recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal jeg købe? Hjææælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal jeg købe? Hjææælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal jeg købe? Hjææælp
    Sendt: 22-Januar-2009 kl. 19:28

Hej alle

Jeg står i den heldige situation og har købt hus pr. 1/3. Jeg er så heldig at havde plads til en biograf i huset. Mit problem opstår i at alt anlæget jeg har i dag bliver flyttet i biografen for at blive udnyttet der. Indtil videre bliver kærstens anlæg brugt i stuen til at afspille musik.

Det jeg gern vil havde er en form for Netværks afspiller som kan afspille DVD,MKV (1080P),MP3 osv. Jeg har et godt øje til Popcorn hour A110 til både stue og bio. For at jeg kan havde alle film og musik filer begge steder er planen at jeg ligger dem på min Vista maskine som delte mapper.

Problemet er lidt at kæresten "forlanger" at hun skal kunne se coveret på cden når hun bladre rundt i alt musikken!! Jeg har set at man kan få forskellige Jukebox varianter men jeg er ikke helt sikker på hvordan disse installeres. Er der nogen steder hvor der er lavet en "dummy" guide.
Kan denne form for jukebox også fås til musik?

Det jeg helst vil er at filmene og musikken kan bladres i med cover billede lidt ligesom media center. Jeg behøver ikke al mulig forskellig information om filmen eller musikken. Bare det er nemt at bladre rundt i og holde ved lige!! Gider ikke til at lave de helt store databaser!!

Jeg håber at det er let forståeligt. Alfa omega er:

Media afspiller hvor man kan browse cover (folder.jpg) under film og musik. Alt afspilles via netværk, Skal kunne klare 1080P glidende,

Håber at i har nogle gode ider

Jeg tager imod alt med taknemmelighed... Har læst og læst... får snart grå hår

Med Venlig Hilsen

Søren Bundgaard

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 22:45
Ingen af netværksafpilleren (NMT, Tvix osv) er specielt gode til musik. De er beregnet til film og det er der, de har deres styrker.

Overvej om I ikke i stedet skal have en SquezeeBox Duet til musikken...
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 23:27
Enig med Zulu. Jeg ville helt klart adskille Video og
audio delen. Der findes ikke nogen produkter som jeg
mener er 100% gode til begge dele. Hvis du kører det
hele over PCH/TVIX/osv så kræver det at du har tv'et
tændt når du browser musik (og projektoren hvis du skal
spille musik i bio'en).

Gå istedet efter en løsning ala Sonos/Squeezebox. Man
skal ikke undervurdere hvor lækkert det er at sidde med
en trådløs controller i hånden i stuen og kan styre
musikken i hele huset - inkl. spille forskelligt/samme
musik i alle rum. IMO den bedste måde at styre musik
afspilning på.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 11:06

Hej

Jeg har godt nok overvejet en Duet løsning til stuen i stedet.
I dag har vi et Vista media center som vi bruger rigtig meget til musik. Vi er utrolig glade for at kunne bladre i musikken over tvet. Ved godt at det ikke er hensigtsmæssigt pga. strøm osv. Men det er utrolig godt når flere skal blive enige om numrene osv.

Så hvis jeg gerne vil havde mit tv tændt for at bladre hvad så?

Jeg har også haft kig på XBMC via apple TV. Denne er jeg lidt lun på da jeg tror at den vil være lige til Kærsten

Så en Apple TV i stuen og en PH A110 i biografen. Er der nogen som har fundet en måde hvorpå man kan bladre i film via PH uden at skulle lave den helt store database. Bare pladre i filmene via folder.jpg. ligesom man kan på Vista

Grunden til at jeg vil skille mig af med Vista er at det er en stor boks at havde stående (HFX mini) bare til musik

på forhånd tak

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Hej

Jeg har også haft kig på XBMC via apple TV. Denne er jeg lidt lun på da jeg tror at den vil være lige til Kærsten

Så en Apple TV i stuen og en PH A110 i biografen. Er der nogen som har fundet en måde hvorpå man kan bladre i film via PH uden at skulle lave den helt store database. Bare pladre i filmene via folder.jpg. ligesom man kan på Vista

Er helt sikker på at atv vil falde i din kærestes smag, det bliver ikke mere brugervenligt end atv. Du kan evt tilkoble en iPod Touch, så kan du køre coverflow uden at tænde tv'et.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu