|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() Sendt: 10-Marts-2009 kl. 16:31 |
Jeg har et Panasonic Lumix DMC-FZ28 10mp kamera der kan optage video i 1280x720, 30FPS. Så vidt jeg ved, optager den i AVCHD. Problemet er, at min WD TV ikke vil vise filerne. Den understøtter nok ikke AVCHD, men jeg troede bare at WD TV næsten kunne æde alle formater. Nogen der ved om den gør? Og hvis nej, om der er et nemt og simpelt program til at konvertere AVCHD til nogen som WD TV´en vil spise uden for meget kvalitets tab? På forhånd tak... Boogie |
|
![]() |
|
Kim Frederiksen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Det gør den så vidt jeg har læst andetsteds herinde ikke.. Står selv og skal ud og shoppe videokamera, og der er jo ikke så mange full-hd, som ikke anvender avchd som format!
Kender desværre ikke lige noget program.. |
|
-- If it has wheels, I can race it--
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
WDTV kan godt spille AVCHD filer - så hvis dine lumix optagelser ikke spiller er det ikke i korrekt AVCHD format. Du kan bruge mediainfo til at se hvad dine optagelser er i http://mediainfo.sourceforge.net Vælg text mode og copy paste indholdet herind så kan jeg sandsynligvis fortælle hvad problemet er og hvordan du konverterer det. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Jeg er ikke lige hjemme, men vil prøve programmet senere. Så vidt jeg har googlet mig frem til, så er det: 1280 x 720 HD video using the MPEG4 AVC/H.264 Kan WDTV´en klare det? -Tak for hjælpen Boogie |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja - WD'en understøtter fint video formatet MPEG4 AVC/H.264 Hvis den ikke vil afspille filen direkte så hænger det sikkert sammen med containeren det ligger i. Men som sagt - hvis du poster en media info report - så behøver vi ikke gætte |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Så fik jeg det og her er data: Format : QuickTime Video Audio Redigeret af Boogie - 11-Marts-2009 kl. 17:24 |
|
![]() |
|
![]() |
Og i det kan vi læse Format/Container: QuickTime Format video : M-JPEG (Motion Jpeg) Format audio : PCM Så det er desværre ikke AVCHD format - og det spiller derfor ikke på din WDTV AVCHD er MPEG4 H.264 video og AC3 audio i en .ts eller .m2ts (mpeg transport strøm) container. Dit Lumix kamera optager video i • QuickTime Motion JPEG som beskrevet her: http://www.dpreview.com/news/0807/08072104panasonicfz28.asp# specs Du kan evt. konvertere det til et kompatibelt AVC/H264 format med Ripbot eller MeGui |
|
|
|
![]() |
|
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
Du lyder til at have styr på formaterne, spawn.
Mit nye TZ7 kan optage i både m-jpeg og AVCHD Lite, hvilket er at foretrække? |
|
![]() |
|
![]() |
Tillykke med kameraet :) Helt klart AVCHD lite |
|
|
|
![]() |
|
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
Er der nogen forskel på kvaliteten der bliver indkodet i? Det har de nemlig ikke rigtig ville kommentere konkret på, i de artikler/tests jeg har fundet.
Det eneste jeg har kunne finde for/imod er: JPEG er mere redigeringsvenligt, kræver mindre at dekode og kan afspilles af næsten alt (modsat AVCHD). Men AVCHD tilbyder til gengæld meget bedre komprimering. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja - AVCHD vil på et kamera som dette være bedre kvalitet - både med hensyn til billede og lyd.
|
|
|
|
![]() |
|
kallek ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1287 |
![]() |
Lumix DMC-TZ5 er det med AVCHD ? synes ikke jeg kan finde info om det
![]() |
|
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |