recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour - SMB og NFS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour - SMB og NFS?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour - SMB og NFS?
    Sendt: 12-December-2008 kl. 20:26
Jeg har tidligere haft min popcorn hour sat op til at streame film fra min ReadyNAS Duo.

Nu er ReadyNAS'en skiftet ud med en Asus eeePC og en Drobo, hvor jeg for eftertiden vil lagre mine film.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og fundet ud af at windows PC'er ikke understøtter NFS som åbenbart anbefales til HD indhold.

Betyder det at en windows PC + Drobo ikke kan bruges til HD film?

Jeg er ikke så skarp på det her område så aner slet ik hvad forskellen på SMB og NFS er :)

Redigeret af Peoke - 12-December-2008 kl. 20:27
But did you die?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 20:33
SMB = Windows fildeling mellem computere.
NFS = Unix/Linux ditto

Hvis du har opdateret din firmware på Popcorn Hour, skulle der ikke være noget problem i at bruge SMB, heller ikke til HD indhold. I gamle dage var SMB langsommere end NFS på Popcorn Hour, men det gælder ikke længere (forskellen er i hvert fald marginal i dag).

Endelig er der forskellige muligheder for at få NFS på en Windoze computer, Hanewin eksempelvis.

Redigeret af JesperLund - 12-December-2008 kl. 20:33
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 20:41
Men du mener ikke at NFS er nødvendigt mere eller?

Når jeg skal add'e min eeeBox som media source på popcorn hour, hvad skal jeg så skrive i adressen? Min Drobo er står som F: drev på eeeBox'en.

adressen skal vel hedde noget i retning af SMB://ip-adresse/og-hvad-så?
But did you die?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 20:46

Desuden er der også muligheden for at køre en HTTP server som eks. MyIhome på EeePC'en og streame alt andet end DVD over denne.

Det fungerer upåklageligt hos mig fra en ældre laptop med specs der ikke overstiger en eeePC og er langt lettere at administrere end SMB/NFS shares/connections.

Redigeret af spawn - 12-December-2008 kl. 20:47
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Endelig er der forskellige muligheder for at få NFS på en Windoze computer, Hanewin eksempelvis.

Det er gået lidt tid siden jeg skrev indlægget, men har først fået kigget på det nu.

Jeg har installeret Hanewin på computeren nu. Hvordan sætter jeg det op?
But did you die?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 11:24

Hej Peoke

Jeg er lidt nysgerrig :)

Hvorfor var det lige du besluttede at bruge NFS og Hanewin - når nu almindelig windows sharing (SMB) idag er ligeså godt og administreres nemt i windows uden ekstra programmer som Hanewin ? Alternativt, hvorfor ville du ikke bruge MyIhome der har nogle andre fordele over SMB og NFS ?

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 11:29
Har bare bemærket at NFS er lidt hutigere når du starter film og springer i kapitler i film i MKV format, i forhold til SMB.

Jeg har ikke kigget på MyIhome, fordi du sagde at det ikke kunne streame DVD. På nuværende tidspunkt har jeg ikke nogle DVD-ISO'er (Går ud fra det er det du mener?), men det var planen at jeg ville rippe alle mine dvd'er.
But did you die?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu