recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny receiver der skal bruges med Adiva Ti?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy receiver der skal bruges med Adiva Ti?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny receiver der skal bruges med Adiva Ti?
    Sendt: 05-Januar-2009 kl. 16:34

Jeg er på udkig efter en ny surround receiver som skal erstatte min nuværende JVC. Den skal bruges sammen med mine eksisterende Anthony Gallo højttalere (Adiva Ti + MPS Sub). Den skal primært bruges til PS3 spil og Blu-ray film men også lidt musik lytning en gang i mellem. Da den skal stå inde i et 45 cm dybt Clic møbel med stoffront har jeg en max tilladt dybde på 43 cm inkl. kabler, excl. evt. knapper på fronten.

Primære grunde til at skifte:

• Flere HDMI porte gennem receiveren (3+)
  • 1080p understøttelse
  • Programmerbar fjernbetjening
  • Gerne mulighed for at omdøbe HDMI input
  • Bedre lyd, klart et plus

Dybden sætter en vis begrænsning på udvalget og jeg er kommet frem til følgende muligheder:

• Harman Kardon AVR 355
  • Marantz SR6003
  • NAD T765
  • Onkyo TX-SR706
  • Sony STR-DA3400ES
  • Yamaha RX-V863

Inden jeg begiver mig ud at finde evt. steder hvor disse forhandles, og hvor man evt. kan låne et eksemplar med hjem for at lytte til det sammen med mine højttalere, vil jeg gerne høre folks meninger om ovenstående receivere. Især, om det er overkill at sætte ovenstående recievere sammen med mine Anthony Gallo højttalere? Har i erfaring med varmeudviklingen fra de forskellige modeller når det nu skal stå i et semi-lukket møbel? Er der andre receivere jeg helt overser?

På forhånd tak for hjælpen.

Redigeret af Wilsky - 05-Januar-2009 kl. 16:34
Kristian
Til top
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 21:02

Hej,

Jeg er ude i præcis de samme overvejelser - jeg har lige købt Gallo Ti's og en MPS i USA. Jeg havde egentlig bestemt mig for en Marantz SR6003, primært fordi den har 2 HDMI ud, men lige nu hælder jeg lidt til Onkyo 876'eren, da man lige nu kan få den til ca. 6.500 i Tyskland...

Jeg har desværre ikke så meget input, men er spændt på at høre om der er nogen der svarer dig :o)

Mvh.,

Jacob

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 21:48

Hej Jacob

Håber også på noget input. Er temmelig blank lige nu mht. hvilken jeg skal gå efter. Savler samtidig over de forstærkere man kunne vælge istedet hvis der var plads til 43 cm + ledninger i stedet for 43 incl. - Overvejede lige frem om ikke jeg kunne skifte den 10 cm tykke gasbeton ud inde i væggen bag skabet der hvor forstærkeren skal stå, med en blok på kun 5 cm? Vupti så er der 5 CM mere i dybden. Kæresten vil helt sikkert sætte stor pris på min opfindsomhed.

Redigeret af Wilsky - 06-Januar-2009 kl. 21:48
Kristian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu