|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
giga ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-December-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() Sendt: 23-December-2008 kl. 10:34 |
Hej gutter Kan i hjælpe en ældre herre med en media center jeg skal til at bygge. Jeg skal bruge den til film,tv,internet ikke spil. Listen er lidt mangelfuld, men kom med jeres input mht. Grafikkort.lydkort blæser,kortlæser til dvb-t mm. Gigabyte GA-MA78GM-S2H NorthQ 4350GP-FL Pacific II Logitech diNovo Edge Linksys DMA2200 Mediacenter Extender (m/DVD-afspiller
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Du mangler en TV tuner. Hvis du har YouSee (TDC) så skal du have en DVB-C tuner (kunne være FireDTV fra Digital Ewerywhere) Skal du modtage fra din tag antenne så skal du have en DVB-T tuner (kunne være Hauppauges). Du skal dog være opmærksom på at DVB-T pt. er MPEG2, men når Boxer kommer bliver det MPEG4, og da det er betalings TV skal der bruges et Common Interface til abbonnementskortet |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
DVB-T tuner kunne også være FireDTV. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Du har helt ret og det er sikkert også den bedste løsning |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
giga ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-December-2008 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
har lige tjekket FireDTV,troede iførste omgang jeg skulle bruge deres remote til skifte kanaler. men hvad siger i til selve sammensætningen af komponenter.
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Det ser ellers godt ud det hele, men det er ikke nødvendigt med den Phenum, du kan spare en del ved at vælge en 4850E, den være helt ok til alt.
Og så behøver du nok ikke at købe en separat køler, den box køler der er til 4850E støjer ikke, husk at den kører med lavere hastighed end man skulle tro. Efter behov faktisk. Det giver dig en lavere samlet pris, ikke? |
|
![]() |
|
maximus81 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() |
Jeg har et media center til salg som jeg næsten lige har lavet. Sælger det fordi jeg har måtte erkende jeg ikke har evnerne til at få det til at fungere.. kraftig HTPC der har det hele.. Se det her |
|
![]() |
|
![]() |
Hej maximus81 Jeg har valgt at bygge selv, og nogle af de ting sælger har jeg ikke brug for.
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det skal lige siges at med TDC tv, som er IP tv, vil tvdelen af dit mediecenter ikke virke.. der skal du bruge enten analog tv, eller DVB-T, C, S. Boxer er så DVB-T, så der vil du godt kunne finde en tuner til.. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja jeg tror også jeg skifter til Boxer da tdc tv er ret dyrt og kan ikke bruges med Media center. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |