|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Deluxe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() Sendt: 18-Januar-2009 kl. 15:25 |
Seneste opdatering på side 2
------------------------------------------------- Så vil jeg da også lige prøve at smide lidt billeder ind af mit setup i stuen. Det er ikke alverdens, men man skal jo altid starte et sted. Receiver, højtalere og dvd-afspiller er fra mine ”unge dage” hvor jeg boede hjemme. Efter jeg flyttede i lejlighed, hvor pladsen blev lidt større, skiftede jeg mit gamle 32” Sony KDL-V2000 ud med mit 42” Panasonic PX70. Det var også her jeg købte Playstationen, hovedsageligt med henblik på afspilning af blue-ray, men at man samtidig kan spille på den gør det jo ikke dårligere :-) Den står dog nu også for afspilning af dvd’er, da den gør det betydeligt bedre end min Pioneer DV-370, som nu udelukkende bliver brugt til afspilning af cd’er. For tiden overvejer jeg kraftigt at købe Denon 2808 i sølv, da den kan fås til en rimelig god pris i hifi-klubben. Jeg syntes det største problem med min nuværende Pioneer VSX-D514 er, at dialogen drukner lidt i resten af lydbilledet. Jeg ved dog ikke hvor stor forskel jeg vil kunne høre med mine nuværende højtalere, men de skal selvfølgelig skiftes ud når jeg får råd. Subwooferen beholder jeg dog nok i første omgang, da den gør det fint. Men højtalerne vil jeg godt nok gerne have byttet ud. Dog lokker det også lidt med en receiver med hdmi til PS3’eren og min kommende Boxer set-top boks. Billeder, video og musik streames fra min pc til PS3'eren via TVersity, hvilket faktisk fungerer ganske fint. Til dette formål er det også skønt med en fjernbetjening til playstationen. Hovedsageligt bliver det brugt til musik, da jeg har lagt alle mine cd'er ind på min computer. På den måde er det hvert fald let at have overblik over musikken. Men for tiden består mit udstyr af (opdateret 15/3 med ny receiver): TV: Panasonic PX70E DVD/Blu-ray: Playstation 3 (40 GB) DVD/CD: Pioneer DV-370-S Receiver: Pioneer VSX-LX50 Højttalere: Pioneer S-SP40 Subwoofer: Pioneer S-W110S-S Boxer settop box
Billeder: Billede af setup tættere på. Kabler er forsøgt bedst muligt skjult bag møblet. Billede fra siden, hvor man også kan se placering af sub. Receiveren gør det udemærket til prisen, men en ny og bedre ville ikke skade. Min dejlige PS3 :-) Jeg syntes selv den gør det rigtig godt sammen med mit PX70. Når jeg ser andre med en PS3 tilsluttet et billigere lcd-tv kan man altså godt se forskel! Mine højtalere skal gerne snart skiftes, men jeg syntes min Pioneer S-W110 gør det meget godt. Fjernbetjeninger er der for mange af! Det kunne være skønt med en ordentlig universal (selvfølgelig ikke PS3-fjernbetjeningen, som jo er via bluetooth). Billede af sofa, hvor jeg sidder og montering af surround højtalere. Det er skønt med en lys lejlighed, men specielt de her par vinduer giver den del genskin i skærmen! Jeg håber på at kunne lave en
opdatering af tråden i takt med der gerne (snart) skulle komme nyt udstyr :-) Redigeret af Deluxe - 15-Marts-2009 kl. 14:44 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Rigtig flot setup, en denon 2808 skal du nok blive glad for. du skal glæde dig til HD LYD. |
|
![]() |
|
Deluxe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
Ja, det glemte jeg helt at skirve. HD lyd er selvfølgelig også en god grund til at skifte efter jeg har fået PS3'eren. Jeg har dog aldrig hørt det før, men efter hvad jeg har læst skulle man gerne kunne høre forskel...
Jeg ved ikke hvor stor forskel der er på PX70 og PX80 når det kommer til genskin. Men jeg tror i høj grad det skydes mine vinduer bagved. De sidder lige "perfekt" til at lave meget genskin. Sidevunduerne er det slet ikke lige så galt med. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Hd lyd er som at gå fra mp3 til cd, du får mange flere detaljer med.
men som dvd er der også kvalitets forskel i lyden på blueray. |
|
![]() |
|
Ponduus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
Rigtig lækkert setup du har dig der :)
Er det bevidst at fuglen skal sidde på den ene fronthøjtaler? :p |
|
![]() |
|
![]() |
xcardman: Jeg får jo lyst til at bestille den receiver med det samme
![]() Tror du ikke nok jeg ville få noget ud af en 2808 selv med mine nuværende højtalere? Ponduus: Mange tak ![]() ![]() |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Nydeligt setup, men Panasonic's Tv er efter min mening bare det kedeligste stykke design, jeg længe har set. Et flottere Tv havde lige givet det sidste touch af klasse, også i forhold til dine øvrige produkter. Hvis det ikke var fordi at kvaliteten på sådan et Tv var rigtig godt, sååå...
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, design er jo en svær ting
![]() ![]() |
|
![]() |
|
NoNameDesigndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 625 |
![]() |
det da en nydelig hjemmebio du har dig der
![]() ![]() jeg står selv og snart skal til at have en ny receiver m.m., og da du skrev 2808 var billig for tiden tjekkede jeg den da lige.. jeg kan så se et ret stort minus ved den.. KUN 2 HDMI inputs ![]() måske en mindre detalje du også skal overveje.. altså der findes selvfølgelig HDMI-switche der kan bruges til det, men det er da smartere bare at kunne nøjes med at skifte på sin receiver.. ![]() |
|
Mvh
Stephen |
|
![]() |
|
![]() |
Ja venstre side er ikke for god
![]() ![]() Jeg har godt nok også tænkt på de 2 HDMI inputs, hvilket ikke er helt optimalt. I første omgang skal jeg dog kun bruge to (PS3 og set-top boks) og står ikke umiddelbart og skal bruge flere. Men selvfølgelig får man jo nok brug for flere med tiden... Men for tiden kigger jeg nu også mest og prøver at finde frem til hvilken det skal være, men jeg syntes ellers man får meget i 2808'eren. |
|
![]() |
|
NoNameDesigndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 625 |
![]() |
hehe ja okay så er der ikke rigtig nogen grund til at begynde på det helt store hmm ja hvis du alligevel ikk bruger mere pt. er der self ikk rigtigt så meget grund til at lade HDMI inputs være en afgørende faktor.. men måske skal man lige overveje hvornår man regner med at skifte igen, hvornår man regner med at udvide med mere der skal tilsluttes via HDMI, og om man ville kunne leve med en HDMI switch.. |
|
Mvh
Stephen |
|
![]() |
|
![]() |
En lille men, meget behjælpelig opdatering
![]() Efter at have hoppet med på Boxer-vognen, syntes jeg efter hånden, at rækken af fjernbetjeninger var blevet uoverskuelig! Specielt det daglige tv-kiggeri, som kræver 3 forskellige fjernebetjeninger, hvis jeg vil have lyden gennem min reciever - det er altså for mange ![]() Fem remotes havde jeg fået samlet sammen. Det er både besværligt og ikke særligt kønt. Så efter at have søgt og læst på nettet kom jeg frem til, at Harmony One sikkert vile være svaret på mine problemer. Jeg havde også kig på nogle af de lidt billigere remotes i Harmony serien, som sikkert også kunne have udført jobbet lige så godt, men pga. touch-skærm og design blev det altså One ![]() Væk med de gamle og ind med den nye. Det tog lidt (læs: meget) tid at sætte ALT op, som jeg gerne vil have det. Bla. havde jeg, som så mange andre, problemer med at få mit Panasonic tændt gennem valg af en aktivitet og desuden voldte det mig også mange problemer, at få tv'et til at vælge det rette indput. Tænd problemet fik jeg løst ved at skrive til supporten og problemet med input fik jeg løst ved hjælp af "hotel-mode" på tv'et. Det eneste jeg mangler nu er en ir modtager til min PS3. Jeg skal have bestilt en remote fra Logic3, hvor jeg skal bruge ir modtageren fra. Den koster 104 kr., hvilket man ikke kan sige er dyrt: http://www.coolshop.dk/catalog/product/52932 Jeg ved jeg ikke kan tænde playstationen på denne måde, men jeg ser det ikke som det store problem og jeg gider heller ikke ofre en masse penge på det. Bare jeg under filmen kan sidde med én enkelt fjernbetjening er jeg glad ![]() Det forbinder jeg med overskuelighed. Den kan virke lidt sløv i starten, men jeg syntes egentlig man vender sig hurtigt til det. Men alt i alt, kan jeg kun sige, at jeg er fuldt ud tilfreds min min nye fjernbetjening. Samtidig er det jo kun godt at man nu kan bede sin kæreste om at sætte filmen på og at tingene rent faktisk er indstillet og tændt som de skal være, når man kommer ind i stuen ![]() Redigeret af Deluxe - 15-Februar-2009 kl. 10:25 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |