Man kan sagtens flashe tilbage til tidligere firmware
Det gøres på samme måde som når man flasher til ny firmware, man henter firmwaren og lægger den i roden på en usb stick, går ind i maintenance på PCH'en og vælger firmware update fra USB
Jeg kan dog ikke forstå det skulle være nødvendigt i forbindelse med dvd undertekster - jeg har ingen problemer med dvd undertekster på nyeste firmware, har aldrig haft det på tidligere firmwares heller, og der er ikke noget noteret omkring at der skulle være problemer af den slags med den nyeste firmware - der er ikke lavet noget om i dvd applikationen mellem sidste firmware og denne firmware som skulle påvirke evnen til at vise undertekster, så jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle være firmware relateret og at det skulle hjælpe at gå tilbage. Men det skader selvfølgelig ikke at prøve hvis du mener de samme rips spillede med undertekster på den tidligere firmware.
Oftest er den slags problemer dog relateret til selve DVD rippet som ikke helt overholder dvd standarderne for hvordan en sådan struktur ser ud - typisk går det galt når diverse ripper programmer ikke laver korrekt struktur i .ifo filerne efter man eks. har fjernet menuen eller lign.
Jeg anbefaler generelt at man sætter sig grundigt ind i hvordan man laver diverse media filer og dvd-rips korrekt istedetfor at rode med udskiftning af firmwares eller lede efter fejl på afspillerne. Ellers går man jo glip af de forbedringer der ellers er i firmware updatesene - og udskiftning af firmwares løser ikke et grundliggende problem der evt. måtte være i selve media filerne - så hvis ikke man løser det der vil det opstå igen i andre firmwares eller andre media afspillere der heller ikke kan lide non compliant media filer.
Det første sted man bør søge efter og løse evt. problemer er altid i kilden - ikke i afspilleren.
Redigeret af spawn - 07-Februar-2009 kl. 17:10