|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jens69 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 13-Februar-2009 kl. 18:19 |
Hey
Nogen der ved hvor jeg finder en den oprindelige software til Sharps BC HP20S? Jeg har som en del andre dummet mig og updateret afspilleren med US-firmwaren, så nu kan jeg kun afspille Region A. Jeg vil derfor gerne have den nedgraderet med en CD. Stor tak og belønning i vente til den der kan hjælpe. Mvh. Jens69 Redigeret af Jens69 - 13-Februar-2009 kl. 19:40 |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
http://www.sharp.de/cps/rde/xchg/de/hs.xsl/-/html/8849.htm
Måske en af dem fra den tyske side kan bruges? De har ihvertfald version 1.16 til usb og cd opdatering - du skal scrolle lidt ned af siden til blu-ray sektionen. Redigeret af Kasper_J - 13-Februar-2009 kl. 20:38 |
|
![]() |
|
Jens69 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Tak, men desværre nej Sharps BD-HP20-serie kan ikke opdateres med lign. firmware mere end en gang. Sharp skrev til mig at jeg selv 'har ødelagt afspilleren nu og det eneste der kan afhjælpe er en teknikker'. Selvom er kun er tale om en CD med det oprindelig software til nedgradering har Sharp ikke lagt dette ud til download, og de vil heller ikke sælge mig det. Sikkert fordi deres brist omkring regionsfri(hed) dermed er til fri afbenyttelse. Tænk at Sharp udsætter deres kunder over hele verden (uden for US) for dette. De fleste kunder har fået samme besked hver gang de henvender sig til Sharp med dette problem. De er klar over det og aligevel skriver de intet på sitet om at firmware kun er egnet til US-versionen. Men altså jeg tror ikke det findes på en officiel Sharp-site.
|
|
![]() |
|
Giffel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1221 |
![]() |
Prøv evt. at kigge her: http://support.sharp.net.au/drivers/ der ligger både en version 1.15 og 1.16, ved dog ikke om det er noget du kan bruge. |
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
Egelund ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej Jens69
Jeg er helt ny på forrummet her, så det er mit første indlæg, LOL Jeg har nøjagtigt samme problem, fik også opdateret den med den Amerikanske udgave (og kan heller ikke installeret den Engelske Region 2) Jeg har smidt en mail til SHARP dk, og klaget min nød, skal nok lige vende tilbage hvis der er held der. Ellers er der bare at vente til der kommer en ny opdatering, den sidste opdatering er fra nov. 2008 liste over firmware: V1.02 - HE7091000 - If the QUICK START function is OFF, when the player turns on and a disc is played, a noise is heard at the first time of loading. V1.04 - HE7100900 - If the following operation is carried out during playback of a Blue-Ray Disc with “Dolby Digital Plus”, the Lip-sync is lost. • “FWD” and “PLAY” • “REV” and “PLAY” • “PAUSE” and “PLAY” (Resume playback) • Skip Search (Playback skips 30 seconds ahead) • Replay (Playback jumps back 10 seconds) V1.07 - HE7103100 - Some Blu-ray Disc (BD) of Twentieth Century Fox Film (“28 weeks later” and etc.) can not be played back. When the BD disc is inserted into the BD player, the screen becomes black screen after reading the disc, and the playback stops. - Resolves playback on some DVD titles. V1.08 - HE7122700 - Some BD+ disc such as “The day after tomorrow” might not be played back normally. When the BD disc is played, the playback speed is not constant. And also this symptom occurs at 2X/3X Fast Forward and 2X/3X Reverse. V1.10 - HE8022000 - Blu-Ray disc “Spider-Man 3” and “Close Encounters of the Third Kind (30th Anniversary Ultimate Edition)” freezes intermittently. - When Blu-Ray disc “Pirates of the Caribbean: At World's End” is inserted and the menu option “Enter the Maelstrom” is selected, the interactive features can not be selected. V1.12 - HE8040100 - Blu-Ray disc “Underdog” freezes intermittently or there is a drop in sound. V1.15 - HE8060200 - Can not playback the the movie in the BD tile "Jumper" 20th Century Fox. Block noise appears on the picture. v1.16 - HE8100900 - Improves playback of the following titles - THE HAPPENING, OMEN III: THE FINAL CONFLICT, YOUNG FRANKENSTEIN, STREET KINGS, BD LIVE-BOOTSTRAP, DIE ANOTHER DAY, THUNDERBALL, FUTURAMA: BENDER GAME, FOR YOUR EYES ONLY, CONQUEST OF THE PLANET OF THE APES, ESCAPE FROM THE PLANET OF THE APES, PLANET OF THE APES Also includes update for the BD-Drive to v1.06 resolving - Sound stops during playback of Audio-CD, Corrected the address detection system of searching process during playback of CD-DA. Also improves playback other 20th Century Fox titles. men skriv endelig i denne tråd, Jens hvis du finder en løsning Jeg skal selvfølgelig gøre det samme... ![]() Så må vi græde i kor indtil ![]() Redigeret af Egelund - 17-Februar-2009 kl. 21:33 |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Det er rigtigt nok, at der kun kan opdateres én gang, med den samme FW-version. Men det er altså kun, hvis vi snakker om opgradering via USB-indgangen. Løsningen på problemet er virkeligheden ganske simpel: Find en firmware-udgave til HP20S (ISO fil) til at brænde ud på CD. Så funker det. En CD-opgradering kan nemlig godt overskrive den eksisterende firmware på afspilleren - også hvis den har samme version-nummer. (Det virkede i al fald fint nok for mig, som også havde dummet mig lidt med en US-update. Ved en lejlighed er det sågar også lykkedes for mig at 'nedgradere' firmwaren, via afspillerens disc-drev http://www.sharp.co.uk/page/downloaddrivermanuals&bklist =page,2,support under: Drivers and Software Downloads Redigeret af musicus - 19-Februar-2009 kl. 14:16 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Må man spørge, hvorfor i dummer jer med at opgradere med en firmware, som i på forhånd ved er en US version, og i ved at der er region lås på maskinen. Hvad var overhovedet årsagen til at opgradere? Virker maskinen ikke uden opgraderingen?
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Det har absolut været nødvendigt at opgradere firmwaren adskillige gange på min egen Sharp BD-player, bare for at få den til at afspille de nyere FOX udgivelser. Senest med udgivelsen af de gamle James Bond film på Blu-ray. Men det er jo bare én af mange glæder ved at ha' Blu-ray som vinderformatet. Dumme? Ja, måske. Men Sharp HP20S'en er vel i virkeligheden en ganske praktisk BD-afspiller, fordi det - med den rette firmware for hånden - netop er muligt at omkonfigurere den til region A og B efter behag. Lidt bøvlet, og naturligvis heller ikke helt så smart som at eje en chip-modificeret afspiller, der selv omskifter imellem regionerne. Men alligevel ...... Redigeret af musicus - 19-Februar-2009 kl. 14:17 |
|
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Okay, det er selvfølgelig beklageligt, hvis der er decideret film den ikke kan afspille, uden at man opgrader, (ihvertfald hvis det er fejl som ikke er relateret til regionen).
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har da indtryk at, at det ikke kun var relateret til Sharp afspilleren. Også min Panasonic BD10 og min LG combi-afspiller skulle firmware-opgraderes, inden de ville indlæse indholdet fra James Bond skiverne - og afspille det. Det er måske slet ikke nødvendigt at opgradere firmware på de nyeste BD-afspillere, hver gang FOX finder på nye narrestreger på deres udgivelser. Redigeret af musicus - 18-Februar-2009 kl. 19:38 |
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Tror da også det gælder nyere afspillere som f.eks. min BD30. Ikke at jeg har haft problemer, men nu er den jo også blevet løbende opdateret.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |