recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd til en overmodig!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGode råd til en overmodig!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben, Kolding Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Gode råd til en overmodig!
    Sendt: 21-Marts-2009 kl. 21:20

Hej Forum

Jeg har fået kolde fødder! Planen var ellers lovende - Win7MC med følgende hardwaresetup anbefalet af Patriarken:

Asus M3N78-EM

Athlon X2 6000+

2GB RAM

1TB Samsung Spinpoint HD103UJ

FloppyDTV-C (jeg har Stofa kabel med digitalt spejl og HD-pakke)

Pioneer BDC-202BK

Win7 gik ikke (i hvert fald ikke for mig og mine noget overvurderede IT-kundskaber). Windows ville ikke kendes ved FloppyDTV. Det virkede som om der slet ikke var forbindelse ud til firewire-stikket. Men pyt med det, jeg VAR advaret om at Win7 endnu ikke er klar til mediecenteret.

Derfor kom Vista Home Premium på banen igen, godt hjulpet af Patriarkens DVB-C Vista Guide, der blev fulgt slavisk indtil pkt.9 som jeg ikke forstod (bortset fra at det nok er her man skal installere FloppyDTV). Om pkt. 10 må jeg indrømme at jeg fatter hat...

Jeg var også på bar bund da jeg skulle vælge transponder, men i en anden tråd har jeg set tallet 6900, så den tog jeg. Jeg har også fået med, at vi skal bruge "terrestrial" i stedet for cable. Men herefter begyndte alt at gå galt.

Selv om MCE finder 127 kanaler, virker installationen langtfra færdig og stabil. HD-kanalerne er ikke fundet, og systemet kan ikke vise live-TV i halvdelen af kanalerne. Det er også længe om at skifte kanal (hvis billedet ikke fryser). Helhedsindtrykket synes skrøbeligt og ustabilt, og pludselig vil TV'et ikke spille lyden fra PC'en.

Bortset fra den fremragende billedekvalitet er det svært at få øje på nogen forbedringer i forhold til det gamle analoge setup. Mine børn kigger alvorligt på mig med en svag hovedrysten, himmelvendte øjne og et stille "tsk, tsk".

Derfor forsøger jeg nu at redde stumperne. Har jeg spildt pengene til det digitale MC? Hvis jeg vil undvære HD, kan jeg så lave en mere enkel installation, som jeg kan finde ud af, og som er stabil nok til at familien kan få glæde af den? Kan Vista SP1 klare ærterne alene, eller er TV Pack, tweaks og hacks nødvendige?

Gode råd er meget velkomne.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 02:37

I din situation ville jeg nok overveje DVBViewer. Lidt langhåret, men virker. Så kan du evt. altid gå tilbage til MCE når den bliver helstøbt

Når først du har fået din MCE remote kodet ind (det er virkeligt nemt) så vil alle blive glade

Andre (Jonaskp, f.eks) vil nok mene at MediaPortal er bedre, og det kan være de har ret. Det er i hvertfald gratis, hvor DVBViewer koster 15$/euro

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Torben, Kolding Torben, Kolding skrev:

Hej Forum

Jeg har fået kolde fødder! Planen var ellers lovende - Win7MC med følgende hardwaresetup anbefalet af Patriarken:

Asus M3N78-EM

Athlon X2 6000+

2GB RAM

1TB Samsung Spinpoint HD103UJ

FloppyDTV-C (jeg har Stofa kabel med digitalt spejl og HD-pakke)

Pioneer BDC-202BK

Win7 gik ikke (i hvert fald ikke for mig og mine noget overvurderede IT-kundskaber). Windows ville ikke kendes ved FloppyDTV. Det virkede som om der slet ikke var forbindelse ud til firewire-stikket. Men pyt med det, jeg VAR advaret om at Win7 endnu ikke er klar til mediecenteret.

Derfor kom Vista Home Premium på banen igen, godt hjulpet af Patriarkens DVB-C Vista Guide, der blev fulgt slavisk indtil pkt.9 som jeg ikke forstod (bortset fra at det nok er her man skal installere FloppyDTV). Om pkt. 10 må jeg indrømme at jeg fatter hat...

Jeg var også på bar bund da jeg skulle vælge transponder, men i en anden tråd har jeg set tallet 6900, så den tog jeg. Jeg har også fået med, at vi skal bruge "terrestrial" i stedet for cable. Men herefter begyndte alt at gå galt.

Selv om MCE finder 127 kanaler, virker installationen langtfra færdig og stabil. HD-kanalerne er ikke fundet, og systemet kan ikke vise live-TV i halvdelen af kanalerne. Det er også længe om at skifte kanal (hvis billedet ikke fryser). Helhedsindtrykket synes skrøbeligt og ustabilt, og pludselig vil TV'et ikke spille lyden fra PC'en.

Bortset fra den fremragende billedekvalitet er det svært at få øje på nogen forbedringer i forhold til det gamle analoge setup. Mine børn kigger alvorligt på mig med en svag hovedrysten, himmelvendte øjne og et stille "tsk, tsk".

Derfor forsøger jeg nu at redde stumperne. Har jeg spildt pengene til det digitale MC? Hvis jeg vil undvære HD, kan jeg så lave en mere enkel installation, som jeg kan finde ud af, og som er stabil nok til at familien kan få glæde af den? Kan Vista SP1 klare ærterne alene, eller er TV Pack, tweaks og hacks nødvendige?

Gode råd er meget velkomne.

Jeg regner med at have en stor guide klar om et par dage...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 20:13

Du skal først og fremmest bruge tallet 6875.

Mvh.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Du skal først og fremmest bruge tallet 6875.

Mvh.

Nej, ikke til Stofa, der er det 6900
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu