Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
|
Emne: Enormt dårligt analogt YouSee tv signal Sendt: 17-December-2008 kl. 23:50 |
Jeg har lige oplevet at YouSee har flyttet rundt på en del analoge kanaler fra den. 15 december. Men de har tilsyneladende ikke kun nøjedes med det, for nu oplever jeg forstyrrelser på 80% af mine kanaler. Man kan så sige at jeg bare skal se at opgradere til digitalt tv, men det lader jeg mig ikke spise af med. Er det en skummel plan fra YouSee's side så man flytter de sidste analog kunder over på digital ved at præsentere dem for et lorte produkt? Jeg vil gerne vide om jeg er den eneste som har oplevet en kraftig forringelse på YouSee analog kabel indenfor denne uge?
|
|
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 18-December-2008 kl. 17:05 |
Jeg syntes ikke det er korrekt.
Men der kan jo tilfældigvis være hændt noget lige hvor du bor, et overgravet kabel eller andet.
Og så skulle du måske overveje digitalt TV fra YouSee, da det er åbenlyst at du kan lide en god kvalitet i billede og lyd. Ja, det er nok ikke lige det du ville høre, men livet er kort og hvis man for et mindre beløb kan købe sig ud af et problem, så er det det værd, syntes jeg.
Der er ikke mange der går tilbage til analog efter at have prøvet en HD box fra YouSee, eller hvad? Har du hørt om nogen? Heller ikke selv om nogle har problemer med boksen. Gør dig selv en tjeneste, da du helt klart kan lide noget der ser rigtig ud.
|
|
Cyberguyen
Guld medlem
|
Sendt: 18-December-2008 kl. 23:12 |
Ken_T skrev:
Jeg syntes ikke det er korrekt. |
Hvad er ikke korrekt? Men bortset fra det, så spørger jeg om der er andre som har oplevet en væsentlig forringelse efter kanalændringen? Jeg er ikke interesseret i at skifte til digital tv, jeg har klaret mig fint med analog og billedet har stået roligt uden forstyrrelser på skærmen. Jeg har igennem de seneste 3 år oplevet at det analoge signal er blevet kraftigt forringet. For 10 år siden ville en tv tekniker have vendt sig i graven hvis han så hvordan vores analoge signal er nu. Så hvis mit analoge signal er blevet forringet fordi YouSee har flyttet mere båndbredde til digital tv, så må jeg jo gå til forbrugerstyrelsen. Enten skal YouSee for mine penge give mig digital tv uden merberegning, eller også skal de give mig samme kvalitet, som før de begyndte at pille. Jeg kan ikke forstå at man bare skal sidde stiltiende og se til at man får et dårligere produkt for en merpris og hvis man brokker sig sidder der en række folk klar og fortæller man bare skal skifte til digital istedet.
|
|
dkwolf
Super bruger
Oprettet: 08-Februar-2006
Point: 343
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 16:38 |
wow cyberguyen det var da eller noget af en lille konspirationsteori du har fået dig der... Har et råd
Ring til YouSee og klag over kvaliteten, der kan jo være noget galt i dit område. Tror du selv at YouSee ville kunne få alle væk fra det analoge signal og over på digital, der er hvad ca. 15.000 kunder på det digitale signal og måske en små 600.000 (kan ikke huske det sidste tal jeg så, så dette er et gæt fra min side) på den analoge side. Tror bare du skal pakke den lille teori ned og ringe ind og finde ud af hvad der er galt.
Redigeret af dkwolf - 27-December-2008 kl. 16:39
|
Thomas
Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
|
|
kimols
Guld medlem
Oprettet: 21-April-2007
Point: 1485
|
Sendt: 27-December-2008 kl. 17:04 |
|
Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
|
jholm
Ny bruger
Oprettet: 20-Oktober-2008
Point: 14
|
Sendt: 18-Januar-2009 kl. 00:20 |
ang det med analog signal skulle være blevet dårligere. så syntes jeg at det er blevet væsentlig bedre efter nytår har lige bestilt yousees hd boks og er kommet i tvivl om det er nødvendigt da jeg er meget tilfreds bortset fra at jeg ikke kan få surround lyd.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 18-Januar-2009 kl. 11:38 |
jholm skrev:
ang det med analog signal skulle være blevet dårligere. så syntes jeg at det er blevet væsentlig bedre efter nytår har lige bestilt yousees hd boks og er kommet i tvivl om det er nødvendigt da jeg er meget tilfreds bortset fra at jeg ikke kan få surround lyd.
|
Det er kun et fåtal kanaler der sender med 5.1 lyd, og dem der gør det, kan kun modtages Digitalt.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
AlexCCC
Junior bruger
Oprettet: 23-April-2006
Point: 34
|
Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:45 |
Ang. trådens emne, så kan jeg helt klart tilslutte mig dig Cyberguy.. periodisk interens, mest som bølger henover skærmen men af og til også så billedet forsvinder helt.
Virkelig belastende og uanset om det er noget Yousee gør bevidst, så har jeg da min egen mistanke om at der vil opleves faldende kundeservice til os forældede analog-signal modtagere..
et godt digital billede er jo altid godt, men når nu man har grej i flere rum en bare stuen, synes jeg det måske er en smule irriterende at betale for X antal HD-bokse, eller skulle udskifte alle apparater, bare for at vi ikke fremover skal se den samme - digital - kanal i hele huset.
nb. jeg bor i Roskilde! -hvor bor i andre med forstyrrelser - og er der nogen der har drøftet forholdet med Yousee.... eventuelt fået det udbedret???
Redigeret af AlexCCC - 27-Januar-2009 kl. 22:54
|
|
Cyberguyen
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2009 kl. 06:31 |
Jeg bor i hovedstadsområdet nærmere betegnet Ballerup...
Jeg har meget svingende signal nogle gange kan der gå en uge hvor det er i orden og så får man lige en aften med periodiske streger og udfald.
Jeg har ikke ændret noget og det kom efter at tdc begyndte at pille i signalet i december at problemet er opstået. Faktisk på samme dato oplevede jeg de første problemer.
TDC sagde jeg skulle koble mit udstyr fra, da de kun garanteret et apparat ved fødestedet. Jeg har nu trukkket seperate ledninger og testet med to apparater ad gangen. Så ævlede tdc at jeg skulle betale for teknikkeren hvis de sendte ham ud uden at han fandt fejlen. Men jeg har ikke ændret noget i mit opsætning, så jeg kan ikke se at det er mig som har problemet.
Jeg overvejer at finde en måde at optage forstyrrelserne på, selvom de nok er ligeglade og sender mig en regning fordi teknikkeren ikke kan se noget. Men så igen, teknikkeren kunne heller ikke se hvor mit kabel gik, så hun klarmeldte bare skidtet. Hvis jeg havde undladet og tilmelde mig YouSee, så havde jeg haft fuld pakke uden at de havde vidst det. pga. forrige ufine ejer. Måske skulle jeg skifte til lille pakke bare for at irritere dem, de siger jo de ikke kan finde kablet og fødestedet?
|
|
Ken_T
Guld medlem
Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
|
Sendt: 28-Januar-2009 kl. 06:37 |
Hvis man har problemer med et dårligt signal, altså et signal der tydeligt er blevet dårligt, er der sandsynligvis sket et eller andet lokalt. Det kan være flere ting og den rigtige løsning er at ringe ind. (pænt og høfligt ) De sender så en tekniker ud, men først skal man være sikker på at det ikke er en fejl hos een selv. Ellers kan de kræve penge for besøget. Det er jo den rigtige løsning. Man har selvfølgelig krav på et ordentlig signal, man betaler jo for det. Jeg havde fx en periode på 3 md med et overgravet kabel der lavede forstyrrelser i et helt område. Det er bare at ringe ind til det løses.
Redigeret af Ken_T - 28-Januar-2009 kl. 06:40
|
|
MVIN
Bruger
Oprettet: 12-Februar-2008
Point: 110
|
Sendt: 31-Marts-2009 kl. 22:12 |
Vi har oplevet lidt det samme, vi har en HD boks gennem yousee hvor tv'et i stuen er tilsluttet digitalt. men vi har så haft soveværelset tilsluttet gennem den analog udgang så vi kunne skifte kanal i sove værelset uden om boksen.
Men billedet på soveværelse tv'et (der er analog tilsluttet) er indefor de sidste par måneder blevet markant dårligere....
|
Samsung TV - Yousee kable - Pio anlæg
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 31-Marts-2009 kl. 22:18 |
Hvad skal man også med Analogt, når man kan få det Digitalt. Uheldigvis er det bare for dyrt, altså ikke det Digitale, men det Analoge som jo desværre er en betingelse for at man kan få det Digitalt.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|