recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb - hvad sparer man?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb - hvad sparer man?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
StoneColdO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb - hvad sparer man?
    Sendt: 29-Juni-2005 kl. 15:43
Har fulgt lidt med herinde i den sidste stykke tid, og vil selv til at have mig en recorder.

Hvor meget kan man spare ved at være med på et fælleskøb?

På forhånd tak.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2005 kl. 16:47

Hej StoneCold

Oprindeligt skrevet af StoneColdO StoneColdO skrev:

På forhånd tak.

Det er lidt forskelligt hvor meget der er at spare.

Sammenlignet med markedet på start-tidspunktet for fælleskøbet sparer man som regel en 10-15% samtidig med at man opnår nogle ekstra fordele som kodefri billigt/inkluderet, hurtig levering (nye modeller) o.lign.

Dette i forhold til netbutikkerne herhjemme. I forhold til de normale butikspriser, som du møder i forretninger som Merlin m.fl. sparer man dog ofte ganske meget.

Men det sker, at et fælleskøb får det generelle marked presset ned i pris. Altså at flere forhandlere føler sig mere eller mindre tvunget til at nærme sig fælleskøbsprisen - og så bliver besparelsen selvfølgelig mindre.

På seneste fælleskøb, en LG RH7800H sparede man ca. 500 kr. i forhold til netbutikkerne herhjemme, istedet for 4499,- kostede den 3999,- samtidig med at man fik en kodefri procedure med i prisen.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2005 kl. 18:13
Okay, tak for svaret.

Jeg vil da følge med i hvornår der kommer noget igen, om det kunne have min interesse.

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2005 kl. 22:40

Har fulgt lidt med herinde i den sidste stykke tid, og vil selv til at have mig en recorder.

På forhånd tak.

Hmm.. det er jo det vigtigste punkt du har fat i der, nemlig prisen. Min personlige mening og vurdering af fælleskøb kommer her:

Rigtig godt:

Flinke mennesker på forummet at snakke med om din recorders problemer (hvis der skulle være nogen!), Din recorder leveres sandsynligvis med dansk manual og menu, muligvis "rigtig" butik bag købet - så eventuel fejlrettelser - ombytning - pengene tilbage er forholdvis enkelt og hurtigt, en udemærket pris er opnåelig gennem fælleskøb.

Mindre godt ell. udemærket:

Netop det med prisen er så om så. Hvis du er ligeglad med ovenstående punkter, og bare vil ha' en billig recorder, ligemeget hvor du skal købe den, så er det faktisk muligt at handle recorderen i udenlandske og danske netbutikker til samme pris som ved f.eks. et fælleskøb. Mange gange kan du faktisk købe din recorder billigere end ved et fælleskøb.

Men det er helt op til dig selv. Hvis du prissætter tryghed, og en rimelig god pris, så er fælleskøb perfekt. Hvis du kun fokusere på billigste pris, så skal du tjekke de tyske netbutikker, ell. nogen af de danske EDB net butikker.

Mvh. Moef

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2005 kl. 09:51
Altså når jeg vil købe mig enten en recorder, eller en surround-receiver, som det er planlagt i løbet af efteråret, har jeg som sådan ikke de store krav.

Jeg er ikke så nørdet som mange andre herinde er, jeg vil bare gerne have god kvalitet, da jeg har et godt og dyrt fjernsyn, så det skal ligesom passe sammen.

Prisen er da en faktor, men ikke den altafgørende. Men hvis man med et fælleskøb skal vente 1 måned på produktet, og kun får en kodefri afspiller med i bonus, tror jeg ikke det er noget for mig.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2005 kl. 11:07

Hej StoneColdO

Men hvis man med et fælleskøb skal vente 1 måned på produktet, og kun får en kodefri afspiller med i bonus, tror jeg ikke det er noget for mig.

Det med at vente gælder kun de nye modeller, dem som slet ikke er leveret til markedet endnu på fælleskøbstidspunktet. Det er også her at de største besparalser som regel ligger.

Men igen, man kan ikke sige noget generelt om fælleskøbene, altså om levering, besparelse og medfølgende tilbud. Så lad være med at konkludere noget generelt ud fra det

På Pioneer fælleskøbet (flere modeller) sparede man ca. 500 kr i forhold til forhandlerens normalpriser, samtidig med at man fik deres "normale" udvidede 3 års garanti. Leveringen var de første modeller som kom til landet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
wokmot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2005
Sted: Næstved Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2005 kl. 00:39

hej alle de kloge..

øhh, jeg har set en Sony hx-710 i en af de tyske hjemme sider til ca 3200 kr, spørgsmål er så om det er det værd at spare:?

vil gerne spørge jer om det her!

er der dansk menu i maskiner fra Tyskland og hvordan der det med garantien??

og i det 3200 kr om der er betalt dansk moms?

www.sem-shop.de og www.top-angebote.de

tak på forhånd

Nat

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2005 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af wokmot wokmot skrev:

og i det 3200 kr om der er betalt dansk moms?

Du skal ikke betale dansk MOMS når du handler i et andet EU land. I stedet or skal du betale 16% tysk moms hvis du handler i en tysk webshop, men den tyske moms er allerede med i prisen så der er ingen skjulte udgifter når du har medregnet fragtomkostninger.
Læs mere i dette emne: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6366

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu