|
Medier der købes i udlandet - Copydan |
Besvar |
Forfatter | |
Popstar
Ny bruger Oprettet: 17-Maj-2005 Status: Offline Point: 2 |
Emne: Medier der købes i udlandet - Copydan Sendt: 19-Maj-2005 kl. 13:23 |
Hejsa! Jeg vil blot høre om man kan risikere, at blive pålagt at betale copydan, når man handler sine medier (DVD'er) i udlandet - fx. Sverige, på samme måde som man skal betale skat af varer købt i fx USA? Pop
|
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 19-Maj-2005 kl. 13:42 |
Nej, det risikerer du ikke. Den "skat" du betaler på varer købt udenfor EU er momsen og har ikke noget med copydanafgiften at gøre. |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 19-Maj-2005 kl. 13:44 |
Hej Pop Ikke når du handler indenfor EU. De tyske netbutikker er som regel billigst, da svenskernes afgifter på blanke medier er højere end de tyske (dog slet ikke så høje som herhjemme). /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Popstar
Ny bruger Oprettet: 17-Maj-2005 Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 19-Maj-2005 kl. 15:31 |
Hej Stampe og Lars Tusind tak for jeres svar! - Det gjorde mig meget roligere... Jeg har været i gang med at undersøge markedet... Vildt at man ved få søgninger på Google kan komme fra 595,- kr for 25 stk, kan komme ned på 85,- kr! Endnu en gang tak! |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 20-Maj-2005 kl. 00:00 |
Jeg vil godt lige præcisere den: Hvis du køber medier til EGET forbrug skal du ikke betale CopyDan, men hvis du er en virksomhed der køber medier for at videre sælge dem skal du betale CopyDan afgift. Du skal registreres som en virksomhed, hvis din omsætning overstiger 20.000 kr og så skal du opkræve moms (og CopyDan) afgify for de medier du sælger. Du skal ikke skat af indkøb, men du skal betale moms i udlandet. Nogle butikker har en stor omsætning til Danmark og skal så opkræve dansk moms af dig, men de fleste - specielt tyske - butikker 'glemmer' denne ting og sælger til dig med tysk moms. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
Spunk
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Sendt: 20-Maj-2005 kl. 07:13 |
lad mig foreslå at kigge her http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?Parent=374&I D=54 Der kan du søge p medietype osv. og få den billigste pris ret hurtigt. og lad mig med det samme råde dig til at købe kvalitetsmedier (Verbatim, Imation, Fuji) Selv kører jeg med Imation (har en forbindelse der gør jeg får dem svinebilligt :) og det er nogle sindsygt gode medier (er reelt det samme som verbatim) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |