recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lyd i stuen til ca. 5000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlyd i stuen til ca. 5000 kr

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
glenstrup7 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: lyd i stuen til ca. 5000 kr
    Sendt: 04-Februar-2009 kl. 07:56
hej jeg ønsker noget mere lyd i stuen til både film og musik, jeg har et sony 40" lcd tv ligenu.
Har været i adskillige butikker og kigge på anlæg, men synes godtnok det er noget af en jungel. skal man vælge 2.1 eller 5.1.. hælder mest til 5.1 men nogen der vil anbefale mig noget ?
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 16:29

Hvad er budgettet på?

Umiddelbart vil jeg mene at et sæt SN51 lige er dig, http://www.earthquakedanmark.dk/produkter/hoejttalere/sn-51. aspx 5.1 til 5000,-.

Det kan bruges både til stere såvel som surround, jeg var faktisk lidt imponeret sidst jeg hørte det, alt i et anlæg plejer at være noget værre skod, men det her kan man faktisk godt holde ud at høre på uden at ørerne bløder ihjel som ved visse minianlæg. Det er måske ikke så pænt som noget af det helt sorte, men sølvfarven er ret neutral, og så kan man hører at det for en gangs skyld ikke er 25 øres skod enheder hele vejen igennem. Der er vist stativ og det hele med, og jeg tror faktisk at forhandleren låner ud så man kan afprøve det derhjemme (det gør de i hvert fald med de større modeller) 

Crown - there is no substitute.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 17:00

Du skal ligesom i fona, tage dig lidt iagt. herinde , der er en del som ikke har noget til overs for low/midrange segmentet (de vil nok anbefale dyre men fine produkter) min anbefaling vil være at alliere dig med en ,du stoler på hvad angår lyd! Du skal nok definere mere præcist Eq.forstærker,højtalere,sub eller kun høtalere eller!!!!!??????

Ligegyldigt hvad

held og lykke

Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Point: 362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 16:34

Jeg venter lidt til dette sæt udkommer og vil der forhøre mig lidt omkring ang. kvalitets osv... Hvad man egentligt får så så lidt penge når det er alt incl...

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2391&zoneid=5

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Umiddelbart vil jeg mene at et sæt SN51 lige er dig, http://www.earthquakedanmark.dk/produkter/hoejttalere/sn-51. aspx 5.1 til 5000,-.

Satellitter, som går til 25 Hz ved +/- 3 dB?

Til top
holmes_12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 18:42

Jeg bliver sikkert lynchet, men Tannoy laver også nogle ganske fornuftige surround-sæt til ikke ret mange penge.

Jeg havde en gang et Reveal6 sæt, og det spillede sgu fint. I hvert fald indtil fruen holdt slumberparty med tøserne uden at tænde sub'en.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 07:13

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Satellitter, som går til 25 Hz ved +/- 3 dB?

Aldrig, med den størrelse de har.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 20:33

Nej, forhandleren er godt klar over det og retter det snart.

Det ændre dog ikke på at de par ejere jeg kender til er overordentligt godt tilfredse, og selv jeg synes ikke at det var helt af h til

Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu