recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 fryser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 fryser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 fryser
    Sendt: 16-December-2008 kl. 22:29
Jeg har en 9 måneder gammel 40 GB PS3 der hidtil har kørt upåklageligt. Den har den nyeste systemsoftware. Når sønnen spiller Rachet & Clank fryser billedet. Det sker typisk ved menu-skift hvor skærmen forbliver sort i flere minutter førend næste menu kommer frem. Det sker også i selve spillet hvor billedet fryser et stykke tid førend spillet går videre.

Fejlen er også fremkommet i Fifa09 idag, så det virker som et problem med konsol og ikke spil. Maskinnen står frit på en hylde, så ventilation burde ikke være et problem.

Jeg mindes at have læst, at den kan have godt af at blive blæst igennem ved at lade ventilationen køre max. Hvordan kan jeg dog ikke huske.
Til top
tobiaspanum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 21:18
ved at få den blæst igennem, skal du bare slukke bagpå, og når du så tænder bagpå igen, holder du "eject disc" knappen inde. så burde den ventilere.
Ellers kan jeg kun sige jeg har haft samme problem, og jeg tænker det har noget med drevet at gøre. Jeg har haft min playstation til rep. hvor den har frosset fast in-game (Fifa 08), hvor efter jeg har slukket, og tændt igen. Efter dette kunne den ikke læse disken der var i. Men det var ikke første gang den havde frosset i spillet. Men fik den til rep. og den har ikke gjort noget lignende i et halvt år nu :)
Håber det kan bruges.
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 21:54
Tusind tak for svaret. Det prøver jeg. Umiddelbart tror jeg ikke det er drevet, da den også har fryset mens jeg spillede en downloaded demo.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 09:48

Min fryser også en sjælden gang i mellem.

I mit tilfælde er det dog ikke nogle specifikke spil den gør. Den har gjort det i næsten samtlige spil jeg har på et eller andet tidspunkt.

Det er dog som sagt meget sjældent.

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 16:37
Vi havde problemer med vores Rachet når vi gik ind i menuerne.
Vi troede først at vores PS3 var stået af, indtil jeg fik kigget lidt på vores skiver...

Har du checket dine skiver for fedtfingre? Vi har 4 børn, og sjovt nok efter vi har pudset skiverne, har der ingen problemer været :-)
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 17:25
Tak, det vil jeg også kigge på. Problemet er dog også opstået med en downloaded demo.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu