recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål ang. hjemmebio PODSPEAKERS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål ang. hjemmebio PODSPEAKERS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål ang. hjemmebio PODSPEAKERS
    Sendt: 19-Februar-2009 kl. 16:07
Hej HIFI neards :-)

Jeg er blevet super forelsket i POD speakers. (For få højttalere er stylish ;-))

1. Kan man lave en respektabel hjemmebio med disse speakers, eller er lydkvaliteten for dårlig?

2. Kan man lave en ordenlig hjemmebio med 2-4 højttalere og subben alene? (Centerhøjttaleren er simpelthen supr grim)

3. Hvilken reciever skal jeg kigge efter? Skal være ordenlig lyd, men heller ikk overkill i forhold til enhederne. (Den skal selvf være fremtidssikret)

4. Noget godt/skidt om pod-speakers? evt. ideer til andre højttalere (eller komplette bio systemer) der er god kval og fedt design.

Mvh.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 17:00

1. Definér respektabel

2. Nej der skal som minimum være 2 fronter, 1 center og to bag

3. Onkyo 606

4. Pas

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 17:08
Respektabel ..bob bob!..

Lad mig sige: JEG ELSKER MUSIK!.. Mine comphøjttalere er forholdsvis dyre : Razer Mako, og jeg vil også gerne have et anlæg der kan spille musik..

Men mht film er jeg ikke vildt kræsen.. Jeg sys at hjemmebiosystemer som fx sonys, samsungs osv.. (altså komplette - og ikke hjemmebryggede) spiller super fint til film.

Så ..

er podspeakers gode til musik?
og kan podspeakers udgøre et bedre surroundanlæg end eksempelvis home theater systemer til 4-5-6-7K? (fx samsung TXQ120)
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 17:11
Så tror jeg du vil blive skuffet over Podspeakers, for musik kan man ikke sige de kan spille... Eller det kan de jo selvfølgelig, men i mine øre er det ikke så godt.

Det er et problem i dag både at få design og god lyd, få har kombineret det! Og hvis du vil have god gengivelse af musik, så skal de jo også have en hvis størrelse - så der er lidt kabinet (luft) at arbejde med...

Dog ville jeg mene de er bedre end et HTiB, men ikke meget bedre. Jeg ville evt. kigge på brugt-markedet og se hvad du kan finde.
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 17:15
Jamen jeg synes også podspeakers er fede at se på. Men nu vælger jeg altså højttalere med ørerne, så de dur ikke hvis der skal leveres Hifi. Til hjemmebio er de sikkert udmærkede da de her understøttes af en sw.
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 18:35
Ja du kan sagtens få et rigtig godt hjemmebio anlæg med pods!

Jeg har haft 2 stk mini, 2 stk micro, 1 stk cine og 1 stk minibass. Det lød fantastisk. Det var krydret med en onkyo 605. Det lød sku lige så godt som alt muligt andet i samme prisleje syntes jeg.

Og de kan sagtens spille musik - Det lyder godt

P.S. Tag mange negative udtalelser med et gran salt. Mange udtaler sig uden at have hørt højtalerne spille. Synd - De gør det faktisk ret godt, og spiller BETYDELIGT bedre end HTIB.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 20:56
Mange tak :D mange hurtige svar..

jeg har selv hørt "MINIPOD" spille uden subwoofer.. og jeg synes faktisk de spiller rigtig godt.. Og har ladet mig fortælle at de gør det helt hæderligt med en subwoofer.. var mere spændt på folks reaktion mht. brugen af dem som surround, men det lyder jo OK all in all. Selvf spiller de ikke så godt som store højttralere i samme prisklasse, men jeg sammenligner ikke med alle de (undskyld udtrykket) nørdede mærker som B&W, DALI osv osv :P det jeg benchmarker imod er systemer fra de kændte store mærker som både laver tv osv osv.. og mellem linierne læser jeg at dette er bedre hifi end de færdig samlede systemer, både til film og musik :-) mange tak. Anyways. Præcis det setup som du nævner herover er hvad jeg har tænkt mig.. men tror sq jeg køber en anden center..den er simpelthen bare ik køn :-)

Kan andre centerhøjttalere spille sammen med de andre pods? eller er det synd og skam? altså er de på nogen måde indstillet til hinanden eller whatever? :-)

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 23:33

Det er meget vigtigt at centeren spiller med samme klangfarve som de andre højttalere. Det opnår man selvsagt ved at anvende en center af samme serie. Men der kan godt være andre muligheder som HFK kan være behjælpelig med at finde.

B&W er ikke nørdet, det er KONGE LYD som der er meget få højttalere der leverer. Prisen kan diskuteres, men når levetiden er + 30 år kan den godt forsvares.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu