Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Buggy
Junior bruger
Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
|
Emne: Kun PCM gennem HDMI - Hjælp!! Sendt: 01-Marts-2009 kl. 12:49 |
Hej Alle sammen
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Onkyo 906 og efterhånden har jeg fået alt til at fungere efter planen. Jeg har dog det problem, at jeg ikke kan få andet end PCM-lydsporet fra min Panasonic DMR-EH58 via HDMI.
"Digital output" er sat til Bitstream på Pana'en og hvis jeg kobler lyden gennem et optisk kabel, får Onkyo receiveren ganske rigtig bitstream-signalet, men gennem HDMI modtager den "kun" PCM.
Er det mig som der har misforstået noget - kan man ikke få et dvd-lydspor bitstreamet gennem HDMI eller hvad gør jeg forkert??
Kristian
|
 |
zirio
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
|
Sendt: 02-Marts-2009 kl. 09:44 |
Du skal ind og sætte din Receiver til at out-putte DTS HD, DoblýTrue HD
osv, når den modtager de pågældende signaler. Jeg mener det er inde i
menu 5 eller 6.1.
/Zirio
|
 |
Buggy
Junior bruger
|
Sendt: 02-Marts-2009 kl. 16:47 |
Receiveren er sat til at outputte det rigtige signal. Problemet er at det signal som den modtager fra dvd'en via HDMI, bliver tolket som "analog/PCM" på trods af at dvd'en står til bitstream!
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 02-Marts-2009 kl. 17:00 |
Buggy skrev:
Hej Alle sammen
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Onkyo 906 og efterhånden har jeg fået alt til at fungere efter planen. Jeg har dog det problem, at jeg ikke kan få andet end PCM-lydsporet fra min Panasonic DMR-EH58 via HDMI.
"Digital output" er sat til Bitstream på Pana'en og hvis jeg kobler lyden gennem et optisk kabel, får Onkyo receiveren ganske rigtig bitstream-signalet, men gennem HDMI modtager den "kun" PCM.
Er det mig som der har misforstået noget - kan man ikke få et dvd-lydspor bitstreamet gennem HDMI eller hvad gør jeg forkert??
Kristian |
Som jeg kan læse mig til, smider den pcm lyd ud via HDMI.
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 02-Marts-2009 kl. 17:08 |
Er det så ikke bare at bruge bitstream via spdf eller optisk, når din Pana kun kan pcm over hdmi.
|
SVP03
|
 |
DanishBacon
Super bruger
Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
|
Sendt: 02-Marts-2009 kl. 22:05 |
Hej Buggy! Jeg havde det samme problem med min Onkyo 876'er. Over optisk/coax fungerer det fino med bitstream; mens alle mine afspillere kun gav pcm-lyd over HDMI. Jeg fandt dog ud af, at hvis jeg deaktiverer HDMI "tv audio out" på Onkyo'en fungerer det helt perfekt - altså med bitstream. Kan være at der findes en anden work-around, men denne virker fint for mig
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
 |
Buggy
Junior bruger
|
Sendt: 03-Marts-2009 kl. 17:48 |
Tusind tak for tippet DanishBacon - det var lige det der sku' til!! Jeg kan godt nok ikke helt gennemskue hvorfor de indstillinger konflikter, men bare det fungerer, så er jeg glad .
Det virkede selvfølgelig også fint med det optiske kabel, men der er rigelig med kabler i forvejen, så ethvert kabel som kan undværes er vær at tage med!! 
|
 |
Solkongen
Bruger
Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Point: 200
|
Sendt: 03-Marts-2009 kl. 18:08 |
Sjov, det er præcis det samme med min Sony receiver. Kun pcm over hdmi indtil jeg satte 'tv+amp / amp' til amp, så fungerede det via hdmi og jeg kunne smide mine optiske kabler væk.......
|
LG LM760T LG HR925N Sony STR-DA2400ES Dali Blue 6006, R1000 & C1000 Open Hour Chameleon Synology DS415+ iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G Apple TV2 med Kodi Nintendo Wii
|
 |
DanishBacon
Super bruger
Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
|
Sendt: 03-Marts-2009 kl. 21:21 |
Buggy skrev:
Det virkede selvfølgelig også fint med det optiske kabel, men der er rigelig med kabler i forvejen, så ethvert kabel som kan undværes er vær at tage med!! 
|
Det var også mit rationale
PS: Med den gamle opsætning ville min heller ikke modtage Dolby TrueHD etc. (som jo ikke kan sendes over optisk/coax) - men det virker fino nu!
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
 |