recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalere: hvor skal jeg starte?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtalere: hvor skal jeg starte?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalere: hvor skal jeg starte?
    Sendt: 08-Marts-2009 kl. 14:39

Hej med jer

Jeg har i øjeblikket en Pioneer VSX-D514 reciever og Pioneer S-SP40 højtalere + Pioneer S-W110S-S aktiv subwoofer. Eftersom jeg har en Playstation 3 og bruger denne til Bly Ray er jeg på udkig efter lidt nyt udstyr, hvor jeg kan udnytte HD-lyd. Det er jo selvfølgelig kun recieveren, som er nødvendig at skifte ud for at kunne afkode DTS HD osv. Men højtalerne vil jeg nu gerne have skiftet i samme omgang. Mht. Receiver er jeg lun på den kommende Pioneer vsx-1019, men mit spørgsmål går mere på højtalerne.

Jeg er klar over, at lyden i sig selv bliver bedre som følge af den bedre kvalitet på BD, men jeg er mere interesseret i, hvilke højtalere jeg skal kigge efter for at opnå mærkbar forskel på selve højtalerne. Selvfølgelig får jeg bedre lyd end mine nuværende med højtalere til 100.000 kr., men det er måske lige lidt overkill

Jeg har kigget på Harbosound sat10 + en sub10, hvilket jeg syntes virker som nogle fornuftige højtalere til prisen. Vil disse ikke være bedre end mine nuværende? Jeg ved det selvfølgelig er en smagssag og man bør lytte før man køber, men jeg er bare interesseret i, hvor jeg skal starte med at kigge for at opnå en bedre lyd end mine nuværende kan præstere (man skal nok ikke kigge langt før man finder noget bedre).  Som i sikkert nok kan gætte, er jeg relativ ny inden for området og jeg er i første omgang mest interesseret i bud på højtalere, som minimum jo gerne skulle være et niveau over mine nuværende, og altså i hvilken prisklasse jeg skal starte med at kigge (evt. bud på specifikke sæt)?  

Mit nuværende udstyr:

Receiver: Pioneer VSX-D514

Højttalere:
Pioneer S-SP40

Subwoofer:
Pioneer S-W110S-S

Hilsen

Nicolai

Redigeret af Deluxe - 08-Marts-2009 kl. 14:39
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:10

Jeg har selv haft det Harbosæt med Onkyo 705 til. Det sæt har jeg været godt tilfreds med i den periode jeg havde det oppe, det levere rigtig god lyd til pengene  

Uden at have hørt de Pioneer højtalere, vil jeg mene at de Sat 10 spiller bedre

Du kan jo købe en sampak på harbosound til omkring 8-10.000,- alt efter hvilken receiver der skal med.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:42

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jeg håber virkelig du selv kan se det forkerte i den sætning.

Hvis du gerne vil have mere kvalificerede bud, så er jeg bange for at du bliver nød til at specifierer dit budget lidt mere præcist. 

Crown - there is no substitute.
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jeg håber virkelig du selv kan se det forkerte i den sætning.

Hvis du gerne vil have mere kvalificerede bud, så er jeg bange for at du bliver nød til at specifierer dit budget lidt mere præcist. 

Jeg har egentlig ikke fastlagt et specielt budget i nu, da jeg hellere vil vente med at købe, hvis det er det, som skal til.

Jeg ved, at man jo kan få langt bedre højtalere end mine, men jeg er dog mere i tvivl om mit utrænede øre overhovedet vil kunne høre nogen væsentlig forskel når man kommer op i de dyrere serier. Så i bund og grund går mit spørgsmål nok på hvilke højtalere, som kunne være værd at kigge efter for en "nybegynder", hvor man får fornuftig lyd til en rimelig pris.

Jeg har som sagt læst godt om Sat10, hvilke skulle gøre det rimeligt til prisen. Men jeg ved ikke lige, hvilke jeg ellers kan sammenligne SAT10 med? Mht. til budget vil jeg sige omkring max 8.000 kr. for højtalere, men igen er jeg usikker på om jeg ville kunne høre forskel på højtalere til 10.000 kr. og SAT10

Og jo, selvfølgelig skal jeg ud og lytte, men jeg vil gerne vide, hvad jeg evt. skal kigge efter som en start
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 18:24
Du kunne også starte med et stereo-setup, hvor du køber et par gode fronter. Senere kan du udbygge med en center, og til sidst baghøjtalere. Dette bevirker at du i sidste ende får et meget bedre slutresultat.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 19:58

jeg håber ikke at jeg træder for mange sub10 ejere når jeg siger at det, heller ikke til de penge, er noget at råbe hurra for.

hvis jeg med god samvittighed skal anbefale noget i det prisleje, så bliver det

http://www.earthquakesound.dk/produkter/hoejttalere/sn-51.as px

som udover at koste 5k, rent faktisk også leverer fuld valuta for penge, og i en kvalitet man ikke skammer sig over.

Crown - there is no substitute.
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

jeg håber ikke at jeg træder for mange sub10 ejere når jeg siger at det, heller ikke til de penge, er noget at råbe hurra for.

hvis jeg med god samvittighed skal anbefale noget i det prisleje, så bliver det

http://www.earthquakesound.dk/produkter/hoejttalere/sn-51.as px

som udover at koste 5k, rent faktisk også leverer fuld valuta for penge, og i en kvalitet man ikke skammer sig over.

Det virker også som et rigtig fornuftig bud til prisen. Hvis jeg skulle vælge designet havde jeg nok lavet det lidt anderledes

Mit eget umiddelbare bud på et måske lidt bedre alternativ til SAT10 ville være Scandyna Podspeakers. Her ville jeg starte med følgende (som passer nogenlunde til mit budget) og så bruge min nuværende sub i starten: 

2 x Scandyna smallpod               3.000

2 x Scandyna micropod               1.400

1 x Scandyna cinepod                 3.000

I alt                                                 7.400

Men jeg aner ikke hvordan de lyder. Jeg regner dog med at skulle i Hifi-klubben og lytte lidt engang i løbet af ugen.

Redigeret af Deluxe - 08-Marts-2009 kl. 21:31
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu