recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD eller Mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDD eller Mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hrhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: HDD eller Mediacenter
    Sendt: 02-December-2008 kl. 09:23

Jeg har ikke så meget forstand på det her.... men det kan jeg måske få - med jeres hjælp.

Jeg kunne godt tænke mig, at have mulighed for at optage TV... men også at trådløst overføre filer fra min PC... både film, musik og billeder, og så kunne se dem på min fladskærm.

Hvad findes der af muligheder for dette

Jeg har et Zepto 42" - parabolreceiver - sorroundsystem.

Tænkte på evt. at selv bygge et Mediacenter.... og hører også meget gerne gode råd til dette.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 09:45

Prøv at se på de funktioner du ønsker først..

En HTPC (mediacenter) er jo i princippet en almindelig PC, som hardwaremæsssigt og softwaremæssigt langt hen af vejen kan opsættes med de funktioner, der ønskes..

Altså hvordan ønsker du at bruge det??
(og ikke i første omgang tage udgangspunkt i hardwaren).
Dvs. hvordan kunne jeg tænke mig at jeg høre musik, se film, se tvprogrammer osv.

Det skulle så ende i slags "kravspecifikation", som man så lettere kan forholde sig teknisk til med hensyn hvad det vil kræve af hardware og software...

Noter til teknikken...
Der er ikke ret meget båndbredde i trådløst netværk, det er ikke egnet til transport af store datamængder.
Parabolmodtager kan indtil videre erstattes af et DVB-s2 TV-kort, som kan indgå i en HTPC.
Sorrundsystemet vil sandsynligvis kunne "fordres" fra HTPC-en.

Redigeret af avh - 02-December-2008 kl. 09:48
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 14:06

Mht trådløs netværk. De fleste G/N netværk på 2.4ghz vil uden problemer kunne streame DVD kvalitet eller de fleste 720p HDTV optagelser. Båndbreden er på godt 12,5mbit ialt på G.

Et N netværk sætter flere krav før den højere hastighed faktisk kan opnåes. Vær specielt opmærksom hvis der allerede er mange trådløse netværk i området hvor du bor.

Men ellers vil jeg tilslutte mig hvad avh skriver. Nemlig at du gør dig klart præcis hvad du forventer af systemet.

Software mæssigt er der 3 løsninger som er mest brugt. MCE, DVBViewer eller MediaPortal. Ingen af disse er speciel 'perfekte' desværre.

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 09:46

Jeg har et godt råd. Køb noget der er samlet og virker "out-of-the-box".

HTPC er en tidsrøver. Det lyder som meget simpelt at installere Windows og Mediacenter (MCE elelr MediaPortal).

Men jeg må sige på trods af jeg er fornuftigt anlagt teknisk, så overstiger selve fininstallation mine evner. Eller jeg har i hvert fald ikke haft den fornødne tid til at sætte mig ind tingene.

Du kommer til at skulle vide en del om codecs, brugeraccounts i Vista. Kan du programmere er det også en fordel. Prøv at læs nogle tråde om hvordan eksperterne på dette forum Tweaker der mediacenter. Det er pisse fedt det de kan lave, men jeg har ikke haft evnerne til at få min til at yde ret meget andet end et fantastisk TV-billede og en ok afspiller film og billeder.

Men hvis du stadig er hooked på at forsøge, så har jeg min hardware billigt til salg(se link i min signatur). Mere end 33% billigere end hvis du køber løsdelene på idag på edbpriser uden at tage højde for fragt.
Delene er dem jeg fik anbefalet herinde, så de burde være toppen af kransekagen. For jeg besluttede fra start af jeg ikke ville spare, hvis jeg skulle sætte en HTPC sammen.

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu