recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet Boxer (MPEG4)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledkvalitet Boxer (MPEG4)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Emne: Billedkvalitet Boxer (MPEG4)
    Sendt: 09-Marts-2009 kl. 18:15
Nu hvor Boxer er begyndt at sende her i jylland, har jeg overvejet at tegne et abonnement hos dem. Men inden jeg langer pengene over disken, ville jeg gerne vide om billedkvaliteten fra Boxer er i orden. Som alternativ kan man jo også tegne et abonnement hos en satellitudbyder, hvis de leverer en bedre billedkvalitet.

Ærlig talt er jeg ikke særligt imponeret over det MPEG2 signal som jeg modtager i dag, så nu ville jeg gerne høre, om der er nogen der har sammenlignet Boxer/MPEG4 med det "gamle" MPEG2 signal? Er billedkvaliteten blevet bedre, som den nye MPEG4 teknik jo lægger op til? Eller bruger de bare den ekstra båndbredde til at presse flere programmer sammen?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 18:26

Boxer er Viaskvatterne om igen, der presses så meget som muligt ind på den plads der er tilrådig. Der vil være Max 2 mbits pr kanal, så på trods af MPEG4 bliver det ikke kønt at se på.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 18:30
Det lyder ikke godt , men er der nogle praktiske erfaringer? Er der nogen der har tegnet abonnement hos Boxer, som kan give en tilbagemelding?

Redigeret af Totoronto - 09-Marts-2009 kl. 18:32
Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 19:11
Ja, det har jeg. Og jeg kan ikke se forskel på kvaliteten mellem Boxer og de vanlige DR1, DR2 og TV2.
Mvh Lars.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 19:26

Oprindeligt skrevet af Slettegaard Slettegaard skrev:

Ja, det har jeg. Og jeg kan ikke se forskel på kvaliteten mellem Boxer og de vanlige DR1, DR2 og TV2.

Hej.

Lyder godt-rart at høre det fra en som rent faktisk VED noget om det.

mvh

lrev

Til top
Jacob P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 14:03

Hvilket udstyr ser du det på? Det har jo en del at sige om det ses på et 20" eller 50".

Hvilke kanaler sammenligner du?

De har heller ikke så mange kanaler endnu, når de først får 27 kanaler mod de 9 de har nu kan det måske presse båndbredden?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Jacob P Jacob P skrev:

De har heller ikke så mange kanaler endnu, når de først får 27 kanaler mod de 9 de har nu kan det måske presse båndbredden?

Der bliver jo to mux mere, så der fortsat "kun" vil være 9-10 kanaler pr. mux.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jacob P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der bliver jo to mux mere, så der fortsat "kun" vil være 9-10 kanaler pr. mux.

Flemming

Det var også bare en tanke skal ikke selv have Boxer så har ikke sat mig så meget ind i det.

Hvad sker der når tv2, dr1+2 skifter til mpeg4 i 2012 kan vi så risikere de går ned i kvalitet?

Til top
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 16:52

Hvilket udstyr ser du det på? Det har jo en del at sige om det ses på et 20" eller 50".

Jeg har et Pana 42" PX80. Modtageren er en Vantage HD7100TS.

De kanaler jeg ser og derved sammenligner er DR1, DR2, TV2 og fra Boxer TV2Zulu, TV2Film, Animal Planet. Det er kun sjældent jeg ser de resterende Boxer kanaler.

Alle kanaler bliver opskaleret til 720P via min Vantage.

PS:

Jeg så et af de nye afsnit af Klovn i går på Zulu. Rigtig flot billedkvalitet. Lige så flot som når jeg ser TVAvis fra DR1 som også er kanon flot. Ældre udsendelser kan være mindre kønne at se men det er jo ens om det er på DR1 eller TV2Zulu.

Redigeret af Slettegaard - 10-Marts-2009 kl. 16:57
Mvh Lars.
Til top
Carsten b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2005
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 10:18
Jeg vil også godt tilslutte mig, at kvaliteten fra Boxer er ok, eller i hvert fald mindst lig med den vi kender fra DR1, det er set på et 37” Panasonic, med en Sagem DTR94250TAHD. Den er jeg så ved at blive meget afhængigt af, da den er supersmart, den kan jo via de 2 tuner optage flere programmer af gangen, mens man ser noget andet, og den laver også automatisk en 2 timers optagelse af det program man ser, så sådan noget som Stofas ”start forfra” er en ligegyldighed man ikke skal betale for, da denne boks gør det automatisk, og det gode er, at den ikke blot tager et program af gangen, men bare forsætter med at tidsforskyde.
Jeg havde i forvejen analogt kabel tv fra en antenneforening, men også her er kvaliteten fra Boxer bedre, især set på plasma skærmen, men også på det 15 år gamle B&O tv, billedet er her ikke mere skarpt eller detaljeret, men blot mere rent og klart. Det skal så retfærdighedsvis siges at antenneforeningen er i gange med en meget nødvendig renovering, så her er der mulighed for forbedring.  
Men jeg vil, som det ser ud lige nu, ikke være bange for at anbefale Boxer.
Til top
vito222 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2009
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 12:01

Hej, Jeg vil også godt tilslutte mig, at kvaliteten fra Boxer er okay=flot billedkvalitet, men det kom jo selvfølgelig også an på om det er ældre udsendelser de sender. Jeg synes det ser bedre ud end viasat. ang. det med de 27 kanaler som har, de tæller jo de gratis kanaler(DR1,DR2,TV2, Opdate, 8 regionalstationer) med så er det jo ikke så underligt de kan komme op på de 27 kanaler.Man kan jo også se de gratis kanaler(DR1,DR2,TV2, Opdate, 8 regionalstationer) når man har boxerTV.

Jeg har et 50" pioneer Lx 5090H
Jeg kan godt anbefale Boxer-tv

mvh Jonathan
Til top
vito222 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2009
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 12:29
Man kan jo Selvfølgelig også de gratis kanaler(DR1,DR2,TV2, Opdate, 8 regionalstationer) hvis man bare har DVB-t tuner.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu