|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mrtex ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() Sendt: 04-Januar-2009 kl. 00:32 |
Er der nogen der har prøvet de her 2 media server og hvilken synes i er best
Tversity http://tversity.com/ JAVA PS3 media server http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list ![]() |
|
![]() |
|
Frakkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2007 Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Jeg foretrækker PS3 media server, den måde du kan browse
din PC, den måde du kan vælge om du vil have undertekster på eller ej disse ting er essentielle for mig og der virker det altså godt med PS3 media server. |
|
![]() |
|
mrtex ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
Frakkel vil give dig helt ret.... (: men sys nu godt de lige kunne få tryllet en media server combo sammen hvor man havde VLC + Tversity + JAVA media server i en.. det ville være et hit..
|
|
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview Samsung HD 3106 NokiaN95 8GB Asus L1N64-SLI WS Dual L 2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74 Kingston 8GBDDR2PC6400 Logitech MX1000 Yousee50/4Mb |
|
![]() |
|
jEffEbEEE ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-August-2008 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Apropo JAVA media server, min lagger når jeg afspiller video'er
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor god er din pc? hvad prøver du at afspille? Og hvor godt er dit netværk? 2. My video playback is stuttering. What can I do ? --------------------------------------------------- The answer depends on the video type, your network configuration, and cpu power. For almost SD/DVD videos, transcode should be fine. But if you are using default settings, and willing to play HD videos (or very, very good looking SD videos) on a WiFi/CPL connection, the stuttering is normal. You'll need to set a limit to the bandwidth used by the program, in the "Transcoding Settings->Encoder settings ->Maximum Bandwidth" textbox. A value of 14, or 15 (in Mbits) is an average value for Wifi/CPL. But you can set more or less, depends on the strength of your network. Please also be advised that reducing the bitrate will stress even more your CPU. That's why, if after setting a fair value for your network, or if you are on a wired connection, stuttering still occurs, it may be caused by an old (or not shiny anymore :p) CPU. Actually a Core2Duo CPU is enough to transcode 1080p with default network/quality settings, but a P4 is the very low limit in order to play a 720p video. If you stand between these two, you can adjust the video quality settings ("Transcoding Settings->Encoder settings") and test the examples provided in the drop down (you can also play with the parameters vqscale, vqmin, etc.) It's also recommended if you are on Windows, to try the AviSynth/Mencoder trancoding engine, as you could play your videos with CoreAVC, a fast H264 decoder (see Readme for instructions). Try also to reduce the number of channels. By default the application output a 5.1 channel video, so if you switch to stereo, the transcode will be a little faster. The good behavior of the transcoder is dependant on many parameters. It's up to you to find the most adapted ones to your configuration ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
42"FULLHD Zepto Zview Samsung HD 3106 NokiaN95 8GB Asus L1N64-SLI WS Dual L 2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74 Kingston 8GBDDR2PC6400 Logitech MX1000 Yousee50/4Mb |
|
![]() |
|
jEffEbEEE ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-August-2008 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Undskylder den sene besvarelse.
Jeg har en Bærbar, Core2Duo T8100 2.1 GHZ, 3 gb ram. Bærbaren kører trådløs til routeren og PS3 kører med kabel.. Det er godt nok en gammel Linksys BEFW11S4 router.. Og det bare ved ganske almindelig SD film, ikke noget HD, ved musik afspilning klarer den det lige og lige.. |
|
![]() |
|
![]() |
har du testet uden wifi jeg er sikker på du vil få en helt anden oplevelse.. ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Aagaard82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
![]() |
Hmm, jeg er stor fan af ps3 media server, har endog doneret 10 kr til deres udvikling =)
Men jeg tænkte, om ikke der var en eller anden "nørd" som kunne instruere eller henvise mig til et sted, hvor jeg kunne finde ud af at sætte ps3 media server op med min pioneer 5090H? Det læste jeg et sted, at man kunne, men jeg har selvfølgelig forelagt stedet/adressen.... Det hakker en del med ps3 media server over min ps3, når jeg prøver at køre mkv filer, har en 54mbit trådløs, så kan det passe? Tænkte, man kan ikke bare tilslutte et lan imellem ens bærbare og ps3 og så bruge ps3 media server og køre mkv filer flydende? Skal opsætningen gå fra ens bærbare over bag i den trådløse, som så har en anden lan ledning fra den trådløse og over i ps3? Håber meget, der er nogle friske sind, der kan hjælpe en tvivlsom "blind" =P |
|
Pioneer: LX5090H
PS3: 320GB Logitech Z 5450 5.1 |
|
![]() |
|
![]() |
Aagaard82 hvis jeg forstår dig rigtig er problemet det lagger når du bruger wifi ?? 1 er at wifi er ikke hurtig nok hvis du vil have real-time streaming 2 er mkv fx 720p kræver at du minimum har 100 eller 1000mb (lan) fra server(laptop/pc) til ps3.. da bitraten på filen vil ligge på 20-40mb/s.. og der kan wifi slet ikke være med.. mit råd er du køber en switch eller router med 1gbit lan og 4-5porte.. men igen det kræver osse en vild pc og stream fx 720p eller 1080p, x264.. jeg har 4 kerner i min pc så jeg har nok med power q: The Quadfather Redigeret af mrtex - 10-Februar-2009 kl. 02:30 |
|
|
![]() |
|
Aagaard82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
![]() |
Tak for svar på nogle af de forskellige ting mrtex ;)
Lige for at skabe overblik, elsker overblik =) - over trådløs/wifi kan ps3 altså ALDRIG streame mkv 720 eller 1080p? Eller andre film i høj kvalitet? Uden at det hakker? Jeg kan jo så se, at det hakker når jeg prøver over wifi m ps3 media server med en mkv 720p film... - Hvis der står, f.eks. mit trådløse kører med 54 Mbps, så er det ikke nok til at trække en mkv 720P over wifi? Når du siger 20-40 MB/s så er det megabytes og ikke Megabits eller? Jeg er ikke så nørdet, at jeg kan huske, hvordan de ting hænger sammen? - Så jeg kan ikke bare tilslutte min bærbare over lan direkte til ps3 og streame via ps3 media server m en mkv film på 720p uden at det hakker? Det skal køre igennem den trådløse router eller trådløse box, for at det funker med ps3 media server? Jeg vil bare gerne kunne køre mkv 720p og 1080p fra bærbar til ps3, men vi kan da hurtigt aflive det hele =) Hvis jeg fortæller hvilke specs min bærbar har, så kan du jo fortælle mig om jeg bare skal glemme det og spare op eller...... Intel Core Duo T2350 1.86 GHz 4 GB ram 5400 HD Ved ikke lige hvilke andre specs der squ spille ind? Redigeret af Aagaard82 - 10-Februar-2009 kl. 02:53 |
|
Pioneer: LX5090H
PS3: 320GB Logitech Z 5450 5.1 |
|
![]() |
|
![]() |
hehe Aagaard82 jeg tåger selv lidt med det MB og Mbit ... men hvis du fx smider en mkv 720p fil over på et usb stik eller harddisk(fat32) og prøver at afspille den på din ps3, og du der så vælger den undermenu hvor du kan se detaljer om filen under afspilling på din ps3.. så øverst i højre hjørne kan du se Bitraten på filen.. om det så er MB eller Mbit vi går efter her, er jeg ikke sikker på men mit gæt MB.. og ved mig der ligger den på 25-35 fordi jeg har sadt ps3 java media server til "LOSSLESS kvalitet" da det er det vi kan li :D :D :D jeg tror skam der er en mulighed for at gøre det over wifi.. men så er jeg 100% på det liner youtube kvali og det kan vi ikke li... så falder idèn om mkv. 720p til jorden.... men hvis du har et netkabel eller et krydes netkabel kan du sætte det i mellem din ps3 og bærbar og teste lidt.. men så hvis begge skal på inet kræver det en router eller switch koster 200kr max. 2. My video playback is stuttering. What can I do ? --------------------------------------------------- The answer depends on the video type, your network configuration, and cpu power. For almost SD/DVD videos, transcode should be fine. But if you are using default settings, and willing to play HD videos (or very, very good looking SD videos) on a WiFi/CPL connection, the stuttering is normal. You'll need to set a limit to the bandwidth used by the program, in the "Transcoding Settings->Encoder settings ->Maximum Bandwidth" textbox. A value of 14, or 15 (in Mbits) is an average value for Wifi/CPL. But you can set more or less, depends on the strength of your network. Please also be advised that reducing the bitrate will stress even more your CPU. That's why, if after setting a fair value for your network, or if you are on a wired connection, stuttering still occurs, it may be caused by an old (or not shiny anymore :p) CPU. Actually a Core2Duo CPU is enough to transcode 1080p with default network/quality settings, but a P4 is the very low limit in order to play a 720p video. If you stand between these two, you can adjust the video quality settings ("Transcoding Settings->Encoder settings") and test the examples provided in the drop down (you can also play with the parameters vqscale, vqmin, etc.) It's also recommended if you are on Windows, to try the AviSynth/Mencoder trancoding engine, as you could play your videos with CoreAVC, a fast H264 decoder (see Readme for instructions). Try also to reduce the number of channels. By default the application output a 5.1 channel video, so if you switch to stereo, the transcode will be a little faster. The good behavior of the transcoder is dependant on many parameters. It's up to you to find the most adapted ones to your configuration ! Eller en helt anden løsning jeg selv roder lidt med... det er at købe en 2,5inch 500GB harddisk plus en holder med x2 usbstik en til strøm og en til data... whupti så har man 500gb som booter op når du tænder ps3en hvor alle mkv filer fx kunne ligge på ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af mrtex - 10-Februar-2009 kl. 04:09 |
|
|
![]() |
|
Gelardi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2005 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 574 |
![]() |
PS3 serveren er bestemt bedre end Tversity..
|
|
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000 ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1 SONY PS3 500 GB PANASONIC DMP-BDT310 iPhone 5+5s16+32 GB iMac 27" iPad4,32GB3G,white iPad Air 64GB3G,white |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |