recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn/Tvix/WD - hjælp lige en begynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn/Tvix/WD - hjælp lige en begynder

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mulle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2004
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn/Tvix/WD - hjælp lige en begynder
    Sendt: 22-Februar-2009 kl. 20:47

Hej,

jeg må indrømme, at jeg slet ikke har styr på disse enheder - så håber lige en venlig sjæl eller 2 kan bidrage med lidt basisviden - og jeg har været mange tråde igennem, men kan ikke helt holde styr på begreberne...

Mit behov er:

* at rippe mine film til iso-filer og afspille dem fra et medie-center

* køre lyden ud som Dolby Digital DTS til min halvgamle, men ok Pioneer sourround receiver, der har optisk forbindelse

* problemfrit at kunne vælge danske tekster eller lyd til børnene - ud fra iso-filerne.

Er det en mulighed fra alle 3 enheder ? Og er billedkvaliteten på højde med i dag, hvor jeg ser DVD fra en afspiller gennem scart, ikke HDMI. Eller endda bedre, kunne man måske godt forestillle sig ?

Håber på lidt hjælp....

vh Morten

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 22:41

Ja - det vil være muligt for alle 3 enheder forudsat DVD'erne rippes med de rigtige værktøjer til korrekte DVD kompatible strukturer og korrekte ISO filer.  Jeg nævner dette fordi ikke alt ripper software gør dette og det kan nogen gange betyde problemer med afspilning hvis ikke alle standarderne overholdes. Disse enheder har en tendens til at være lidt mere kræsne end de gængse DVD afspillere er i forhold til dette.

For WD vil du kun kunne afspille fra en tilsluttet USB enhed

For de 2 andre kan du derudover afspille fra andre kilder såsom intern harddisk, eller netværks kilder

Medmindre du idag afspiller dine DVD fra en "high-end" dvd-afspiller, så vil du opleve kvaliteten ligeså god eller bedre fra de 3 nævnte afspillere.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 00:00
Jeg vil tillade mig at nævne at vi lige har puttet en My Movies 2.53 Pre Release 2 ud, som gemmer meta-data til TViX maskiner, og til YAMJ add-on programmet til Popcorn Hour.

Kører du Windows Home Server, så vil My Movies for Windows Home Server give dig fuldautomatisk kopiering ned i ISO filer eller VIDEO_TS foldere som begge afspillere kan afspille, og den sørger samtidig for at tilføje meta-data til enhederne.

Det betyder at filmene ikke blot er kopieret ind, men også ligger klar med cover, data som skuespillere, spilletid, osv. osv.

Softwaren gemmer desuden meta data til Netgear EVA8000 maskine, som også kan det du ønsker.

Netgear'en er klart den billigste med ca. 1.400 kr. hos Pixmania.

Popcorn Hour'en er mere åben i forhold til 3. parts programmer.

Jeg vil personligt anbefale kombinationen af Popcorn Hour, YAML plug-in'et til film, og My Movies til meta-data tilføjelse/håndtering.

Og har du så en Windows Home Server, så bliver alting super meget simplere. I stedet for at skulle kopiere en disk manuelt, så har du simpelthen et USB dvd drev koblet til home serveren, og så når du skal have en ny disk ind på systemet, så putter du den bare i, og så kommer den ud igen 20 minutter senere, kopieret og med meta-data hentet og tilføjet, dvs. du skal ikke gøre noget som helst ud over at sætte disken i maskinen, så sker resten, og den er klar på alle klienterne.

Der arbejdet pt. på at lave support for DVD skiftere, så du kan tilkoble en 100 disc DVD skifter til home serveren, putte 100 diske i den, og lade den stå og kopiere indtil de 100 diske er færdige - det være DVD'ere eller CD'ere.

Bemærk det lovmæssige - My Movies tillader kun kopiering af ukrypterede diske, og brugerne kan så installere AnyDVD for at kopiere krypterede diske - dette er dog ikke lovligt i forhold til dansk lovgivning.

Mvh

Brian Binnerup

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 00:13
Og alle de her lækkerier kan ikke bruges af os DVBViewer fans, eller hvad?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 07:12
MCenterFreak: Ja og nej - jeg har ikke kendtskab til at DVDViewer kan læse film meta-data på nogen måde - såfremt jeg tager fejl her, så giv mig endeligt noget information, så laver vi support.

Dvs. at du nok kun vil have covers ud fra folder.jpg som de fleste programmer kan benytte.
Min film samling

Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 08:34
Hvor henter My Movies sine informationer fra? imdb?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 08:37
Vi har vores egen database med ca. 350.000 titler, heriblandt 15.000 danske med danske covers, danske beskrivelser, osv.
Min film samling

Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 08:48
Så via denne er det muligt automatisk at få data fra feks. Enden er nær - med Anders Lund Madsen, ind i YAMJ? Har nemlig problemer med et par film der ikke er på imdb.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 09:41

Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

MCenterFreak: Ja og nej - jeg har ikke kendtskab til at DVDViewer kan læse film meta-data på nogen måde - såfremt jeg tager fejl her, så giv mig endeligt noget information, så laver vi support.

Dvs. at du nok kun vil have covers ud fra folder.jpg som de fleste programmer kan benytte.

Det jeg mener er at jeg har et par Terabyte .TS film, både SD og HD. De ligger som Agent 007 - Octopussy.TS, Blå Mænd.TS osv. Til mange af dem er der en tilhørende .TXT som indeholder EPG info osv. Jeg bruger DVBViewer til at optage og afspille. Kan jeg på nogen måde benytte MyMovies?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Houmoller Houmoller skrev:

Så via denne er det muligt automatisk at få data fra feks. Enden er nær - med Anders Lund Madsen, ind i YAMJ? Har nemlig problemer med et par film der ikke er på imdb.

Ja, det ville du kunne.

Det skal dog siges at jeg kan se at disk id'et på den titel ikke er kendt (det er dem der identificerer den fysiske disk automatisk), så den automatiske kopiering ville ikke finde data til den.

Vi har en video der viser hvordan man så får serveren til at spytte disken ud, så du kan bidrage disc id'et fra en klient, og indsætte disken igen.

Men tilføje filen og gemme meta-data til YAMJ, ja, det vil du kunne uden problemer.
Min film samling

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det jeg mener er at jeg har et par Terabyte .TS film, både SD og HD. De ligger som Agent 007 - Octopussy.TS, Blå Mænd.TS osv. Til mange af dem er der en tilhørende .TXT som indeholder EPG info osv. Jeg bruger DVBViewer til at optage og afspille. Kan jeg på nogen måde benytte MyMovies?

Når du siger du har en tilhørende TXT fil, er det så en TXT fil som DVBViewer er i stand til at vise noget data fra, eller er det blot en fil du bruger til eget brug?

Først og fremmest så har My Movies et krav om én film per folder, men du vil sagtens kunne benytte monitoring funktionerne til at finde meta-data, også for TS filer - TS filer er bare ikke filer der unikt kan identificeres, så identificeringen vil foregå ud fra folder navnet. Havde det været VIDEO_TS foldere, eller i løbet af få dage, ISO filer, så ville den unikt kunne identificere dem ud fra et specielt beregnet id.

De fuldautomatiske kopieringsfunktioner kan ikke i dag kopiere ned i TS filer, den vil lave ISO filer, VIDEO_TS foldere, BDMV foldere for Blu-ray, eller en MPEG-2 fil for DVD'ere.
Min film samling

Til top
Mulle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2004
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja - det vil være muligt for alle 3 enheder forudsat DVD'erne rippes med de rigtige værktøjer til korrekte DVD kompatible strukturer og korrekte ISO filer.  

Spawn - hvilket program vil så være bedste at rippe dem med ?

vh Morten

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu