|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Starkelion ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 06-Marts-2009 kl. 17:56 |
Hejsa Jeg har lige fået mig en Tvix 6500 a medieafspiller, men jeg har et problem. Jeg kan ikke komme ind på den fra en anden computer på netværket. Både stationær og bærbar siger at netværksadressen ikke findes. Jeg har tjekket info på tvix'en og den siger at den har ip. 192.168.1.105, men selvom jeg går i kør og taster \\192.168.1.105 kommer den stadig med fejlmeddelsen. Jeg har også prøvet at deaktivere al sikkerhed på begge computere, men stadig intet held. Nogen der har nogen forslag? Computerne kører begge med Windows xp. Tvix kører firmware 1.2.52 F |
|
![]() |
|
sommelle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Hjemme :) Status: Offline Point: 1365 |
![]() |
Prøv at lave en FTP-forbindelse. Brugernavn og password kan du se i netværksopsætningen, men den er laaangsom.
|
|
![]() |
|
Stone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Hej Starkelion.
Prøv at gå i "start - kør" og skriv cmd og tryk enter. Når du står i den sorte boks skriver du "ping 192.168.1.105" Hvis Tvixén er på nettet skriver den Svar fra 172.29.8.223: byte=32 tid=2ms TTL=127 Svar fra 172.29.8.223: byte=32 tid=2ms TTL=127 Hvis ikke skriver den: Anmodning fik timeout. Anmodning fik timeout. Mvh. Steen |
|
![]() |
|
Wheels ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Prøv at fjerne de to backslashes - det giver i hvert fald også fejl her, hvis jeg prøver at forbinde til mine netværksenheder på den måde. Prøv med http://192.168.1.105 eller alternativt at skrive 192.168.1.105 i din browser. |
|
![]() |
|
morteng ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() |
ftp://192.168.1.105 måske...
|
|
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
|
|
![]() |
|
Starkelion ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Så lykkedes det endelig. Det var netværket, der var skyld i det. Jeg kørte ud og købte noget utp kabel og nogle rj 45 stik, og lavede et nyt kabel - og vupti så var den der :D Nu er der så sket det sjove at jeg har kopieret en fil over på Tvix'en, hvorefter jeg har omdøbt den - og så forsvandt den??? Den er simpelthen ikke at finde mere på tvix'en. Jeg troede jeg havde lavet en taste fejl og havde slettet den. Men nej, jeg har prøvet at kopiere filen over igen og efter at den er færdig med at kopiere er filen der bare ikke!? Men hd pladsen er gået ned i str. Kan det have noget at gøre med at der er æ,ø,å i filnavnet, for de andre filer jeg kopiere kommer fint frem. |
|
![]() |
|
Stone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Jamen der er vel ikke andet at gøre end at prøve. Omdøb filen uden æøå og mellemrum og kopierer herefter filen over på dyret. Mvh. Steen |
|
![]() |
|
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1049 |
![]() |
af ren nysgerighed - hvor hurtig overfører du filer til din tvix via ftp ?
Jeg har alt optimeret til 1gb linje, men den overfører kun 56 mb/s cirka... Min synology på samme netværk, kører 150 mbs. Er der noget der er forkert på Yvix (der står 1000mbit i opsætning) |
|
![]() |
|
kampfisk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-December-2009 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hey,,
Den lytter jeg lige med på. Min dataoverførsel fra PC til Tvix er dræbende langsom..
|
|
![]() |
|
mos-eisley ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 529 |
![]() |
Nogle der kom videre med denne - har p.t. samme problem. En firmware update hjalp nada...
|
|
Med Venlig Hilsen
Normann P. Nielsen |
|
![]() |
|
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
![]() |
Derfor bruger jeg USB til datatrans. Ftp er langsomt, USB kører over 250 Mbs.
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Det sigma chipsæt der danner basis for afspillere som TViX, Popcorn Hour mfl. har ikke specielt mange CPU kræfter. Netværks traffik har altid fungeret langsomt på dem.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |