recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig HTPC m Media Portal og DVB-C-tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig HTPC m Media Portal og DVB-C-tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Xpazzer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Billig HTPC m Media Portal og DVB-C-tuner
    Sendt: 23-Marts-2009 kl. 16:06
Hej med jer!

Jeg skal bruge lidt hjælp. Jeg har før haft TDC tv, men synes simpelthen prisen blev for dyr. Derfor skiftede jeg til Stofa som der tilbydes hvor jeg bor.
Dog savner jeg, selvfølgelig, de muligheder jeg havde med TDC.

Derfor har jeg kigget lidt rundt efter en billig set-top-box med indbygget DVB-C-tuner. Evt. med eget firmware. Det er ikke rigtig lykkedes mig at finde. Dernæst faldt jeg over Media Portal og besluttede at jeg istedet ville finde en set-top-box med eller uden tuneren. Jeg kunne så selv smide en tuner i, hvis det var muligt ifht. ledige porte. Worst case: USB-tuner.

Mit spørgsmål går på om der findes en box jeg har overset. En mulighed jeg ikke har tænkt på?

Et krav er DVD-afspiller og mulighed for tuner. Helst ikke via USB.

Tillægsspørgsmål: Er det muligt at få fuld EPG istedet for kun nuværende program og næste via Media Portal? Stofa understøtter kun nu og næste eller hvordan?

På forhånd tusind tak! :)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 10:06

Oprindeligt skrevet af Xpazzer Xpazzer skrev:

Dernæst faldt jeg over Media Portal og besluttede at jeg istedet ville finde en set-top-box med eller uden tuneren.

Hvad mener du? En set top box er en separat box til at tilslutte sit TV, og den har altid indbygget tuner. Det nærmeste du kan komme er Firedtv (og sikkert også det bedste), som tilsluttes PCen via firewire.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Xpazzer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 16:06
Hej Flemming - tak for svaret!

Jeg har kigget på FireDTV, men som jeg forstår det skal jeg tilslutte boksen til en PC? Hvis jeg anskaffede mig en lille lækker PC, ala ASUS eee box, og tilsluttede FireDTV, ville det fungere?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 08:46

Har jeg misforstået noget, er det ikke en PC løsning du søger?

Med hensyn til Firedtv og systemkrav, så prøv at se på Digital Everywhere´s hjemmeside.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu