recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter - batteri
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter - batteri

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter - batteri
    Sendt: 20-December-2008 kl. 19:43

Jeg har mit VMC kørende på en HP laptop, men mit batteri kører på sidste vers.

Hvor har I gode og billige erfaringer med at købe et nyt batteri?

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2008 kl. 22:48

det er vel ok, så længe man behandler det ordentligt, men jeg ville nok bare gøre det at tage batteriet ud og køre på strøm.

jeg har lige set et produkt fra Philips som hedder power2go hvilket givet op til 60 timers batteri. Det an gør er at lade det op og så har man en masse strøm man kan bruge til at oplade sin bærbar med, men kunne jo i princippet også bruge det som batteri, da der er adapter med til så man er fri for at bruge sin strømforsyning

som sagt burde der ikke være noget problem ved at købe nyt batteri, men jeg ville nok bare undlade at have det i overhovedet

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 00:19

Thomnico#

Kan godt se at det er rigtigt klogt at lade være med at bruge sit batteri, specielt i en bærbar. Så sidder vi bare og kikker på den mørke skærm når vi er væk hjemmefra. En kulørt spritpen kunne evt. bruges til at tegne lidt på skærmen. Stor kunst!!

Alternativt kunne SimpleUser kontakte www.batteribyen.dk. De har god service, rimelige priser og gratis levering. Når han så har købt sig et batteri, kan han bruge sin laptop UDEN at være i nærheden af 230 V. Er det ikke smart?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 13:29

MC....

ja det kunne være flot  og så lidt slettelak til når man skal skifte "kanal"

det jeg mente var bare at, hvis man bruger HTPC, så er det jo altid i nærheden af strøm (læs også tv) og derfor kunne man jo bare bruge strømstikket, da bærbare stadig ikke varer en uge på batteri, desværre.... og derfor bliver man jo nød til at have stød til svinet.

men jeg kan sagtens have fortolket det oprindelige spørgsmål forkert, gik dog ud fra at VMC = mediecenter og tilslutning til TV osv. hvilket betyder at man jo lige så godt bare kan have sluttet sin bærbar til strøm, frem for at bruge batteri

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 18:55

En af de helt oplagte scenarier med en bærbar, er at se DVB-T med en stueantenne. Godt på bilture, campingferie, etc. hvor man ikke lige har 230V i nærheden konstant

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 19:45

Mange tak for hjælprn.

Enig i at benytte strøm 90%af tiden når jeg bruger min laptop som mediecenter. Men jeg benytter den også tila ndet, og jeg kan konstatere at mit battei er ødelagt efter 1½ års brug, desværre.

Så nu vil jeg besøge batteribyen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 22:27
1½ års brug er da ikke så ringe. Mange har allerede udskiftet deres Notebook inden da. Men jeg kan anbefale at du fremover lader din Notebook aflade 100% (ved at bruge den, uden 230V), og derefter oplade den natten over . Gør det helst et par gange om måneden
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu