recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TviX eller andre ting der kan hjælpe!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTviX eller andre ting der kan hjælpe!?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: TviX eller andre ting der kan hjælpe!?
    Sendt: 17-Februar-2009 kl. 18:09
Hej Neards!

Vi er nogle af os der er så dumme at have investeret i lækre LCD TV, uden mpeg 4 for nyligt! og nu presser det på fra alle sider med det nye signal, HD kabel TV (der tilsyneladende også kræver mpeg 4). Hvis jeg havde været opmærksom på sidst nævnte da jeg investerede, havde jeg kastet 2k mere efter en TV med MPEG4..

Nu læser jeg så til min store glæde at der er nogle TVIX er mpeg 4 dekoder... MEN.. jeg ved ikke om jeg forstår det ret..

Kan jeg sætte mit antennekabel ind bag i TviX og så et HDMI kabel fra TviX til TV, og så klarer TviX Mpeg 4 decodningen eller!?

hvis dette ikke er tilfældet, er der så andre muligheder?

Jeg ved at der kommer boxe osv, men vil sq helst ik have en random box stående, med mindre det er et mediecenter af en art..

HDD optagere kan med nød godtages.

På forhånd tak :-)

Resume:

Kan jeg få et mediecenter med TV (dvb-t tuner, mpeg4 kompatibel), hvori jeg kan putte antennestikket (fra YouSee godt nok) og så et hdmi fra dette center til fladskærmen?

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 00:39
YouSee kører sender kun TV via kabelnettet, altså benytter de DVB-C.
Tuneren der fås til Tvix er til DVB-T og understøtter kun MPEG-2 og ingen former for smartcards, så den kan ikke bruges sammen med Boxer.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 12:31

En uddybning af Zulu's svar:

Da du har Yousee er det du skal bruge en tuner der kan tage DVB-C signaler. Fx. Yousees egen som kan lejes for 59kr om måneden.

Det havde derfor heller ikke nyttet noget at du havde købt et TV med MPEG-4, medmindre der samtidigt havde været en DVB-C tuner i.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu