|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jens Thomsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
![]() Sendt: 08-Februar-2009 kl. 11:52 |
Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg er tæt på at købe et sæt Anthony Gallo
Micro Ti + en sub (muligvis en Velodyne, men jeg skal først have lyttet på den). Jeg har tidligere haft et sæt B&W P6 gulvhøjtalere, og min gamle forstærker var klart underdimensioneret i forhold til dem. Nu vil jeg helst ikke bevæge med ud i samme situation. Micro Ti'erne har en følsomhed på 87db ved 8 ohm. Jeg overvejer at sætte dem sammen med en Harman Kardon 255'er. Men vil den kunne trække dem godt nok, eller er den simpelthen for lille? Jeg spørger, fordi jeg i en anden tråd læste noget om, at man skulle op på en følsomhed på 90db eller over med en forholdsvis lille forstærker som HK AV255. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Nu ved jeg ikke hvor kraftig HK AV255 er - men ja en følsomhed på 87db kræver en rimelig kraftig forstærker. 3db er en fordobling - hvilket betyder at en højtaler med 90db følsomhed spiller dobbelt så højt ved samme forstærker effekt som en højttaler med 87db. Eller sagt på en anden måde - hvis du har en forstæker på 50watt og en højttaler på 90db, så skal du med en højttaler på 87db have en forstærker på 100watt for at få samme lydtryk. blot for at give en ide om det. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
nu er der andet end watt når der skal trækkes højttalere, men grundlæggende har spawn ret. jeg ville dog overveje, når følsomheden er så lav, kraftigt at overveje en effektforstærker til højttalerne. Jeg kender ikke Gallo'erne særligt godt, men så vidt jeg kan forstå er de en smule sværere at trække end gennemsnitskonsum højttalere. Du kan sagtens få en 130 watts forstærker til ingen penge, men den reelle effekt er sjældent den samme som på papiret, og så er du ligevidt. Det er derfor vigtigt at du får tingene afprøvet inden du falder for fristelsen for en 7x130 watts japaner til røverpris. |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Jens Thomsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
![]() |
Okay, jeg må på jagt efter noget lidt større så. Tusind tak for den hurtige
hjælp! ![]() |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
er de Anthony Gallo Micro Ti ikke nogle små sat højtaler, en avr 255 er meget strømstærk?. Der sidder jo ikke nogen basenhed.
Kan ikke se hvor for en avr 255 ikke skulle trække dem hvis det er disse http://www.roundsound.com/micro-ti-speakers.htm Redigeret af xcardman - 08-Februar-2009 kl. 21:58 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |