Hej,
Har nu haft en PCH i nogle dage og det er da en lækker lille sag, meeen der er nogle ting jeg er blevet skuffet over og overvejer at returnere.
Jeg har et stort arkiv af hjemmeoptaget video og redigerer og brænder DVD'er (så jeg har selv ophavsretten til mine film). Det seneste år har jeg optaget i HD format og glædede mig til at kunne afspille i HD format.
PCH'en kan godt afspille alle mine .m2ts filer - både de redigerede og dem der kommer direkte fra videoen. Det skuffer mig bare enormt at jeg ikke kan benytte den fulde menustruktur i en BD film. Altså en menu og kapitler man hurtigt kan springe frem til som på en almindelig DVD. Fremspoling kan kun foregå med FF og 8x hastighed. Det er træls.
Findes der andre devices der vil kunne klare det ?
Derudover har jeg alle mine mange gamle optagelser liggende i .avi format med en DV-encoding. De kan ikke afspilles - alt skal "recodes" - øv.
.avi optagelser fra 2 af vores still-billed kameraer (Canon) kan heller ikke afspilles uden omkodning.
Og så til sidst synes jeg det er vildt generende at hvis jeg vælger "video" og søger mig ned i et directory - så kan den ikke vise et billede eller afspille en mp3 fil. Så må man tilbage - vælge billede - og så finde filerne igen - det er da ikke optimalt.
Jeg installerede en harddisk i PCH'en - der vil jeg nu anbefale folk at benytte en NAS elelr anden server. Den bliver varm, larmer lidt og selvom PCH'en er på standby - så starter disken efter nogle minutter. Jeg vil klart råde folk til at benytte den uden disk - så larmer den SLET ikke.
Altså - lidt skuffet - hvad skal jeg skifte til i stedet ?
Tak for input.