recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa og Floppy DTV tv tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa og Floppy DTV tv tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thosylve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa og Floppy DTV tv tuner
    Sendt: 26-Marts-2009 kl. 16:25

Hej alle,

Jeg har brug for noget ekspertviden inden for tv-tunere og Stofa digital tv. Jeg har købt et Floppy DTV C/CI kort til mit mediacenter og har fået irdeto CAM og indstikskort fra Stofa. Mit problem er, at jeg ofte - dvs efter et par timers tv kigning - får E16 Service is currently scrambled fejl. Den eneste, løsning jeg har fundet er, at resette firmwaren, hvilket ikke er en god løsning, når man sidder og ser noget spændende.

Er der nogen her der ved hvordan man kan få Floppy DTV CI kortet til at spille godt sammen med Stofa? Jeg har skiftet CAM uden nogen effekt. Opgraderet til nyeste drivers og firmware uden held.

På forhånd tak for hjælpen.

Thomas

Til top
KimA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2009
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 09:32

Jeg vil ikke kalde min viden for ekspert.

Samme kort, bortset fra jeg bruger det medfølgene software.

Vi har også samme problemer, vi arbejder på at få et setup til at køre 100% stabilt, men tyder på det bliver lidt svært. Da de maskiner skal stå 24/7 og optage hvor jeg arbejder.

Men jeg har en ticket igang ved dem som laver floppyDTV, og det kunne tyde på det er Stofa's kryptering/kort/CAM tam tam, som måske er problemet.

Jeg arbejder stadig på at få det til at virke, men det meste af tiden lader det til at virke, men nogen gange går den over i scambled, så tager jeg CA-modul osv ud af maskinen og lukker programmet og sætter det i igen, og så virker det efter lidt tid. Men jeg får så også "Error getting MMI object" og så snart jeg får den fejl væk med at tage CA modul osv ud forsvinder scambled også. Kan være vores kort er halvt defekt.

Men får du samme fejl?
Til top
thosylve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2009
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 12:51

Hej Kim,

Tak for dit svar.

Hvis jeg tager kortet ud og sætter det ind igen forsvinder fejlen også, så det er nok den samme fejl, vi står med. Jeg har fået forklaret fra Stofa, at det måske skyldes, at de ofte ændre deres koder (ca. 1 gang i timen). Hvis tv turner kortet ikke opfanger dette, kommer signalet pludseligt til at virke krypteret. Det er derfor, det virker at tage kortet ud eller resette firmwaren, da det tvinger kortet til at få fat i de nyeste koder igen. Det virker så indtil koderne ændres igen og kortet ikke opfanger dette.

Jeg glæder mig til at høre hvad producenten siger og om de ikke kan lave en firmware der løser problemet. Du må gerne holde mig opdateret om hvad du finder ud af i hvert fald.

T

Til top
KimA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 08:00
Det var satans, da jeg prøvede at få stofa til at indrømme de ændrede koder. Nægtede de hårdnakket og medarbejderen startede med at råbe af mig. Men gik også lidt til ham :)

Ja det lyder meget logisk at det er derfor fejlen opstår, men jeg prøver lige at skrive i min ticket med floppydtv og se hvad de siger :)
Til top
KimA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 08:59

Nå, efter jeg har snakket med Stofa igen. Endte det med vi får en mand ud og kigge på signalet på onsdag.

Og til min overraskelse blev jeg stillet videre til teknisk support og han fik booket en tid.

Nu må vi se, jeg skal nok melde ud :).
Til top
KimA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 10:23
Vi havde besøg af Stofa idag, og han målte osv.

Og signalet ind i computeren var lige på grænsen. Og vi skiftede kabel så den fik 2dB signal mere.

Og imorgen kommer han igen med en ekspert da han ikke kan forstå hvorfor det ikke virker.

Det glæder jeg mig til at se hvad det giver :). Og desuden fik jeg at vide at de skifter godt nok koder. Men hvor tit vidste han ikke lige.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu