|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Knisse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-November-2007 Status: Offline Point: 355 |
![]() Sendt: 18-December-2008 kl. 13:16 |
Hej hej. Nu har jeg søgt nettet tyndt for begrundelser for at skulle vælge den ene frem for den anden, og so far er 805 lidt foran da den skulle spille bedre end 806eren. Jeg synes dog ikke umiddelbart at det giver meget mening at en ældre model skulle være bedre end en nyere.. Lad mig hører jeres erfaringer :-) og hvis der er nogen der reelt ved hvad forskellene er på disse 2 modeller, så please del jeres viden :) |
|
![]() |
|
Mech0z ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Den gamle vejer meget mere end den nye og vægt plejer at være positivt når man snakker recievere. Men mener du får flere HDMI indgange med den nye model hvilket jeg personligt syntes er et plus.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Du skal tænke på hvilken højtaler du har, hvis de kræver med kraft så en 805. Men ellers er en 806 rigtig fin, den skulle heller ikke blive så varm. Du skal have nogle rimelige højtaler på før den løber tør for effekt. Ellers kan du smide en effektforstækere på en 806.
|
|
![]() |
|
Mouse ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Paa ONKYOs hjemmeside kan man se at 806 har faaet loeft rent videomaessigt med bl.a.:
Om den, paa baggrund af vaegten, skulle vaere daarligere rent lydmaessigt end 805, maa komme an paa en lytteproeve. Personligt vaelger jeg 806, hvis oekononien er til det
Hilsen Mouse |
|
![]() |
|
Mouse ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() |
xcardman,
Inlight me |
|
![]() |
|
Knisse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-November-2007 Status: Offline Point: 355 |
![]() |
Tak for de hurtige svar, hvis det på nogen måde kan belyse situationen bedre så har jeg følgende udstyr : Pioneer 428XD samt KEF 5005.2 og får en ps3... Og regner med at sætte en Ipod til at styrer musikken. Samt jeg overvejer at købe en ekstern CD/DVD afspiller da PS3en nok vil være udlånt til tider.. Hvis der er brug for at der kan tilsluttes overstående enheder. Ps3, TV, højtalersæt, CD/DVD afspiller samt Ipod hvilken Onkyo vil være bedst? :-) |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
Nu kan jeg ikke finde det, men jeg har set et billede en 806'eren indvendigt - det var godt nok ikke et kønt syn. Midt inde i maven på den står der en blæser, men den sørger hverken for at trække kold luft nede fra undersiden af forstærkeren, eller for at puste den varme luft ud af den. Temmelig ynkeligt forsøg på aktiv køling. Kan vi ikke få en 806 ejer til at pille låget af og tage et billede?
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
til et sæt KEF 5005.2 kan du roligt købe en 806
jeg kender en som har haft begge, de spiller rigtig godt begge to. men hans 805 brændte af havde nok selv snuppet en 806, man kan jo altid købe en effektforstærker. husk de 180 watt er opgivet i 6 orm. Men jeg kan ikke bruge watt til noget. Føtex anlæg har jo 500 watt. Redigeret af xcardman - 18-December-2008 kl. 15:00 |
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
Billedet er her: http://www.hometheaterhifi.com/images/stories/2008/october-2 008/onkyo-txsr806-insd-large.jpg |
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
|
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
her er så billedet af en 805 ..
|
|
![]() |
|
![]() |
Uanset hvor taabelig en koeler saa er placeret, vil jeg aldrig koebe en reciever udfra hvordan den ser ud indeni. Er der ikke nogen der har nogle "ordentlige" argumenter for og imod de to forstaerkere? |
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
Netop det indvendige design fortæller faktisk mere om produktet end man måske umiddelbart skulle tro... Se f.eks. forskellen fra de helt billige receivere, og så efterhånden som de bliver dyrere og dyrere. Der ER stor forskel på det indvendige design, og det HAR noget at skulle have sagt. Det var mine 50 cents i denne sag - og I behøver ikke være enige med mig |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |