|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
![]() Sendt: 30-Januar-2009 kl. 11:16 |
PS3 lyde kommer fra et optisk kabel, - kan man få en eller anden omformer som man kan stikke det optiske kabel ind i så man i den anden ende blot får et gammeldags analogt stereo signal ud? Altså en ledning der er optisk i den ene ende og slutter med rød/hvid stik i den anden? vh Godowsky |
|
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Så vidt jeg husker følger der da et kabel med til alm. phono stik (der er også et gult video stik på). Men man kan vel bare sætte lyden til at køre ud over det, og så billedet ud over hdmi? http://www.tysto.com/articles08/pics/ps3-connections.jpg Altså stereo ud af "AV MULTI OUT"? og billede fra HDMI.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
gult video stik = composite video og skal ikke bruges
du kan prøve og bruge det medfølgende composite (gul)/ stereo kabel. tilslut stereo phone kabel og hdmi til dit tv. Husk og indstil til analog lyd i opsætningen. Det burde virke. |
|
![]() |
|
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
Jeg får fremragende stereo lyd på denne måde: 1. HDMI fra PS3 til TV. 2. Phono kabler (rød/hvide stik) fra TV til forstærker. |
|
Kuro
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Du har ret, hvorfor gøre det mere besværligt
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Den mulighed, med at bruge tv-out, havde jeg slet ikke tænkt på, da mit gamle tv kun ville sende TV lyd ud den vej (ikke fra selector tilkoblet med scart f.eks. kun fra det der kom ind via antennen)...men hvis man kan det på nye tv er det jo langt det nemmeste
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Der sidder phone ud på dit px80, så ja det kan du, men havde nok brugt hdmi eller optisk til din 706
|
|
![]() |
|
![]() |
Bruger skam HDMI, alt andet ville være noget tåbeligt med mit setup |
|
![]() |
|
![]() |
det var også bare lige et tjek og så må du nyde dit udstyr |
|
![]() |
|
![]() |
Jo tak, det gør jeg skam dagligt
![]() |
|
![]() |
|
broeman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
Jeg har samme løsning som mgmg, virker fint.
|
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109 Sony Playstation 3/40, 250GB Triax HD409VA (m/Boxer) XMBCUbuntu HTPC |
|
![]() |
|
godowsky ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Status: Offline Point: 357 |
![]() |
I har alle ret, - men jeg har ikke forklaret mig godt nok.
Mht. til mit px80 er der ingen problemer, - jeg bruger HDMI ind i fjernesynes og phono ud til min gamle forstærker. MEN, - jeg har en projektor som kan modtage HDMI og så kan jeg jo ikke få lyd ud af nogen phono udgang da der ikke er sådan en i min projektor. Altså ville det være fedt hvis man kunne tage lyden ud af optisk og smide den ind i en eller anden omformer for så at få phono lyd ud til min gamle forstærker :) Undskyld forvirringen Godowsky |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |