|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() Sendt: 08-December-2008 kl. 15:41 |
Hej Forum, Har lige et spørgsmål. Jeg har en ekstern 160gb HD jeg gerne vil bruge med PS3 til film musik etc.. Problemet er bare den skal fat 32 formateres. Kan jeg gøre dette uden at slette de filer jeg har derpå, og hvordan gør jeg det på min computer..? Håber i kan hjælpe. Mvh, Nicolai |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
![]() |
Kører du windows kan du ikke umiddelbart formatere en stor disk i FAT32 format - men man kan med gratis programmet Swiss Knife - det kan du hente her: http://www.compuapps.com/download/Swissknife/swissknife.htm Når du formatere vil du miste dataen på harddisken, så hvis du har noget du vil gemme, må du kopiere det over på en anden disk først, og så tilbage til USB drevet når det er blevet formateret. Redigeret af Kasper_J - 08-December-2008 kl. 16:43 |
|
![]() |
|
Per Korshøj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 603 |
![]() |
Du kan, ved at bruge Partition Magic, konvertere fra NTFS til FAT32 uden at miste filer. Dog skal du være opmærksom på at FAT32 ikke understøtter filer over 4 gb og at PS3 ikke vil læse filer over 2gb fra USB diske (Det skal dog siges at via NAS er der ingen gænse for filstørrelser)
http://www.symantec.com/da/dk/norton/partitionmagic Redigeret af Per Korshøj - 09-December-2008 kl. 08:20 |
|
Per Korshøj
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Det gælder ikke generelt for Windows. Det er en kunstig begrænsning, der - så vidt jeg ved - blev lagt ind fra og med Windows XP. Begrænsningen findes f.eks. ikke i Windows 98. |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
![]() |
Så vidt jeg husker kan man ikke umiddelbart formaterer diske større end ca. 130gb i windows 98? |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Korrekt. Min pointe var, at 32GB-grænsen i XP er kunstig. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |