recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Døde pixels, S-IPS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDøde pixels, S-IPS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Emne: Døde pixels, S-IPS
    Sendt: 03-Januar-2009 kl. 17:07

Hejsa.

Jeg står over for at skulle købe ny monitor.

Sidst måtte jeg igennem 4 skærme for at finde en der ikke havde døde pixels så det hænger jo lidt i baghovedet.

Jeg har kig på en HP skærm (LP2475W) fra deres business sortiment. Den er med S-IPS panel.

Hvor stor er risikoen mon for, at få en med døde pixels? De følger jo den gængse standard og da bare en død eller lysende pixel er for meget for mig kan jeg ikke bruge deres garanti til noget som helst.

Jeg har 7 dages returret ved handel i UK og jeg kan spare knap 700,-. Men det koster over 400,- at sende den retur hvis jeg vil fortryde købet.. alternativt er at købe den i DK og give de 700 ekstra og "slippe" med 160,- i returfragt hvis jeg vil annullere købet.

Hvad ville I gøre og på hvilket grundlag?

Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 11:26
Jeg havde nok sparet pengene, men det er også fordi at jeg aldrig har oplevet en skærm leveret med pixelfejl. Brændt barn skyr ilden, ikk'? Det er ellers en dejlig skærm, som du har kig på. 
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 11:30

Og brændt er jeg...

Måske jeg bare har været for uheldig med for billige skærme..

Årgh måske jeg bare skulle bestille med det samme...

Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 11:33
Jeg haft 3 (halv billige) 22" Samsung skærme, som alle sammen havde pixel fejl, dog ikke nok til de kunne byttes.
Men min nuværende skærm, som netop er en LP2475W er der overhovedet ingen fejl på. Jeg havde aldrig haft s-ips paneler før, men da jeg pludselig så min TN skærm ved siden af s-ips, så kunne jeg ikke forstå hvordan jeg nogen sinde kunne have lavet med den.
/Bjarke
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:38
Jeg måtte også gemme min gamle 19" Dell S-IPS væk, da jeg udskiftede den med en Samsung 24" TN-skærm. Men jeg er ikke DTP person, så jeg overlever efter lidt tilvænding. Det er trods alt kun en gamer/forum skærm.  (Og den var billig!)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:45
bcravn kan du ellers nikke genkendende til alle de positive (og få negative) ting der er blevet sagt om modellen?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu