recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K5 HD låser min htpc ved kanal skift
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketK5 HD låser min htpc ved kanal skift

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: K5 HD låser min htpc ved kanal skift
    Sendt: 01-December-2008 kl. 11:17

Hej, har fået et underligt problem og er lidt i tvivl hvor jeg evt. skal sætte ind.

Jeg har en helt frisk installation af Vista Ult. 32 bti, SP1, Tv-Pack. Floppy DTV DVB-C. Alt fuldt opdateret.

Jeg kører med dvbsbridge, dvbviewer og den miodificerede msdtvvdec.dll for at få HD kanaler i Vista.

Dette kørte glimrende i min forrige 2 år gamle installation.

Jeg købte så et HD4550 kort og besluttede for at lave en ny installation på en ny disk.

Alt kører perfekt, jeg har TV2SportHD og K5HD, begge virker glimrende, men når jeg foretager et kanalskift både med kanal op, miniguide eller programguide, efter at have set K5HD. Stiger min CPU til 100% og systemet låser fuldtsændigt.

Og det kommer sig ikke, så jeg må slukke helt på kontakten. Hvis jeg derimod ser TV2SportHD og skifter kanal går det fint.. hmm ??

Hvis jeg så istedet trykker stop, når jeg er færdig med K5HD, så vender den bare tilbage til menuen og jeg kan igen foretage et kanalvalg.

KB955519 KB956147, var installeret, men dem har jeg fjernet igen. Da den ene af dem gav mig problemer i forhold til DR1. Her viste den pludselig at kanalen ikke var tilgængelig. Håbede også at det ville have indflydelse på K5HD, men ak .. :(

Nogen der kan hjælpe mig i en eller anden retning ? Kan det mon være umodne Ati drivere ...

Underligt at det kun er med K5HD

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 11:42
Er det i DVBViewer det går galt?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Hej, har fået et underligt problem og er lidt i tvivl hvor jeg evt. skal sætte ind.

Jeg har en helt frisk installation af Vista Ult. 32 bti, SP1, Tv-Pack. Floppy DTV DVB-C. Alt fuldt opdateret.

Jeg kører med dvbsbridge, dvbviewer og den miodificerede msdtvvdec.dll for at få HD kanaler i Vista.

Dette kørte glimrende i min forrige 2 år gamle installation.

Jeg købte så et HD4550 kort og besluttede for at lave en ny installation på en ny disk.

Alt kører perfekt, jeg har TV2SportHD og K5HD, begge virker glimrende, men når jeg foretager et kanalskift både med kanal op, miniguide eller programguide, efter at have set K5HD. Stiger min CPU til 100% og systemet låser fuldtsændigt.

Og det kommer sig ikke, så jeg må slukke helt på kontakten. Hvis jeg derimod ser TV2SportHD og skifter kanal går det fint.. hmm ??

Hvis jeg så istedet trykker stop, når jeg er færdig med K5HD, så vender den bare tilbage til menuen og jeg kan igen foretage et kanalvalg.

KB955519 KB956147, var installeret, men dem har jeg fjernet igen. Da den ene af dem gav mig problemer i forhold til DR1. Her viste den pludselig at kanalen ikke var tilgængelig. Håbede også at det ville have indflydelse på K5HD, men ak .. :(

Nogen der kan hjælpe mig i en eller anden retning ? Kan det mon være umodne Ati drivere ...

Underligt at det kun er med K5HD

Tjae, det problem du oplever sker også med Nvidia, hvis ikke den rigtige driver er installeret(En 5 md gammel beta som dog er stabil).

Jeg har dog en Vista box (med TVpack) med et ATI 3450 kort, og den har ingen problemer med h.264  (8.1 drivere) men her er der tale om Astra PromoHD,  DiscoveryHD, SilverHD, MTVHD samt TV2SportHD. Kan desværre ikke modtage andre end disse kanaler så jeg ville prøve forskellige drivere...

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 13:12
Hvis det er DVBViewer kan det måske hjælpe at fjerne hakket i "Open Whole Transponder"
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvis det er DVBViewer kan det måske hjælpe at fjerne hakket i "Open Whole Transponder"

God pointe! Det vil medføre Hardware Access pr kanal til CI/CAM, selvom jeg mistænker at der er tale om noget DXVA 2.0/EVR relateret.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2008 kl. 14:11

Fed idé ... den prøver jeg.

På en måde er det vel DVBviewer, jeg bruger jo denne gennem dvbsbridge i VMC.

Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 07:44

At deaktivere "åbn hel transponder" havde ikke nogen effekt.

Tror nok jeg er nød til at vente på ATi´s 8.12 drivere og håbe på de løser det.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 13:34
Jeg ved ikke om det på nogen måde kan hjælpe på dit problem, men såvidt jeg husker så er forskellen på de to kanaler at TV2SportHD sender i 720P hvor at K5HD sender i 1080i.
Du har ikke haft andre problemer med at afspille HD filer i 1920x1080, vel?
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 14:12

Jeg tror også at det handler om dette fænomen.

Det sker kun ved kanalskift ikke hvis jeg stopper kanalen.

Jeg har dog ikke andre 1080i kilder som jeg kan teste med.

Har afspillet 1920x1080 bluray film, men det er i total media theatre. her er der ikke et problem.

Tror at det handler om driver, da jeg havde mit HD2600Xt kort i maskinen havde jeg ikke det problem. Det er kommet efter jeg skiftede til HD4550 og reinstallerede maskinen på en ny disk pga. dette.

Men jeg er ikke sikker... :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu