recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - El Orfanato - en anbefaling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEl Orfanato - en anbefaling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Emne: El Orfanato - en anbefaling
    Sendt: 29-Marts-2009 kl. 20:55
Synes lige jeg vil slå et slag for El Orfanato / Børnehjemmet - en film af Guillermo Del Toro, geniet bag, bland andet, Pans Labyrint. Genså den igår aftes, og den lyder så godt at den virkelig minder en om hvorfor jeg investerede i surroundlyd i første omgang. Effekterne i filmen lyder enormt godt, surround mixet er det bedste i min samling og oveni det er det en kanon fortælling. Det eneste nedern ved at se filmen var at den mindede mig om hvor gammel min fladskærm efterhånden er ;)

Er der andre der har set filmen eller også deler en forkærlighed for Guillermo Del Toros film?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 21:06

Jeg har set filmen og de fleste andre Del Tore film. Jeg synes dog ikke El Orfanato levede op til mine forventniger; sikkert fordi de var alt for høje.

Lyden er dog rigtig god. Scenen ved stranden hvor drengen kigger ind i hulens mørke har jeg dog genset flere gange for at høje den dybe rumlen fra sub'en.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 21:40
Jeg er også fan. Og jeg ser godt nok frem til Hobitten. Pan's Labyrinth er meget højt på min liste over favoritfilm. Helt derop når Børnehjemmet ikke men som horror/gyser er den helt fantastisk.

Rygterne siger iøvrigt at Børnehjemmet får en Hollywood remake.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 22:27
"El Orfanato" er produceret af Guillermo del Toro, men han har ikke selv instrueret filmen. Den er dog alligevel seværdig - om end ikke helt på højde med "Pan's Labyrinth".

Redigeret af musicus - 29-Marts-2009 kl. 22:28
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu