recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skærm størrelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkærm størrelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dommeren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Skærm størrelse
    Sendt: 15-Januar-2009 kl. 19:13

Hej

Jeg er desværre helt grøn på område omkring projektorer.

Jeg har umiddelbart et spørgsmål jeg ikke kan finde svar på og håber at nogle hardcore kan hjælpe med.

Jeg ved at man sagtens kan projektere i 4:3 format

Hvis nu man har et område på 500 x 100 mm. Kan det så lade sig gøre at vise billedet som det nederste billede???

4:3 format på en skærm der er 500 mm x 332mm

Nu er skærmen kun 500 mm x 100,

Kan projektoren vise hele billedet således?
(altså hvor højden er skrumpet)

Og hvordan er teknikken i det?

Jeg har nemlig en kunde der ønsker en skærm der er 500 x 100 og vil have vist nogle reklamer, som han har fået speciel produceret i denne størrelse.

Der er sikkert en simpel måde at gøre det på. Men som sagt har jeg ikke meget begreb om projektorer.

Jeg vil heller ikke ud og investere i projektor, hvis det ikke kan lade sig gøre.

Håber at nogen kan hjælpe.

(måske har jeg formuleret mig forkert, men håber at mit spørgsmål er forståeligt)

På forhånd tak

Venlig hilsen

Torben Clausen

Redigeret af dommeren - 15-Januar-2009 kl. 19:17
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 14:42

Hmm...

Du vil gerne have, at projektoren kan vise i det format? Eller vil du gerne have at projektoren laver billedet fladt, som du viser?

som udgangspunkt kan den vise 16:9 og 4:3. Men en anamorfisk linse kan den trække billedet ud i CinemaScope 2,35:1 Det du efterspørger er jo 5:1, og det er mig bekendt ikke muligt. Kan grafikken ikke omkonverteres til 2,35:1?

Men ellers skal du lave grafikken kører med sort omkring, og lade projektoren vise dét... Den vil dog stadig kaste lys omkring grafikken, om end knap så "hvidt".

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 15:44
Der er kun muligheden at lave sorte bjælker i  top og bund. Hvorfor ikke tage en tv skærm og bygge ind i en kasse, der skærer en del af billedet. Samme film/reklame du viser med sorte bjælker i  top og bund.
SVP03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu