Hej med jer

I øjeblikket har jeg PC og anlæg forbundet således at billeder ryger ud af grafikkortets SVHS-udgang, igennem 10m kabel og ind i forstærkeren, der har HDMI op til TV. Til lyd har jeg et Creative Audigy hvor den analoge front-kanal er splittet, så den dels går til PC-højttalerne og dels via helt ol-school RCA/Phono til forstærkeren. Det betyder selvfølgelig at det kun et stereo, men det er dog et mindre problem pt, da jeg alligevel ikke har udvidet til surround endnu.
Nå, spørgsmålet er så om jeg relativt billigt kunne få et væsentligt kvalitetsløft af enten lyd og/eller billede ved at vælge en anden løsning?
Brugen er musik og film fra PC til anlæg.
Opgraderingsmuligheder:
- Grafikkortet har en ledig DVI-udgang, hvor der kunne sidde noget DVI->HDMI. Vil det give bedst mening at købe et decideret DVI->HDMI kabel, eller bedre/billigere med en DVI->HDMI konverter på grafikkortet og så HDMI->HDMI kabel?
- Lydkortet har ikke digital udgang, men det har det indbyggede lydkort på bundkortet faktisk (et MSI p965 platinum) - både SPDIF og optisk. Spørgsmålet er så bare hvor meget det er værd, og om der er forskel på de to når signalet skal 10m? ;-)
- Evt kunne jeg købe et nyt lydkort med digital udgang til 300-400kr. Folk med indgående kendskab til de reelle forskelle på Creatives serie af lydkort (eller andre interessante producenter) må meget gerne melde ind.
Den forkromede løsning hedder NAS+Tvix+Sonos eller noget i den dur, men det ligger lige et stykke ude i fremtiden, så spørgsmålet er som sagt om noget af ovenstående vil være et mærkbart løft i lyd/billed-kvalitet.
Udstyret der forbindes til er Onkyo 876, DLS R55 mkII og et Panasonic TH42PX80.
På forhånd tak.