recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ARGON 7000 det bedste køb til prisen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketARGON 7000 det bedste køb til prisen?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Emne: ARGON 7000 det bedste køb til prisen?
    Sendt: 14-December-2008 kl. 09:41
Jeg ville også kigge på KEF samt A. Gallo.
Med lidt god vilje, kan du måske få Gallo presset lidt ned i pris, så du kan købe 5 billigere = mængderabat...
Det er den bedste design venlige, lille, WAF-godkendte højtaler jeg har lyttet på!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 10:10

Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Jeg ville også kigge på KEF samt A. Gallo.
Med lidt god vilje, kan du måske få Gallo presset lidt ned i pris, så du kan købe 5 billigere = mængderabat...
Det er den bedste design venlige, lille, WAF-godkendte højtaler jeg har lyttet på!

Spiller de små Gallo satellitter virkelig bedre end et sæt som Argon 7000, med "store" gulvhøjtalere?

Har du til link til de KEF du tænker på? 

Jeg har ikke hørt de Argon, men jeg tror det! Har du hørt Gallo?

KEF 3005SE:
http://www2.kef.com/us/SurroundSound/KHT/3000

KEF 5005.2:
http://www2.kef.com/us/SurroundSound/KHT/5000

Nogle steder har det været muligt at fremskaffe 5005.2 til billige penge, vejl. pris er 15-16K, så det kan være du kan finde et sæt!

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 10:44
De behøver absolut ikke være ens, og man kan snildt undvære sub. en. Det har jeg gjort i lo år uden problemer. Det er klart at hvis man har et kæmpebehov for dybbas er der ingen vej udenom en subwoofer. Nu har jeg dog også 2 stk. 8" bas i mine fronthøjttalere, mere end rigeligt bas

Redigeret af Wester - 14-December-2008 kl. 10:45
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 10:44
Jeg går også med overvejelserne om at købe et surroundsæt (igen..), men for mig betyder design en del, så hvis ellers Kef 5005,2 kan levere varen kunne det måske være den jeg går efter?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 11:05

Nej har desværre kun hørt Argon 7000 nede i hifiklubben.

Både Gallo og KEF ser meget fine ud, selvom kæresten stadig synes Argon 7000 er pænere  tror det har noget, at gøre med hun ikke synes det ser pænt ud at sådan nogen små satellitter står på skænken, men hvad ved jeg 

Jeg kan forstå at både Gallo, KEF og Focal laver pæne satellitter, som oveni købet spiller godt Nu har jeg desværre ikke haft mulighed for at høre nogen af mærkerne, men kan man rangordne, hvilke af dem der spiller bedst?

Nej, det tror jeg ikke - da lyd lige så meget er smag og behag. Men jeg tror at Kef, Focal og Gallo er bedre end Argon. Nu er Argon'erne så meget større, så det kan være de overordnetset er bedre.
Det fælleskøb der pt er af Focal Sib, er jo godt nok noget billigere end Argon 7000, og hvis de også skulle lyde bedre ville det være perfekt

Hvorfor foreslår du kun satellitter og slet ingen gulvhøjtalere? Skal man langt højere op i pris end 8.000 for at få et par gode gulvhøjtalere?

Ja, du får meget bedre reol/stativ-højtalere for 8K end gulvhøjtalere. Og oftest vil de gøre det langt bedre, medmindre jeres stue er stor som en balsal?

Jeg har også engang læst at den bedste surround oplevelse opnår man hvis alle højtalerne er ens, og så også lige en sub til, men er det rigtig?

Ja, højtalerene skal gerne være af samme mærke + model, så de bruger samme enheder og har samme klang!

For man ser da mange dyre surroundsæt, hvor front højtalerne bestemt ikke har samme størrelse som centerhøjtaleren

Det er ikke størrelsen, men gørelsen...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 11:15
Det lyder som en god plan...
Dog er KEF5005.2 dobbelt så dyrt i vejl. pris som argon, så du skal forhandle lidt, eller købe i udlandet!
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 11:32
Jeg vil umiddelbart tro det er det bedste kompromis mellem design og lyd, man betaler bare prisen!
Ellers ville jeg sige Gallo, som findes til forskellige priser:
http://www.kf-scanaudio.dk/gallo.html

Det burde være muligt med lidt mængderabat...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 11:46

Jeg vil umiddelbart tro det er det bedste kompromis
mellem design og lyd, man betaler bare prisen!Ellers ville jeg sige Gallo,
som findes til forskellige priser: scanaudio.dk/gallo.html">http://www.kf-scanaudio.dk/gallo.ht mlDet
burde være muligt med lidt mængderabat...

Det kan helt klart anbefales at smutte en tur forbi kf-scanaudio for at se på
deres Gallo.

Har selv været turen igennem med Argon og Gallo.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 11:51

Jeg vil umiddelbart tro det er det bedste kompromis mellem design og lyd, man betaler bare prisen!
Ellers ville jeg sige Gallo, som findes til forskellige priser:
http://www.kf-scanaudio.dk/gallo.html

Det burde være muligt med lidt mængderabat...

Og du vil tro at det bedste kompromis imellem lyd og pris vil være Gallo? Eller burde det ikke være Focal Sib til 4.500 ved fælleskøb?

KEF KHT-5005.2 kan fås til ca. 12.000 her http://www.dustinhome.dk/pd_5010143748.aspx så man må sige jeg røg lidt over mit budget

Ja, KEF er noget dyrere. Der er jo lidt prisforskel mellem Focal og Gallo, men der er også stor forskel i lydkvalitet og samlekvalitet. Tror du får RIGTIG meget mere for pengene ved Gallo - som lahan også skriver!

Redigeret af Asklepios - 14-December-2008 kl. 11:52
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 12:10

Som sagt må jeg ud og kigge, men altid utrolig dejligt at få nogen råd med på vejen 

Jeg tænkte på, at det må være klart at en reol "kassehøjtaler" (eller hvad man skal kalde den) giver langt bedre lyd end en lille kompakt Gallo fx. Grunden til jeg og andre ikke vælger "kassehøjtaleren" er fordi den er for grim til at have til at stå i stuen.

Jeg tænkte derfor på om lydkvaliteten vil blive bedre, og om det ca. kunne gøres til samme pris ved at sætte "kassehøjtalerne" ind i en skænk?

Her kan ses et eksempel på hvordan Boogie her fra forumet har gjort det:

Der er simpelthen sat højtaler stof på lågerne til skænken, så lyden af højtalerne kan komme ud selvom lågerne er lukket.

På den måde kan man købe bedre højtalere uden det ser grimt ud i stuen, men vil det de er inde i skænken ødelægge den bedre lydkvalitet, så det bedre kan betale sig at købe et par kompakte højtalere som Gallo?

Det ser sgu smart ud,men jeg synes måske højttalerne er lidt tæt på hinanden, hvorved man vel ikke får fuld effekt af surround lyden ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 12:32
Det vil jo lyde som om at lyden kommer fra gulvet, eller det er et meget lavt orkester der spiller...
Men ellers er der intet problem. Men spørgsmålet er, om du får noget ud af at skifte til bedre reolhøjtalere - når de får en så uhensigtsmæssig placering...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
JFalkenberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2007
Sted: Herning
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 12:36
Da jeg selv har det Argon sæt som er omtalt vil jeg da lige komme med en kommentar

- Rigtig meget af lyden i dette sæt kommer fra subben, jeg savner lidt at de enkelte højtalere ville "arbejde" mere.
- Centerhøjtaleren kan godt virke lidt fesen hvis ikke den bliver placeret i en ordentlig højde, helst så man kan se den. Så der også vil være en fri li nie fra højtaleren til ens øre, synes at "forhindringer" så som et sofabord kan tage lige lovlig meget af lyden. (Har selv lige bestilt en org underhøjtaler fra pio i stedet)
- Side og -baghøjtalere er der er intet at klage over.

Overall er jeg rigtig glad for dette anlæg, og synes det er kanon til prisen. Personligt elsker jeg at høre rigtig rigtig højt musik, og der kunne jeg godt savne at bassen var lidt mere med når der blev skruet helt op for forstærkeren. Jeg synes at højtalerne gengiver musik rigtig godt, og man kan virkelig høre hvad der sker i et nummer mht. instrumenter. Derudover kan jeg rigtig godt lide designet

Men hvis du bor i Herning området er du velkommen til en lytter...

EDIT: Skal lige siges at jeg ikke har hørt dette anlæg på andre recievere end min nuværende (se signatur), der også snart skal skiftes til en Onkyo 606 el. 706.

Redigeret af JFalkenberg - 14-December-2008 kl. 12:43

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu