recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indkøb af Patch Panel til 19" rackskab...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndkøb af Patch Panel til 19" rackskab...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Emne: Indkøb af Patch Panel til 19" rackskab...
    Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:27

Hejsa....

Sidder og er ved at stykke en LILLE ordre sammen hos en forhandler og er kommet til patch panelet.

Jeg er tvivl om hvilket jeg skal tage og om der skal ekstra et-eller-andet med...

Her er de to jeg kigger på:

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94374&a mp;type=0

eller

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70568

Er disse patch paneler komplette - nogen der ved det eller skal der RJ45-stik bestilles ved siden af?

Patch-panelet skal bruges i et netværk med CAT.6 STP (Afskærmede og stive) kabler.

Nogen der kan hjælpe her?

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 18:41

Har så også lige et tillægsspørgsmål angående Netværkstester...

Hvilken af følgende kan anbefales:

Intelligent kebelttester til LAN netværk og USB kabler/installationen. Både UTP og STP datakabler. Har RJ45, RJ11/12, USB og BNC

http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=796

TRENDnet TC-NT2 Network Cable Tester. Kan denne egentlig ikke også teste CAT.6 netværk. For den virker tiltalende...

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94160&a mp;type=0

Kabeltester til RJ11/12/45 CAT5/CAT6

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=72142&a mp;type=0

Håber der er nogle der også kan guide her... Skal igen bruges i CAT.6 netværk primært....

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hejsa....

Sidder og er ved at stykke en LILLE ordre sammen hos en forhandler og er kommet til patch panelet.

Jeg er tvivl om hvilket jeg skal tage og om der skal ekstra et-eller-andet med...

Her er de to jeg kigger på:

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94374&a mp;a mp;a mp;type=0

eller

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70568

Er disse patch paneler komplette - nogen der ved det eller skal der RJ45-stik bestilles ved siden af?

Patch-panelet skal bruges i et netværk med CAT.6 STP (Afskærmede og stive) kabler.

Nogen der kan hjælpe her?

Det er kun den sidste der kan bruges til STP, og ja det ser ud til at der er integreret stik med LSA montering

Har du egentligt fundet udtag/vægudtag billigt et sted til FUGA?

Redigeret af Bjarke - 11-Februar-2009 kl. 19:07
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:06

Har så også lige et tillægsspørgsmål angående Netværkstester...

Hvilken af følgende kan anbefales:

Intelligent kebelttester til LAN netværk og USB kabler/installationen. Både UTP og STP datakabler. Har RJ45, RJ11/12, USB og BNC

http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=796

TRENDnet TC-NT2 Network Cable Tester. Kan denne egentlig ikke også teste CAT.6 netværk. For den virker tiltalende...

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94160&a mp;a mp;type=0

Kabeltester til RJ11/12/45 CAT5/CAT6

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=72142&a mp;a mp;type=0

Håber der er nogle der også kan guide her... Skal igen bruges i CAT.6 netværk primært....

Det skal slås fast med syvtommersøm, INGEN af disse billige testere kan teste cat6... Ens for dem alle er, at de kun kan teste forbindelse i kablet, altså om pin 1 går til pin1 i den anden ende osv, overhovedet intet om forbindelsen understøtter cat3,5,5e eller cat6, 7 osv...

Der skal du kigge på testere overe 20.000 eller evt leje en tester for ca. 1000kr/dag i det prisleje...
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:13

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Det er kun den sidste der kan bruges til STP, og ja det ser ud til at der er integreret stik med LSA montering

Har du egentligt fundet udtag/vægudtag billigt et sted til FUGA?

Det var lidt min konklusion også mht. den sidste, men vil da gerne lige høre folks mening. Det er et total ukendt produkt for mig og kender ikke kvaliteten...

Jeg har fundet disse FUGA i Silkeborg, dog ikke bestilt endnu, da jeg skal til staden snart...

http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=552

Jeg syntes ikke det er galt...

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:16

Det skal slås fast med syvtommersøm, INGEN af disse billige testere kan teste cat6... Ens for dem alle er, at de kun kan teste forbindelse i kablet, altså om pin 1 går til pin1 i den anden ende osv, overhovedet intet om forbindelsen understøtter cat3,5,5e eller cat6, 7 osv...

Der skal du kigge på testere overe 20.000 eller evt leje en tester for ca. 1000kr/dag i det prisleje...

Jeg havde heller ikke forventet en super-kabel-tester i spitzenklasse. Men vil da være rart at vide, om der er ordentlig hul igennem, når man står med et kabel i den anden ende af huset = ca. 35m... Ikke sandt

Men det var også et spørgsmål, for at få den bedste til hjemme-test. M.h.t. USB-test - hvornår og hvor ofte får man f.eks. brug for det?

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:24

Jeg har fundet disse FUGA i Silkeborg, dog ikke bestilt endnu, da jeg skal til staden snart...

http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=552

Jeg syntes ikke det er galt...

Det er UDP stik, og kan derfor ikke bruges til STP...

Hvorfor egentligt STP kabling?

Den eneste grund til at bruge STP kabling er da hvis man skal bruge skærmen til noget specielt...

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:44

Det er UDP stik, og kan derfor ikke bruges til STP...

Hvorfor egentligt STP kabling?

Den eneste grund til at bruge STP kabling er da hvis man skal bruge skærmen til noget specielt...

Skal bruge skærmen pga. af at kablet skal løbe tæt på el-kabler m.m. på nogle stræk. Og samtidig er der skærmet for evt. støj-forhold som kunne opstå... Derfor benytter jeg ikke UTP  Pris-forskellen taler jo også for at tage skærmede kabler og få det gjort ordentligt...

Nu har jeg så også snakket med forhandleren i Tlf. Og når jeg besøger ham - vil jeg da lige se om jeg ikke kan få ombyttet stikket til nogle bedre brugbare (nemlig STP) Men ellers tak for at du nævner det...

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 21:27

Skal bruge skærmen pga. af at kablet skal løbe tæt på el-kabler m.m. på nogle stræk. Og samtidig er der skærmet for evt. støj-forhold som kunne opstå... Derfor benytter jeg ikke UTP  Pris-forskellen taler jo også for at tage skærmede kabler og få det gjort ordentligt...

Nu har jeg så også snakket med forhandleren i Tlf. Og når jeg besøger ham - vil jeg da lige se om jeg ikke kan få ombyttet stikket til nogle bedre brugbare (nemlig STP) Men ellers tak for at du nævner det...

[/QUOTE]

Folieskærm skærmer HF-støj og ikke LF50hz som elkabler... Desuden er PDS kabling MEGET støj immun. Når man laver PDS kabling plejer man at følge 1 producents kabelprodukter således at man kan blive garanteret en bestemt calgory. Det garantere at de besteme dele passer sammen. Dog er Calgory 6 vist lavet til at blande forskellige producenter, men det garantere ikke Cat6A osv som er lavet til 10Gbit..

Det med skærmning af PDS kabling, er godt hvis hvert lederpar er skærmet fra hinanden, ikke alle 4par sammen, det giver kun problemer.. med fx løbestrømme imellem de enheder du sætter sammen osv. Hvis man har rigtigt mange kabler i et krydsfelt og kablerne løber sammen, kan det godt have noget at sige at det er afskærmet pga crosstalt. men der skal et KÆMPE bundt kabler.... over 100kabler.

Skærmen gør kun at kablet fylder mere.... Men kan godt se man kan bruge den til noget, hvis man skal lave "gør det selv kabler" ud af PDS kablet, som USB, skærmkabler, firewire, serialkabel osv. Hvis jeg skulle gå efter et skærmet kabelsystem skulle det da være et hvor der er 4 individuelle skærmninger..  Her når vi er er oppe på de 10Gbit hastighed har det rigtigt meget at sige, selvom der stadig er flere producenter der garantere 10Gbit på UTP cat6a kabling.
Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 00:36

Har du lavet en ordentlig rør føring til dine udtag, ellers får du aldrig de kabler trukket frem.

Og indmuringsdåserne bør være de ekstra dybe. Det er ikke ret nemt at lave de STP stik med stive kabler i en lille dåse.

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af allannissen allannissen skrev:

Har du lavet en ordentlig rør føring til dine udtag, ellers får du aldrig de kabler trukket frem.

Og indmuringsdåserne bør være de ekstra dybe. Det er ikke ret nemt at lave de STP stik med stive kabler i en lille dåse.

Hej Allannissen...

Jep - rørføring foregår i kabelbakker, så der skulle ikke være nogen problemer og der kommer også et 120db antennekabel med igennem, som er ekstra afskærmet... Og det er da også rimeligt stift, så mon ikke det netkabel også kan bøjes en anelse hist og her...

De dåser jeg bruger er 11/2" dåser, som bliver monteret på væggen. Dvs. den er ca.2 cm dyb. Giver dette et problem?

Og tak til Bjarke for indlægget, det gav lidt til eftertanke, men jeg holder rimeligt hårdt fast i mine STP-kabler... Better safe then sorry   og så fortryde det engang i fremtiden.... Men super med noget til eftertanke....

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 06:10

De dåser jeg bruger er 11/2" dåser, som bliver monteret på væggen. Dvs. den er ca.2 cm dyb. Giver dette et problem?

Dem kan jeg ikke genkende ud fra den beskrivelse. Har du et billede eller link. De indmuringsdåser jeg nævner er 49mm dybe, så 2cm lyder altså ikke af meget. Hvis det er almindelige Fuga underlag kan man få høje rammer, som vil give mere plads til montering.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu