recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C tuner i PC - muligt? EDIT: FireDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C tuner i PC - muligt? EDIT: FireDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Leander2me Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C tuner i PC - muligt? EDIT: FireDTV
    Sendt: 08-Januar-2009 kl. 13:02
Hejsa.

Min situation:

1. Jeg er nybegynder hvad angår mediacenter
2. Jeg har Yousee Kabel TV
3. Har et HD-Ready TV i soveværelset som IKKE har indbygget DVB-C tuner men med HD Boks fra Yousee med 160GB HDD
4. Og til sidst: Står jeg og skal ud og købe ny statinær PC

Derfor har jeg nogle spørgsmål til følgende ønsker set i det perspektiv jeg skal ud og købe ny PC

1. Er det muligt at sætte en DVB-C tuner i den nye PC?
2. Hvis ja, hvilken og hvad er prisen?
3. Hvis ja, kan jeg så se digital TV på mit TV via dette kort forbundet via HDMI - PC->TV og vil lyden også gå denne vej (lyd via grafikkort - problem??)?
4. Hvis ja, er dette digitale TV så lige så godt som det jeg har idag jvf. ovenstående setup?
5. Hvis billedet er lige så godt, vil der så være noget dårligere ved denne løsning jvf. nuværende setup?
6. Til dette setup, er der nogle specielle krav til processor, grafikkort (HDMI selvf.) etc.?
7. Hvordan med software? Følger dette med? Kan man optage på samme nemme måde som via HD Boksen fra Yousee?
8. Overførsel af billede til TV: Hvordan vil dette fungere i praksis? Vil billedet automatisk komme op på TV'et når jeg vælger pågældende HDMI indgang på Tv'et eller skal man lave noge instillinger på grafikkortet hver gang?

Jeg tror dette var alle spørgsmålene. Her er hvad PC jeg har overvejet:

AMD Phenom Quad Core 9500
Nvidea Geforce 9500 512/1919 Ram
4096 RAM
Masser af harddisk

Mit ønske er at kunne droppe DVB-C HD Boksen og bruge PC som mediacenter forbundet med TV

Skriv gerne forslag til andre oplagte setup

På Forhånd tak

Anders

EIDT:

Har siddet og søgt en del på nettet og fundet frem til følgende muligheder for DVB-C på PC

1. FloppyDTV
2. FireDTV

Fungere dette problemfrit?
Følger der fjernbetjening med til FloppyDTV - for det ser ikke sådanne ud, men det er da "nødvendigt" i et mediecenter setup??

Redigeret af Leander2me - 08-Januar-2009 kl. 22:54
Til top
PeterDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2008
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 20:05

Hej,

Vil lige nøjes med at svare på det jeg ved 100% og lade andre om resten, er selv ved at lave et setup som dig, men køre forløbigt fra VMC via extender (xbox360) til analogTV.

Intet problem i DVB-C fra YouSee jeg benytter selv  Floppy DTV kort med tilhørende CAM-modul..pris 1500-1800 kr. pr tuner + programkort fra YouSee til hver tuner,  199,- pr. ½ år.

Du behøver ikke yderligere software end en Vista version der har MedieCenter...benytter selv ultimate, men mener også nogle af de andre versioner har det med.

/Peter

Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 23:29
Ultimate og Home Premium har media center.
Home Basic og Buisness har ikke.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af PeterDK PeterDK skrev:

Hej,

Vil lige nøjes med at svare på det jeg ved 100% og lade andre om resten, er selv ved at lave et setup som dig, men køre forløbigt fra VMC via extender (xbox360) til analogTV.

Intet problem i DVB-C fra YouSee jeg benytter selv  Floppy DTV kort med tilhørende CAM-modul..pris 1500-1800 kr. pr tuner + programkort fra YouSee til hver tuner,  199,- pr. ½ år.

Du behøver ikke yderligere software end en Vista version der har MedieCenter...benytter selv ultimate, men mener også nogle af de andre versioner har det med.

/Peter

Firdtv RTL har en remote med, men den har sandt for dyden et cheesy feel....Havde to af disse remotes og de røg direkte i skraldespanden da jeg åbnede kassen.....

Redigeret af Patriarken - 09-Januar-2009 kl. 13:50
Til top
Leander2me Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 10:31
Hvad bruger man så som remote? Skal man så ud og invistere i en universal remote?

Hvis ja, vil den så kunne styre både FireTDV/FloppyDTV og Wondows Media Center?
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:53
Du kan jo også se på denne http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=53390&PN=1
Den Ben
Til top
PeterDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2008
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 18:14

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Firdtv RTL har en remote med, men den har sandt for dyden et cheesy feel....Havde to af disse remotes og de røg direkte i skraldespanden da jeg åbnede kassen.....

Vil da klart anbefale FloppyDTV - her er det et eller flere kort der sidder i maskinen og alle bliver styret af VMC, eneste fjernbetejning du så behøver er en MedieCenter remote.

/Peter

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu