|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() Sendt: 19-Marts-2009 kl. 12:46 |
||
Jeg kører Yousee med Vista x32 m. TVpack. Ét floppydtv kort uden cammodul og en hybrid tuner (til den analoge del og som ikke giver problemer); men jeg kan ikke optage flere digitale kanaler samtidig. Noget der undrer mig er, at hvis jeg scanner og så kigger på kilden til en digital kanal, optræder FireDTV fire gange (alle afkrydset) for DR1, fire gange for DR2 og to gange for TV2. Betyder det, at kanalerne er fundet på forskellige frekvenser fire steder, og så må man prøve at kombinere sig frem til, hvilke tre, der ligger på på samme mux? Jeg kan ikke finde noget sted, hvor man kan se, hvilken frekvens en given kanal ligger på. Det er f....... irriterende. Jeg har også prøvet at flytte rundt på krydserne, at "opdele" kanalerne og hvad har vi... Hvad kan jeg gøre??? Mvh. |
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Her kan du se hvilken frekvens kanalerne ligger på:
http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||
Hej fast2night Mit problem er, at jeg ikke kan se, hvor tuneren har fundet dem. Jeg antager, at når den vedholdende siger at "alle tunere er optaget", hver gang jeg sætter nr. 2 optagelse igang, er det fordi den skal "skifte mux". Derfor kunne jeg godt tænke mig at se, hvor de fundne kanaler rent faktisk ligger, så jeg kan tjekke, at mine sølle fire digitale kanaler (DR1, DR2, TV2 og DRupd) rent faktisk hentes i samme mux - hvis problemet da ikke er et helt andet. Mvh.
|
|||
![]() |
|||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
||
Ligger de ikke i den rækkefølge som tuneren har fundet dem?
I såfald vil de 4 public service kanaler fra DVB-T spejlet ligge først på listen, med mindre du abonnerer på TV1000 eller C+ kanaler. |
|||
Mvh Hans
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det gør de ikke, de kommer i spredt orden - den første er f.eks. "Das Erste" og langt nede kommer alle TV2 v og ø og l osv. lige efter hinanden. Jeg har en mistanke om, at den slet ikke finder den mux, der indeholder de fire, selv om Firedtv vieweren finder dem. Her har jeg så set frekvensen og skrevet den ind i transponderlisten (efter bedste evne), men lige meget hjælper det. Nogen der ved, hvor Windows opbevarer sit skrammel omkring tuning? Og for sjovs skyld kunne jeg godt tænke mig at få opklaret, hvorfor tuneren optræder fire gange kilde for signalet. Mvh.
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Selvom der fremgår flere tunere under sources(af samme type) for en kanal betyder det ikke at fire tunere er tilgængelige. Den optræder flere gange fordi at tunerne er "hidden devices" i devmanager (Dvs enheder som ikke er aktive fordi de engang var tilsluttet men ikke er mere). Det er bug i driverne og eller TVpack/W7. Det opstår muligvis når driveren initialiseres ved boot eller ved resume fra stdby. Windows husker dog frekvenser og de sidste detectede device(s) der virker... Så det skal du ikke bekymre dig om i udgangspunktet.. Det er IKKE muligt at bruge samme tuner til optagelse af flere kanaler i WMC eller W7....Heller ikke selvom de ligger på samme MUX, det kan du ligeså godt glemme....VMCE accesser pr hardware pr PID ikke som i DVBviewer hvor man kan åbne en hel transponder... Redigeret af Patriarken - 19-Marts-2009 kl. 16:25 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
NÅ! hm! Så godt så. Jeg må have forlæst mig på et par tråde her. Men mange tak for hjælpen begge to. Mvh. |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Det er ikke sikkert du har forlæst dig..... Du kan godt optage flere kanaler på samme tid i DVBviewer hvis de ligger på samme Mux. Men du kan IKKE på MCE. MCE åbner én PID fra en transponder af gangen....ikke en hel transponder som ville kræves hvis du skulle se flere kanaler fra samme mux.... Redigeret af Patriarken - 19-Marts-2009 kl. 16:23 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Anaj....Hyg i jer bare med MP og DVBviewer... ![]() ![]() Redigeret af Patriarken - 19-Marts-2009 kl. 17:02 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tak for jeres omsorg, men jeg tror bare jeg holder mig til vmc. Jeg har faktisk et ufattelig flot analogt signal. Jeg skal nemlig sige dig, hr. jonaskp, at jeg sad hele dagen i går og fedtede med MediaPortal. Så sku' vi lige sætte overscan til noget andet, så hakkede lyden, så var der endnu mere fis, men så endelig...eller så havde billedformatet en størrelse, der ikke passede med den ene zoom, man kunne toggle til og fra. Men endelig, endelig skulle man så lige tjekke texttv for, om man overhovedet gad se fjernsyn. Og hvad fik man så? En snotdum sortblå reklame for mediaportal. Så var det af med svinet igen, uanset, at tingene muligvis kan rettes. Jeg er indtil døøøøden træt. Mvh. |
|||
![]() |
|||
Hjortskov ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
||
Nu er jeg mere til linux, men burde han ikke kunne optage PID 8192, som netop betegner hele transport strømmen? Det er i hvert fald denne PID jeg benytter på min linux HTPC, når jeg vil gemme alle kanaler fra samme mux. Spørgsmålet er om MCE tillader at vælge PID, men det er et andet problem. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |