recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3, mediecenter og ny lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3, mediecenter og ny lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mvs1980 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2008
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3, mediecenter og ny lyd
    Sendt: 16-Marts-2009 kl. 18:40

Hej Alle,

Har før brugt dette forum med stor tilfredshed og mine forventninger er derfor høje.

Jeg har købt et 42 tommer pg6000 fra LG. Lækkert design og godt billede. Jeg har et gammmelt surround anlæg fra LG men er ikke tilfreds med lyd og egenlig heller ikke med billede( ingen HDMI)

Mine spørgsmål går nu på.

1) Skal jeg købe en ps3 og bruge den som mediecenter/Bluerayafspiller og betragte spildelen som en bonus (jeg er ikke spilnørd, men er heller ikke helt afvisende at have en spilkonsol til eksempelvis guitarhero) Jeg har en masse film/musik mv. på computer - kan jeg med fordel afspille dem gennem ps3.

2) Hvad skal have af lyd dertil. Er ikke interesseret i at bruge en formue (max 5.000 eller 8.000 hvis det er fremtidssikret) Jeg vil ikke have store grimme højtalere det skal være fedt design og ikke for mange ledninger. (tænker selv Bose men det koster jo)

med venlig hilsen

Martin

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 18:58

PS3 er fin til at dække mange muligheder. Du får en af markedets bedste spille konsoller. En meget udemærket Blu-ray afspiller, der kan opdateres via interrnettet når der kommer nye standarder.. Den kan også bruges som media center. Den kan modtage de fleste almindelige formater. men den er dog ikke et desideret media center.

Med hensyn til lyd har jeg ikke den helt store forstand på. Jeg ville dog personligt gå langt uden om de løsninger, hvor du får alt i et sæt, da de ofte ikke har, eller kun stærkt begænsede muligheder for at koble andre enheder på systemet, end de ting der følger med. De er måske udemærkede her og nu, men som årene går og der kommer nye ting, bliver de hurtigt forældede.

Jeg har valgt at have en ganske almindeligt stereo setup, dels fordi jeg hører langt mere musik, end jeg ser film, også gider jeg heller ikke de ledninger, og højtalere alle vegne.

Du kan også se om du kan finde noget brugt. Da du vil få langt mere for pengene. Forstærkere falder som regel hurtigt i pris, pga. der hele tiden er en rivende udvikling inden for området. Højtalere bevarer værdien bedre. Evt. start med forstærker + 2 gode stereo højtalere, så kan du købe resten, når økonomien tillader det.

Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 18:15

Jeg mener at en PS3 er et godt køb da meget af det du søger er samlet et sted.

Lyden syntes jeg er fenomenal da jeg syntes jeg kan høre mere dybte i lyden.også kan du jo gemme ( hvsi du sætter en stro HD i ) dine musik som mp3.Også er der ikke noget federe at høre et motorcros spil i surround.også er den til en overkommelig pris.Og blueray delen er også kanon....er du gal det står skarpt.

Jeg har ikke fortrudt købet at min PS3.

Til top
InSideYou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 18:39

Jeg købte min ps3 som skulle bruges til bluray kun.. Men nu bruger jeg den nærmest konstant :)

Absolut genialt som mediecenter, (Har PlayTV)

Og den bliver jo opdateret og er en af de gode bluray afspillere :)

og opskalerer dvd til fullhd. MEN hvis du ingen hdmi har i tv'et så det jo ikke ret gost :s

Til top
Bjarnel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 22:12
For et par måneder siden gjorde jeg mig mere eller mindre samme overvejelser. Jeg endte med at købe en PS3, og er under ingen omstændigheder skuffet... Den er billig i UK, streamer musik og film via min stationær computer (næsten) uden problemer. (Har haft problemer med at den mister forbindelsen, men kun når der afspilles mp3)

Mht. lyd, så har jeg en forstærker der er et par år gammel, som jeg har forbundet til PS3 med et optisk kabel. Det spiller rigtig godt, både surround og musik. Dog har jeg ingen forstand på det, så det kan givetvis blive meget bedre med nyt anlæg og højtalere. Mit behov er fuldt ud dækket. Så summa summarum, så er jeg ovenud tilfreds med PS3 løsningen, da den opfylder alle mine behov, og lidt til (spil-delen)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu