recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Enormt dårligt analogt YouSee tv signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEnormt dårligt analogt YouSee tv signal

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Emne: Enormt dårligt analogt YouSee tv signal
    Sendt: 17-December-2008 kl. 23:50
Jeg har lige oplevet at YouSee har flyttet rundt på en del analoge kanaler fra den. 15 december.
Men de har tilsyneladende ikke kun nøjedes med det, for nu oplever jeg forstyrrelser på 80% af mine kanaler.
Man kan så sige at jeg bare skal se at opgradere til digitalt tv, men det lader jeg mig ikke spise af med.

Er det en skummel plan fra YouSee's side så man flytter de sidste analog kunder over på digital ved at præsentere dem for et lorte produkt?

Jeg vil gerne vide om jeg er den eneste som har oplevet en kraftig forringelse på YouSee analog kabel indenfor denne uge?
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 17:05
Jeg syntes ikke det er korrekt.

Men der kan jo tilfældigvis være hændt noget lige hvor du bor, et overgravet kabel eller andet.

Og så skulle du måske overveje digitalt TV fra YouSee, da det er åbenlyst at du kan lide en god kvalitet i billede og lyd. Ja, det er nok ikke lige det du ville høre, men livet er kort og hvis man for et mindre beløb kan købe sig ud af et problem, så er det det værd, syntes jeg.

Der er ikke mange der går tilbage til analog efter at have prøvet en HD box fra YouSee, eller hvad? Har du hørt om nogen? Heller ikke selv om nogle har problemer med boksen. Gør dig selv en tjeneste, da du helt klart kan lide noget der ser rigtig ud.


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Jeg syntes ikke det er korrekt.


Hvad er ikke korrekt?

Men bortset fra det, så spørger jeg om der er andre som har oplevet en væsentlig forringelse efter kanalændringen?

Jeg er ikke interesseret i at skifte til digital tv, jeg har klaret mig fint med analog og billedet har stået roligt uden forstyrrelser på skærmen.
Jeg har igennem de seneste 3 år oplevet at det analoge signal er blevet kraftigt forringet. For 10 år siden ville en tv tekniker have vendt sig i graven hvis han så hvordan vores analoge signal er nu.

Så hvis mit analoge signal er blevet forringet fordi YouSee har flyttet mere båndbredde til digital tv, så må jeg jo gå til forbrugerstyrelsen.
Enten skal YouSee for mine penge give mig digital tv uden merberegning, eller også skal de give mig samme kvalitet, som før de begyndte at pille.
Jeg kan ikke forstå at man bare skal sidde stiltiende og se til at man får et dårligere produkt for en merpris og hvis man brokker sig sidder der en række folk klar og fortæller man bare skal skifte til digital istedet.


Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 16:38
wow cyberguyen det var da eller noget af en lille konspirationsteori du har fået dig der... Har et råd

Ring til YouSee og klag over kvaliteten, der kan jo være noget galt i dit område.
Tror du selv at YouSee ville kunne få alle væk fra det analoge signal og over på digital, der er hvad ca. 15.000 kunder på det digitale signal og måske en små 600.000 (kan ikke huske det sidste tal jeg så, så dette er et gæt fra min side) på den analoge side.
Tror bare du skal pakke den lille teori ned og ringe ind og finde ud af hvad der er galt.


Redigeret af dkwolf - 27-December-2008 kl. 16:39
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har lige oplevet at YouSee har flyttet rundt på en del analoge kanaler fra den. 15 december.
Men de har tilsyneladende ikke kun nøjedes med det, for nu oplever jeg forstyrrelser på 80% af mine kanaler.
Man kan så sige at jeg bare skal se at opgradere til digitalt tv, men det lader jeg mig ikke spise af med.

Er det en skummel plan fra YouSee's side så man flytter de sidste analog kunder over på digital ved at præsentere dem for et lorte produkt?

Jeg vil gerne vide om jeg er den eneste som har oplevet en kraftig forringelse på YouSee analog kabel indenfor denne uge?

Jeg kan osse tilslutte mig til det du siger..Forstyrrelser på flere kanaler.Og jeg købte forleden dag en Samsung 3126/harddisk,og ja sikke billeder der komder!!! Men men det varede sku ikke længe,alt for mange fejl og en harddidsk optager som laver ged i de,..Programmer som forsvinder,så man skal tage strømmen for at få dem tilbage..Jeg mener osse de bør gøre noget ved de analoge signaler så det kan blive godt igen...For jeg skal absolut ikke beholde den nye Samsung 3126..
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
jholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 00:20

 

ang det med analog signal skulle være blevet dårligere. så syntes jeg at det er blevet væsentlig bedre efter nytår har lige bestilt yousees hd boks og er kommet i tvivl om det er nødvendigt da jeg er meget tilfreds bortset fra at jeg ikke kan få surround lyd.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 11:38

 

 

Oprindeligt skrevet af jholm jholm skrev:

ang det med analog signal skulle være blevet dårligere. så syntes jeg at det er blevet væsentlig bedre efter nytår har lige bestilt yousees hd boks og er kommet i tvivl om det er nødvendigt da jeg er meget tilfreds bortset fra at jeg ikke kan få surround lyd.

 Det er kun et fåtal kanaler der sender med 5.1 lyd, og dem der gør det, kan kun modtages Digitalt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
AlexCCC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:45

Ang. trådens emne, så kan jeg helt klart tilslutte mig dig Cyberguy.. periodisk interens, mest som bølger henover skærmen men af og til også så billedet forsvinder helt.

Virkelig belastende og uanset om det er noget Yousee gør bevidst, så har jeg da min egen mistanke om at der vil opleves faldende kundeservice til os forældede analog-signal modtagere..

et godt digital billede er jo altid godt, men når nu man har grej i flere rum en bare stuen, synes jeg det måske er en smule irriterende at betale for X antal HD-bokse, eller skulle udskifte alle apparater, bare for at vi ikke fremover skal se den samme - digital - kanal i hele huset.

nb. jeg bor i Roskilde! -hvor bor i andre med forstyrrelser - og er der nogen der har drøftet forholdet med Yousee.... eventuelt fået det udbedret???

 

 



Redigeret af AlexCCC - 27-Januar-2009 kl. 22:54
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 06:31
Jeg bor i hovedstadsområdet nærmere betegnet Ballerup...

Jeg har meget svingende signal nogle gange kan der gå en uge hvor det er i orden og så får man lige en aften med periodiske streger og udfald.

Jeg har ikke ændret noget og det kom efter at tdc begyndte at pille i signalet i december at problemet er opstået. Faktisk på samme dato oplevede jeg de første problemer.

TDC sagde jeg skulle koble mit udstyr fra, da de kun garanteret et apparat ved fødestedet.
Jeg har nu trukkket seperate ledninger og testet med to apparater ad gangen. Så ævlede tdc at jeg skulle betale for teknikkeren hvis de sendte ham ud uden at han fandt fejlen.
Men jeg har ikke ændret noget i mit opsætning, så jeg kan ikke se at det er mig som har problemet.

Jeg overvejer at finde en måde at optage forstyrrelserne på, selvom de nok er ligeglade og sender mig en regning fordi teknikkeren ikke kan se noget. Men så igen, teknikkeren kunne heller ikke se hvor mit kabel gik, så hun klarmeldte bare skidtet. Hvis jeg havde undladet og tilmelde mig YouSee, så havde jeg haft fuld pakke uden at de havde vidst det. pga. forrige ufine ejer.
Måske skulle jeg skifte til lille pakke bare for at irritere dem, de siger jo de ikke kan finde kablet og fødestedet?
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 06:37
Hvis man har problemer med et dårligt signal, altså et signal der tydeligt er blevet dårligt, er der sandsynligvis sket et eller andet lokalt. Det kan være flere ting og den rigtige løsning er at ringe ind. (pænt og høfligt ) De sender så en tekniker ud, men først skal man være sikker på at det ikke er en fejl hos een selv. Ellers kan de kræve penge for besøget.

Det er jo den rigtige løsning. Man har selvfølgelig krav på et ordentlig signal, man betaler jo for det. 

Jeg havde fx en periode på 3 md med et overgravet kabel der lavede forstyrrelser i et helt område. Det er bare at ringe ind til det løses.

 

Redigeret af Ken_T - 28-Januar-2009 kl. 06:40
Til top
MVIN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2008
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 22:12

Vi har oplevet lidt det samme, vi har en HD boks gennem yousee hvor tv'et i stuen er tilsluttet digitalt. men vi har så haft soveværelset tilsluttet gennem den analog udgang så vi kunne skifte kanal i sove værelset uden om boksen.

Men billedet på soveværelse tv'et (der er analog tilsluttet) er indefor de sidste par måneder blevet markant dårligere....

Samsung TV - Yousee kable - Pio anlæg
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 22:18

 

 Hvad skal man også med Analogt, når man kan få det Digitalt. Uheldigvis er det bare for dyrt, altså ikke det Digitale, men det Analoge som jo desværre er en betingelse for at man kan få det Digitalt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu