recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C tuner i PC - muligt? EDIT: FireDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C tuner i PC - muligt? EDIT: FireDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Leander2me Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C tuner i PC - muligt? EDIT: FireDTV
    Sendt: 08-Januar-2009 kl. 13:02
Hejsa.

Min situation:

1. Jeg er nybegynder hvad angår mediacenter
2. Jeg har Yousee Kabel TV
3. Har et HD-Ready TV i soveværelset som IKKE har indbygget DVB-C tuner men med HD Boks fra Yousee med 160GB HDD
4. Og til sidst: Står jeg og skal ud og købe ny statinær PC

Derfor har jeg nogle spørgsmål til følgende ønsker set i det perspektiv jeg skal ud og købe ny PC

1. Er det muligt at sætte en DVB-C tuner i den nye PC?
2. Hvis ja, hvilken og hvad er prisen?
3. Hvis ja, kan jeg så se digital TV på mit TV via dette kort forbundet via HDMI - PC->TV og vil lyden også gå denne vej (lyd via grafikkort - problem??)?
4. Hvis ja, er dette digitale TV så lige så godt som det jeg har idag jvf. ovenstående setup?
5. Hvis billedet er lige så godt, vil der så være noget dårligere ved denne løsning jvf. nuværende setup?
6. Til dette setup, er der nogle specielle krav til processor, grafikkort (HDMI selvf.) etc.?
7. Hvordan med software? Følger dette med? Kan man optage på samme nemme måde som via HD Boksen fra Yousee?