recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd vedr. Dali concept 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGode råd vedr. Dali concept 10

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dj_jellyfelz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Gode råd vedr. Dali concept 10
    Sendt: 21-Februar-2009 kl. 18:36
Hej alle på recordere.

Jeg står og overvejer at købe nye fronter og center til mit homecinema. Har 2 stk Cerwin Vega CLS 215 lige nu, som spiller fint og kraftigt. men kunne godt tænke mig nogle der er lidt mere sprøde og detaljeret i lyden.

Derfor har jeg kigget på concept 10, som også siges at være en med god ogkraftig bas. så at jeg måske stadig vil kune undvære end suwoofer.

evt bud på en anden højtaler der matcher mine kriterier?

Philips 47PFL9632D/10
Phillips SRU8015
Dali Ikon 7
Dali Vokal 2 Center
Dali W2 Bag
Audio Pro Evidence MKII Sub
Samsung SMT-H3106PVR
Harman Kardon AVR 630
Denon Pladespiller
PS3
Til top
Ponduus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2008
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 18:43
Forhør dig om du kan låne nogle med hjem. Nok den bedste
måde at teste dem på.

Det skulle ikke være et problem at låne nogle.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Ponduus Ponduus skrev:

Forhør dig om du kan låne nogle med hjem. Nok den bedste
måde at teste dem på.

Det skulle ikke være et problem at låne nogle.

Okay men er det et godt bud på nogle gode højtalere i den prisklasse. Der kan erstatte mine vega, men stadig være i samme niveu?

Philips 47PFL9632D/10
Phillips SRU8015
Dali Ikon 7
Dali Vokal 2 Center
Dali W2 Bag
Samsung SMT-H3106PVR
Harman Kardon AVR 630
Denon Pladespiller
PS3
Til top
Odinshird Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Februar-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af dj_jellyfelz dj_jellyfelz skrev:

Hej alle på recordere.

Jeg står og overvejer at købe nye fronter og center til mit homecinema. Har 2 stk Cerwin Vega CLS 215 lige nu, som spiller fint og kraftigt. men kunne godt tænke mig nogle der er lidt mere sprøde og detaljeret i lyden.

Derfor har jeg kigget på concept 10, som også siges at være en med god ogkraftig bas. så at jeg måske stadig vil kune undvære end suwoofer.

Concept serien fra Dali lyder rigtigt godt (har selv Concept 2), men ellers kunne et godt alternativ være JBL ES 100. Den har også 2 x 10 tommer basenheder per højttaler, og så kan den p.t. fås super-billigt i England her

http://www.htfr.com/more-info/MR274738

De tager kun 35 pund for levering til Danmark via UPS, og jeg fik selv et par hjem i sidste uge Rigtig god og mærkbar dyb-bas, men da de ikke er helt tilspillede endnu kan jeg ikke sige, om de er lige så gode og velintegrerede i mellemtone og diskant som Concept 10 utvivlsomt er. Men  for ca 3300 kr for begge højttalere inklusive levering, så er det i alle fald en super pris at få nogle bas-kraftige højttalere til!

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Odinshird Odinshird skrev:

Hej alle på recordere.

Concept serien fra Dali lyder rigtigt godt (har selv Concept 2), men ellers kunne et godt alternativ være JBL ES 100. Den har også 2 x 10 tommer basenheder per højttaler, og så kan den p.t. fås super-billigt i England her

http://www.htfr.com/more-info/MR274738

De tager kun 35 pund for levering til Danmark via UPS, og jeg fik selv et par hjem i sidste uge Rigtig god og mærkbar dyb-bas, men da de ikke er helt tilspillede endnu kan jeg ikke sige, om de er lige så gode og velintegrerede i mellemtone og diskant som Concept 10 utvivlsomt er. Men  for ca 3300 kr for begge højttalere inklusive levering, så er det i alle fald en super pris at få nogle bas-kraftige højttalere til!

Okay ikk et dårligt bud, vil jeg da lige kigge nærmere på.. bare lidt svært at høre dem på forhånd. men skal nok et smut til england alligevel. Tak for linket, og vil gerne høre nærmere når dine er spillet til.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 18:45

Okay ikk et dårligt bud, vil jeg da lige kigge nærmere på.. bare lidt svært at høre dem på forhånd. men skal nok et smut til england alligevel. Tak for linket, og vil gerne høre nærmere når dine er spillet til.

Hvor stor er stuen de skal stå i?
Mvh Hans
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 18:47
lige pt. bor jeg i lejlighed hvor stuen ikk er mere end ca. 30-35 m2
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 18:59

En Concept 10 kræver virkelig plads, da den både har refleksporte foran og bagtil. Den tvivler jeg på at du kan udnytte i din stue, og den kræver en rigtig god forstærker for at holde fast i de to 10-tommere.

JBL'en kender jeg ikke, men da du har Cerwin Vega, så er du vant til "ballet i træsko", hvor Concept serien er langt mere velafstemt.
Mvh Hans
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

En Concept 10 kræver virkelig plads, da den både har refleksporte foran og bagtil. Den tvivler jeg på at du kan udnytte i din stue, og den kræver en rigtig god forstærker for at holde fast i de to 10-tommere.

JBL'en kender jeg ikke, men da du har Cerwin Vega, så er du vant til "ballet i træsko", hvor Concept serien er langt mere velafstemt.

Ja ved godt det ikk er for meget plads men, bor ikk her  for evigt, så vil gerne ha nogle gode fronter fra starten. det koster penge hver gang man skal til at skifte ud jo.. kører med en 500w effektblok for min H/K. den kan sagtens trække vega'erne så tror os den kan trække de Dali.

Hehe lækkert udtryk forresten "ballet i træsko"
det os derfor jeg går efter noget der lidt mere dynamisk og detaljeret.
tak for de gode råd indtil videre

Philips 47PFL9632D/10
Phillips SRU8015
Dali Ikon 7
Dali Vokal 2 Center
Dali W2 Bag
Samsung SMT-H3106PVR
Harman Kardon AVR 630
Denon Pladespiller
PS3
Til top