recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 ser ikke FloppyDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 ser ikke FloppyDTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeterDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2008
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 ser ikke FloppyDTV
    Sendt: 08-Februar-2009 kl. 08:38

Hejsa,

Er ved at prøve den nye windows 7 beta om jeg syntes ser ganske interessant ud, men den kan ikke se mit FloppyDTV tuner. Har prøvet både den seneste driver samt den nye beta 5.3 driver begge uden resultat og firmwaren er uptodate.

Lidt googleri har givet mig en mistanke om det måske kunne være firewire porten der giver problemet, men kan ikke få det bekræftet ej heller fundet en løsning.

Nogen her der har det fået til at funke i Windows 7?

/Peter

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 10:34
du kan opdatere/nedgradere firewire controlleren til en legacy driver og så virker det...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
PeterDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 19:26

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

du kan opdatere/nedgradere firewire controlleren til en legacy driver og så virker det...

Herligt, den dukker du op i enhedshåndteringen  Men der er stadig problemer, 7MC tror nu at det er et DVB-T kort og scanner lystig men finder selvfølig ikke noget - er dette også et "kendt" problem?

Skal lige siges jeg har YouSee hvis det betyder noget, og det virker da perfekt i min gamle Vista med TV Pack.

/Peter

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:28
Hvor finder i de driver henne?
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
PeterDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 17:40

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Hvor finder i de driver henne?

Højre klik på din firewire controller, vælg opdater driver, her får du et valg om den automatisk skal søge eller om du vil vælge fra liste. Vælg fra liste og her ligger "legancy" driveren.

/Peter

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 22:15

Klasse, nu køre den men har samme problem som dig, den viser et DVB-T kort. Det sjove er at den finde kanaler på digital kabel net inkl. de fleste Hd kanaler (Yousee, Esbjerg). Men de adgangen til kanalerne kan komme og gå lidt. Finder dog ikke TV3+, tv2, DR kanaler, kun mere udnødvendige kanaler.

Er der nogle anbefaldinger til video og audio plug-ins? jeg har indstalleret cyberlink 8 til dvd da den nu gør et bedre job end media player men hvad med alle de andre formater specielt x264. Jeg vil gerne udlukket bruger MCE så jeg ikke skal skifte imellem programmerne på skrivebordet.

Redigeret af Mr. Anderson - 10-Februar-2009 kl. 22:15
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
PeterDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Klasse, nu køre den men har samme problem som dig, den viser et DVB-T kort. Det sjove er at den finde kanaler på digital kabel net inkl. de fleste Hd kanaler (Yousee, Esbjerg). Men de adgangen til kanalerne kan komme og gå lidt. Finder dog ikke TV3+, tv2, DR kanaler, kun mere udnødvendige kanaler.

Min er også begyndte at finde kanaler efter geninstallation af driver, så længe den finder kanalerne kan jeg godt leve med den tror det er et DVB-T kort

Det med manglende kanaler oplevede jeg også med Vista + TV Pack, der fandt den de sidste kanaler ved at scanne igen.

/Peter

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 02:13
Du kører jo også med DVB-c til dvb-t emulerings driver...Så skal den jo fremtræde som en DVB-T tuner.  
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu