| Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
|
Emne: Hjælp til MediaPortal og DVBViewer. Sendt: 21-Marts-2009 kl. 15:14 |
|
Jeg kører et setup med DVBViewer til TV og MediaPortal til alt andet, hvilket næsten fungerer perfekt.
Men hvis jeg gerne vil se mine TV optagelser med DVB subs i MediaPortal, kommer de ikke frem. Findes der en option/plugin til at få dem vist?
Mht. DVBViewer, har jeg desværre oplevet at jeg har ingen lyd på Animal Planet/Science/Travel. Alle andre kanaler, er der ingen problemer med lyden. Hvad kan det skyldes?
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 14:37 |
|
Hvis du har installeret MP som SingleSeat med TV-server, burde det kun være et spørgsmål om konfiguration for at få undertekster med, men jeg kender ikke DVBViewers måde at optage på.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 14:59 |
|
Har oplevet noget lignende på nogle kanaler, lyden var dog ikke fraværende, men direkte uforståelig.. Blev løst ved at vælge en anden codecs til lyd, bemærk at dvbviewer har fået en A og B opsætning af codecs...
Er optagelse af undertekster koblet til i setup af DVBviewer og der anvendes *.ts filer?
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 16:05 |
|
Tak for svarene. Jeg har installeret MP single seat, dog uden TV server, da jeg jo bruger DVB, men kunne godt bruge et codec til DVBsubtitles i MediaPortal.
Mht. DVBViewer, har jeg dem koblet til og bruger .ts, og underteksterne virker også i DVB, men ikke i MediaPortal.
PS. Jeg bruger FFDShow til lyd og video, så har ikke lige andre lydcodec.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 16:21 |
|
Jeg mener at huske at for at få DVB-undertekster på
optagelser, så skal dette enables under TV-settings -
også selvom du bare vil afspille dem med
MyVideos/MovingPictures/etc.
I Configuration skal du ind i Television og herunder
finde fanebladet med Subtitles settings. Sæt hak ud for
både Teletext og DVB subtitles.
Det skulle gerne virke.
Nu kommer det åbenlyst dumme spørgsmål så: Hvorfor
bruger du DVBViewer til TV, når MediaPortal sagtens kan
benyttes til dette?
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 08:51 |
|
Tak for svaret, det prøver jeg. Grunden til DVBViewer, er at den har jeg brugt i lang tid og mener det giver bedre bllede end alt andet jeg har prøvet.
|
 |