recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mystisk scart connector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMystisk scart connector

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lefreak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Mystisk scart connector
    Sendt: 10-December-2008 kl. 23:37

Hej

Jeg har et Philips pfl7603h som giver mig grå hår i hovedet ...eller mere sikkert, så er det nok mit scartstik. (har ingen hdmi ind/udgange)

Jeg oplevede til at begynde med, at mit tv skiftede om til AV kanalen når min hd-optager  startede (også selv om tvet var slukket) Meget normalt måske, men s.... irriterende når man sidder og ser noget andet.

Stor var min tilfredshed, da jeg en dag opdagede, at nu  gjorde det den ikke mere. Den skiftede kun om når jeg aktiverede en funktion på min hd-optager ...lige hvad jeg ønskede !!

Lige så stor er min frustration nu  ...den er faldet tilbage og skifter nu igen over af sig selv.  

Jeg er sikker på det er mit scart stik der er tosset ...men aner ikke hvad jeg kan gøre.

Hvilken tilstand er den normale og hvad kan jeg gøre for at genvinde den funktionalitet jeg så gerne vil ha' tilbage. Kan jeg fjerne et af de stik der styrer tvet eller hva' ??  

Please hjælp mig inden jeg gør noget drastisk !!

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 15:21

A.  At Dit Tv starter er for øge risikoen for brand, altså at når ens HD starter så tænder ens Tv, uden man selv er til stede.

B.  Man skal nok slukke helt for sin HD optager, for ellers "Tror ens Tv man nu skal se noget herfra". Ligesom dengang man satte ens VHS til Play, hvorefter ens Tv fik besked på skifte til AV indgangen/Scart.

C.   Brande skal have muligheder for opstå, og hvad er mere nærliggende end hvis ens CRT Tv tændte samtidig med ens HD var programmeret til starte.   Og dette skal nu også gælde Fladskærmene.

Redigeret af moho - 11-December-2008 kl. 15:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu