|
"Trådløs" antenne, er det muligt? |
Besvar |
Forfatter | |
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Emne: "Trådløs" antenne, er det muligt? Sendt: 27-Marts-2009 kl. 18:48 |
Det gør der som sådan, en sender med indbygget TV Tuner, men en sådan løsning er på ingen måde seriøs. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Sendt: 31-Marts-2009 kl. 12:49 |
Det kan ikke lade sig gøre, for det er jo ikke et simpelt videosignal, du så vil overføre. Du vil derimod overføre et komplet frekvensspektrum bestående af de kanaler, som tv-antennen fanger. Det kan principielt lade sig gøre med udstyr, der koster spidsen af en jetjager, men i praksis er det ikke muligt. Der vil ud over prisen nemlig kræve mere båndbredde, end der er til rådighed for trådløst udstyr til hjemmebrug. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
zaboom
Super bruger Oprettet: 29-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
Sendt: 31-Marts-2009 kl. 13:16 |
Der er vel også noget lov i det her? Det er ikke gud og hvermand der må "sende". Det kræver en sendetilladelse. Det eneste man må "sende", er de små fm-sendere til bilen, med meget begrænset effekt. |
|
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
|
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Sendt: 31-Marts-2009 kl. 13:39 |
Der er ganske meget udstyr med radiosendere, som man må anvende uden tilladelse. For de interesserede, så findes bestemmelserne om dette i: Her kan man bl.a. se de frekvensområder, der er til rådighed. Hele spektret, der anvendes til tv, fylder ca. 800 MHz. Skulle dette overføres med en trådløs løsning skulle denne omforme disse 800 MHz til et tilsvarende område blandt de frit tilgængelige frekvenser og modtageren skulle transformere det tilbage til det originale område igen. Hvis man kigger i bekendtgørelsen, så er der faktisk et par områder meget højt oppe i frekvensområdet, der er "brede nok". Men det holder kun så længe, man er den eneste bruger. Hvis naboen også skal bruge en trådløs antenne, så duer det ikke. Derfor er den slags løsninger ikke realistiske.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
Muele
Guld medlem Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Sendt: 31-Marts-2009 kl. 14:44 |
Jeg vil prøve på at skære det ud i pap. Antennen modtager signaler på en masse forskellige frekvenser:
At forsøge at pakke alt det ned og sende det videre er umuligt uden at have en tuner forbundet med kablet. Snakker du om at modtage og videresende alle kanaler samtidigt, så snakker vi om et fællesantenneanlæg til xxxtusind kroner. Og ellers om at stille en Dreambox ell.lign. og så skifte kanal efter behov. PS, jeg håber ikke jeg lyder arrogant. Det er jeg ikke, jeg håbede også engang på sådan en løsning. Redigeret af Muele - 31-Marts-2009 kl. 14:45 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |