|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() Sendt: 01-Februar-2009 kl. 12:56 |
Hejsa derude. Igen har jeg brug for hjælp. Jeg er igang med at rippe min dvd samling så de kan afspilles over popcorn hour. Jeg har brugt både anydvd + clonedvd og fabdvd. Jeg ville gerne lave filmene om til avi, divx så de ikke fyldte så meget men stadig bevarede en ordentlig lyd. Det har jeg prøvet på clonedvd og det virker intil afspilning, her passer lyden ikke sammen med billede I fabdvd kan jeg ikke finde ud af at lave avi og divx filer, her har jeg så prøvet at lave en iso (de burde fylde mindre end original ikke?, men det gør de ikke) her er samme resultat lyden passer igen ikke med billede, øv øv. Håber nogen har et godt råd for det her er da bare for træls. Hilsen Knudsendk
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
En ISO er (som regel) er direkte kopi af hvad der ligger på DVD'en - inkl. menuer osv - derfor vil den fylde det samme som originalen.
|
|
![]() |
|
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
ok, de fylder også nøjagtig det samme, men lyden er skæv af filmen
![]() |
|
![]() |
|
Søren Ingemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
![]() |
Jeg har rippet mine DVD'er i to trin. Først bruger jeg DVD Decrypter til at læse filerne over på harddisken - dernæst bruger jeg DVDShrink til at strippe den for menuer, overflødige sprog (både undertekster og lyd), og lader til sidst programmet outputte den som en .iso-fil. Man kan vælge at komprimere ned til f.eks. 4,7 Gb så den evt. kan brændes på en DVD. Jeg har dog valgt at undlade komprimering, da det giver langt den bedste kvalitet. Jeg har aldrig observeret problemer med at lyd og billede ikke er synkrone ved den metode
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det vil jeg prøve. Er der ikke nogen der har prøvet at rippe til avi eller divx? jeg kan se at min nas hurtigt bliver fyldt hvis hver film skal fylde 4,7 gb. Ved godt at divx og avi ikke er helt det samme i billed kvalitet.
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Hvis du vil lave dine DVD'er til DivX/ Xvid så tag et kik på XMPEG.
Du kan også kikke lidt på guiderne her: http://www.doom9.org/divx-encoding.htm specielt den med x264, så får du bedste kompromis mellem kvalitet og pladsforbrug. |
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
En anden god side at kigge på er: http://www.afterdawn.com/ Selv benytter jeg også DVD Decrypter + DVD Shrink, når det skal fra skive og ind på NAS som ISO. Prøv evt. WinAVI Video Converter 8 til DVD -> AVI konvertering. http://www.winavi.com/ Alternativt download link: http://www.download.com/WinAVI-Video-Converter/3000-2194_4-1 0573070.html - ser ud til at download fra det primære site er nede lige nu. Kommer i tanke om at jeg vist brugte WinAVi den anden vej, fra AVI til DVD så er egentlig ikke 100% sikker på at det kan DVD til AVI.
Redigeret af Wilsky - 01-Februar-2009 kl. 20:24 |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Prøv Magic DVD Ripper. Den er supernem, og den kan rippe direkte til avi. Jeg valgte den frem for DVDFab, som IMO er noget mere bøvlet.
Venligst Søren |
|
![]() |
|
TR-DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2008 Sted: Germany Status: Offline Point: 138 |
![]() |
I hvilket format skal man rippe for hvis man ønsker den bedste kavlitet?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hvis du ønsker bedste kvalitet skal du blot rippe original DVD'en uden nogen rekomprimering men blot med dekryptering. Vil du spare lidt plads kan man gøre detsamme men fjerne unødvendige menuer, reklamer og lydspor vil du spare mere plads skal man recode, her fåes bedste kvalitet hvis man ripper til H264 video og bevarer det originale ac3 eller dts lydspor og gemmer begge dele i en .mkv container. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
TR-DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2008 Sted: Germany Status: Offline Point: 138 |
![]() |
Tak
![]() Findes den en side på nettet hvor man kan få vejledning hvordan man gør sådan noget? Har rippet hele min CD samling i FLAC - super let og super tilfreds. Nu søger jeg en løsning - plads spiller ingen rolle - som er den bedste måde (også gerne simpel). Noget i retning af WinAmp - det er så dejlig let. Hviklket program (SW) er det bedste. Tak og god week-end |
|
![]() |
|
Bhund ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 329 |
![]() |
Bruger også DVD Decrypter + DVD Shrink. Når I bruger Shrink til at strippe for menuer, sprog og undertekster - er det så muligt at fjerne menuer helt? Når jeg gør det, indsættes det der standardbillede (The Video Has Been Removed). Erstattes eksempelvis den advarsel der altid kommer vedr. kopiering, så sidder man bare og kigger på "The Video Has Been Removed" i 5-10 sek. i stedet for advarslen. Ville foretrække at filmen bare gik i gang og så kunne man vælge afsnit og evt. undertekster+lydspor imens filmen var i gang.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |