recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee HD optager vs. HDD/DVD optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee HD optager vs. HDD/DVD optager

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarnel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee HD optager vs. HDD/DVD optager
    Sendt: 18-Marts-2009 kl. 21:56
Jeg står overfor valget mellem Yousees HD optager eller købe mig en almindelig HDD/DVD optager. Ganske kort er mine kriterier:

- Programguide til valg af optagelser
 - Mulighed for at pause/spole/se forskudt live tv

Hvad er argumenterne for at vælge Yousees boks, fremfor en HDD boks? En klar mangel er at kunne brænde optagelserne ud på DVD, men hvis programguiden tilgengæld virker bedre end på en HDD, så er det måske værd at leve med !?!? Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med programguides på en HDD optager?

En fordel ved Yousees boksen er prisen, dog er HDD boksen tjent ind efter et år til to. Men med udviklingen er det måske i stedet en fordel at leje ?!?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 21:59

Hvis du vil have EPG, og optage fra KabelTV, så skal du bruge en PVR fra You See, eller anden kompatibel box.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 22:28
For mig er det to helt forskellige ting. HDD/DVD bruger jeg når jeg skal spare noget for at se igen om lang tid. Det brænder jeg siden på DVD.
YouSees  boks bruger jeg for noget jeg kun skal se en gang eller måske er min HDD optager brugt til noget andet og så kan jeg senere overfore fra YouSees boks til min HDD.
Leif

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 22:36

Tja...jeg droppede min HDD da Samsungs HDD boks kom. Det skyldes primært, at jeg aldrig brændte noget på en DVD samt, at Samsung boksen kan optage i HD, hvad en HDD jo ikke kan.

Er der endelig noget som jeg gerne vil gemme kan jeg jo nogså gøre dette på Samsung Boksen, og det er primært HD optagelser jeg gemmer-Og EPG fungere i mine øjne aldeles fortræffeligt

Redigeret af Hother - 18-Marts-2009 kl. 22:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bjarnel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 10:43

Tak for jeres indputs. Jeg tror jeg vælger Yousees boks. Muligheden for at optage via guide er vigtigere for mig, end at brænde optagelserne ud.

Tak for hjælpen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu