|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||
Tosse ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() Sendt: 28-November-2008 kl. 16:36 |
|||||||
Hej. Jeg har besluttet mig for at bygge en HTPC selv, da jeg mener jeg på den måde får den mest optimale løsning. Mit hjemmebiograf system består i dag af: Fjensyn: Samsung LE32M71 B Bio: Samsung HT-P1200 med en Ekster HDD tilsluttet (Film og Musik) Men er blevet træt af det menu system som HT-P1200 tilbyder med hensyn til film & musik via HDD. Man kan f.eks ikke søge andre sange mens man høre en sang osv. Kunne være lækkert hvis man kunne køre Itunes eller ligende via HTPC. Digital Tv: Stofa Zaptor Jeg regner med at skal bruge følgende for at bygge min HTPC: Kabinet: Synes HFX kabinettet er meget pænt, men måske en smule for dyrt, men noget lignende, nogen forslag? Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H ß Kan det bruges?? CPU: Athlon 64 X2 4800+ 1 MB (AMD Processor in a Box (PIB) (Cooler (fansink) ß Kan det bruges Ram: Kingston HyperX 2 x 1 GB ß Kan det bruges Køler: Her er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge. Nogen forslag Harddisk: Skal naturligvis være lydløs, har hørt meget godt om Samsung Spinpoint??? OS: Det skal vel være Windows?? Tv kort/HD-Tv kort: Skal gerne kunne bruges sammen med Stofa Zaptor Kabler: ???? DVD-Drev: I først omgang skal jeg nok ikke bruge det til andet ind at installere OS fra og ligge musik og film på HDD. Har jeg glemt noget?? Som du selv kan se, mangler jeg at tag stilling til meget endnu, og har brug for lidt hjælp, da jeg ikke er helt sikker på hvordan de forskellige dele kommer til at passe sammen, og om det kan samles på en mere optimal måde? Mit pris niveau har jeg ikke helt taget stilling til endnu, men så billig som muligt, men med en god kvalitet, som tilbyde sener tilpasning. Nogen der kan hjælpe med input???
|
||||||||
![]() |
||||||||
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
|||||||
Jeg vil anbefale lav-energi processor serien fra AMD. Fx. 4850e. HFx kabinet er lækkert men hundedyrt. Kig evt på navne som Silverstone og Antec som alternativer. Du skriver du vil gerne udvide senere, så tænk på dette når du vælger kabinet. De små kabinetter begrænser senere vækst ganske voldsomt pga manglene plads til tingene. Køler: Scyte Ninja Mini, men den passer ikke i de helt små kabinetter. |
||||||||
![]() |
||||||||
Tosse ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|||||||
Hvor meget frirum skal der være omkring kabinettet? For mit tv-møbel af træ, har kun en hylde bredde på 45 - 46 cm, og kabinettet fra Antec er jo 43 - 44 Cm bred og har blæser i siden. Kan det ikke gå hen og blive et problem?
|
||||||||
![]() |
||||||||
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
|||||||
Det lyder til at være lidt knap mht frirum i siden. Måske kan du blot vende kabinet blæserne så airflow er ind i siden, og ud bagpå. De fleste HTPC kabinetter er i denne HIFI brede så de passer ind i stereo systemet. Forresten kan man på mit Silverstone monter en blæser i fronten istedet. Måske kan det også gøres på det Antec. I et kabinet som det du har valgt, vil der normalt være airflow nok fra kabinettet blæserne til at du kan bruge en Scyte Ninja Mini uden den medflg. cpu blæser monteret. Men du skal teste dette! Installere SpeedFan og hold øje med temperaturen imens du laver en længere burn-in test. I mit system holder CPU sig på godt 40 grader ved HD afspilning. |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Okay, men hvis jeg nu ikke kan vende Blæserne om, så har jeg vel et problem? Den Scyte Ninja mini du skriver om, hvad gør den? |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Det er umuligt at sige om du får problemer på forhånd. Det afhænger jo af mange ting. Hvis din HTPC er alene i skabet og der er god plads over den vil jeg tro det går. Scyte er en CPU køler. |
||||||||
![]() |
||||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||||||
Hvorfor ikke købe en linksys 2100 extender og en Wireless N router i stedet for det HFX kabinet? Den er tavs som graven, wireless osv og så bare placere en computer et eller andet sted end i din stue?
Ja du kommer til at mangle at kunne sætte dine blu-ray i osv....Men de kan rippes og afvikles i prima kvali over en extender...(Extenderen er så lille at den næsten kan gemmes bag ved et tv... og hvis du har flere TV så 1100kr til en extender mere.....Som en added bonus kan du bruge din PC til noget andet samtidig......) Redigeret af Patriarken - 01-December-2008 kl. 16:22 |
||||||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Der er nok ikke andet for end at kaste sig ud i det, og så få det løst på bedst mulig måde, men tror jeg vælger et kabinet som har blæser bagpå. Og så vil jeg se om jeg kan finde det som ikke er så bred. En media extender løsning synes jeg ikke lige er den optimale løsning, men ellers var det også et godt forslag. Men tror faktisk næsten jeg har styr på det så. Tak for hjælpen gutter. |
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |