recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måske håb for pest.dk opkrævninggebyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMåske håb for pest.dk opkrævninggebyr

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2007
Sted: Afghanistan
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Måske håb for pest.dk opkrævninggebyr
    Sendt: 17-Februar-2009 kl. 08:56
fandt lige denne artikel som jeg ville dele med jer:
flere politikere vil måske sætte en stopper eller mindske det meget høje gebyr på 155 ved køb uden for EU.
Til top
kimjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2007
Sted: Denmark
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 09:45

Det ville måske være en bedre ide at de samme politikere og deres sammensvorne hævede beløbet for hvornår der skal betales told og moms for private forbrugere. Tallet kunne jo være 1000,- kr. Men de vil vel ikke så gerne gå glip af de indtægter som told og moms giver.

Redigeret af kimjensen - 17-Februar-2009 kl. 09:46
Mvh
Kim Jensen

Mine dvd'er
Til top
Schubring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2008
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 16:39
Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 18:20
Man kunne da drømme. Hvordan de kan retfærdiggøre 155,- gebyr forstår jeg simpelthen ikke (det er en hel timeløn, og de må have mange af sådanne sager).

Spørgsmålet er om post.dk overhovedet skal behandle sådanne sager efter næste år, når de bliver privatiseret og sammenlagt med det svenske postvæsen. Men hvis det bliver skat/told der laver det til samme pris, så er det jo det samme.
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 19:19

Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Man kunne da drømme. Hvordan de kan retfærdiggøre 155,- gebyr forstår jeg simpelthen ikke (det er en hel timeløn, og de må have mange af sådanne sager).

Spørgsmålet er om post.dk overhovedet skal behandle sådanne sager efter næste år, når de bliver privatiseret og sammenlagt med det svenske postvæsen. Men hvis det bliver skat/told der laver det til samme pris, så er det jo det samme.

Post Dk er allerede idag privatiseret. Indtil for 14 dage siden, så egede en kapital font 20% af Post DK.

Nu told behandler Post DK jo kun de pakker der sendes med Post DK. Pakker der kommer ind i DK via GHL, UPS Feedex bliver told behandlet, af de firmaer der transporterer pakken ind i DK. Og big suprise: De tager også 130 til 160 Dkr for at toldbehandle. Så det er lige fedt om det er Post DK eller et andet firma der toldbehanlder. Det koster stort set det samme. Der er dog en forskel. Hos Post DK får man told opkrævningen samme med pakken, så man har mulighed for at sende den retrur hvis man ikke vil betale. Jeg oplevede med UPS, at jeg 14 dage efter jeg havde modtaget pakken, så kom der et brev fra UPS, at de havde udlagt X kr i told og så var der lige gebyr på 130 kr. Nu havde jeg ikke mulighed for at returnerer pakken.

Man KAN IKKE sige at 155 kr er en times timeløn. Så danne kan man ikke gøre tingene op.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu