PS3 er fin til at dække mange muligheder. Du får en af markedets bedste spille konsoller. En meget udemærket Blu-ray afspiller, der kan opdateres via interrnettet når der kommer nye standarder.. Den kan også bruges som media center. Den kan modtage de fleste almindelige formater. men den er dog ikke et desideret media center.
Med hensyn til lyd har jeg ikke den helt store forstand på. Jeg ville dog personligt gå langt uden om de løsninger, hvor du får alt i et sæt, da de ofte ikke har, eller kun stærkt begænsede muligheder for at koble andre enheder på systemet, end de ting der følger med. De er måske udemærkede her og nu, men som årene går og der kommer nye ting, bliver de hurtigt forældede.
Jeg har valgt at have en ganske almindeligt stereo setup, dels fordi jeg hører langt mere musik, end jeg ser film, også gider jeg heller ikke de ledninger, og højtalere alle vegne.
Du kan også se om du kan finde noget brugt. Da du vil få langt mere for pengene. Forstærkere falder som regel hurtigt i pris, pga. der hele tiden er en rivende udvikling inden for området. Højtalere bevarer værdien bedre. Evt. start med forstærker + 2 gode stereo højtalere, så kan du købe resten, når økonomien tillader det.